Home Editorials INTERVIU | Floriana Sandu, GNANA Studio – A simple life | Designeri români între schimbare și permanență

INTERVIU | Floriana Sandu, GNANA Studio – A simple life | Designeri români între schimbare și permanență

7 min read

O poveste începută în copilărie, pe malul râului Dâmbovița, unde în curtea casei se scoteau la brodat ștergarele, iile și fotele țesute iarna de către bunica și mătușa designerului despre care vorbim astăzi. Dedicarea, răbdarea și imaginația lor au construit în Floriana Sandu dorința de a lucra cu materiale naturale, de a crea într-un mod simplu, cu scop. Astfel încât Gnana a apărut ca un omagiu adus acelor momente de pură fericire, libertate și creativitate.

Floriana Sandu, GNANA

Ce te inspiră și te ajută să îți eliberezi creativitatea?

Ma inspiră viața și oamenii. Sunt o persoană vizuală, anexez imagini și trăiri pe care le transpun apoi într-un produs. Mă inspiră prietenii mei și personalitățile puternice, aparte. Colecția AW’20/21 am gândit-o raportându-mă la una dintre cele mai bune prietene ale mele, Alexandra.

Care sunt persoanele pe care le admiri și care și-au pus amprenta asupra direcției pe care ai urmat-o?

Admir oamenii care nu se tem să își exprime liber personalitatea, originalitatea și creativitatea. Îmi place interdependența între oameni și nu cred într-un personaj puternic, solitar. Direcția pe care o urmez este rezultatul tuturor întâlnirilor, discuțiilor și ideilor pe care le-am internalizat de-a lungul timpului. Vorbind de stil, sunt femei care ma inspiră neîncetat: Lou Doillon, Zoe Kravitz, Cher, Gilda Ambrosio și Angela Rozas.

Cum ai descrie identitatea vizuală a brandului?

Plecând de la motto, Gnana Studio – a simple life, trecând prin paleta naturală de culori, dominate de verde, orange și tonuri pământii, ambalajele din carton reciclat, hârtia de împachetat  din orez, etichete care se plantează din hârtie cu semințe de margaretă și până la moodul fiecărui shooting, Gnana este despre calitatea premium, detalii care fac diferența și despre trimiterea constant către lucrurile simple care aduc bucurie.

Când vine vorba de procesul de creație, urmezi propria inspirație sau ții cont și de tendințele sezonului?

Întotdeauna încep lucrul la o colecție cu mai bine de un an înainte de lansare. Așa am timp să reiau și să regândesc ideile. Nu urmăresc neapărat trenduri, ci mai degrabă niște linii directive. Gnana este despre versatilitate și comfort, despre produse pentru orice sezon și moment al zilei.

Ce îți dorești să transmiți prin creațiile tale?

Contrastul și eterogenitatea omului, un amestec frumos de putere, emoție și simplitate.

Cum ai descrie persoana care îți poartă creațiile, așa cum o percepi tu?

Persoanele care poartă Gnana sunt creative, efervescente, grijulii cu mediul înconjurător și cu un stil personal puternic, pe care îl pot explora prin versatilitatea hainelor mele.

De ce avem nevoie de modă, de artă, de frumusețe în toate formele sale?

Pentru a trăi frumos.

Cum resimți această perioadă de criză și cum te adaptezi?

Perioada aceasta a venit cu multe schimbări și proiecte. Am simțit că este momentul să ne implicăm activ în ameliorarea acestei crize și împreună cu un brand parizian al cărui designer sunt, producem măști de protecție pentru școlile și clinicile publice din Franța. Din motivul acesta am ales să lansăm colecția de vară mai târziu, când va fi momentul oportun să ne concentrăm pe modă.

Ce schimbări crezi că se vor produce în ceea ce privește comportamentul consumatorului de modă din România?

Începem să ne dăm seama că nu avem nevoie de tot ce credem că avem nevoie, acesta e un lucru bun.

Ce crezi că se va întâmpla cu domeniul designului vestimentar după toată această perioadă?

Sper să vedem o schimbare în bine, sper să vedem mai mult scop și mai puțin show off.

Cum vezi viitorul brandului tău?

Pregătim colecții noi, o linie capsulă din cânepă românească, lucrăm la un nou site. De asemenea, îmi propun ca anul acesta să lansăm prima linie de accesorii.

Citește în continuare INTERVIU | Ferencz Borbala | Design românesc 100% sustenabil.

Load More Related Articles
Load More By Roxana Galescu
Load More In Editorials

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Rezidența FemArt 2021. APEL – Concurs de proiecte pentru femeile cineast

Asociația Română a Femeilor în Cinema (ARFC) anunță lansarea Concursului de proiecte Rezid…