Îmi iubesc creațiile, fac parte din Universul meu. Investesc în ele tot ce am adunat eu mai frumos. Îmi doresc ca oriunde mă „va purta” viața, „să-mi port” și eu pasiunea pentru modă și ceea ce creez. Să-mi pun amprenta autenticității prin simplitate și rafinament.
Crina Bulprich
Cum a început povestea ta și a brandului?
De mică am fost pasionată de desen, de texturi și de tot ce înseamnă țesătura sau construcția unei haine. Mereu am investit timp în pasiunea asta și știam că voi deveni „creatoare de modă”. Îmi amintesc cum, după școală, intram în magazinele second-hand și stăteam cu orele. Găseam mantouri sau sacouri vintage și mă impresionau construcția sau detaliile care le formau. Bunicii mei au fost și ei croitori și iubitori de frumos. La 7 ani m-au învățat să cos la mașina de cusut și de atunci am tot creat sub diferite forme. Am urmat studiile Facultății de Artă decorativă și design din Cluj- Napoca. În anul 3 am primit bursă și asa am avut ocazia să lucrez cu unul dintre designerii mei preferați, Lucio Vanotti (Milano). După terminarea studiilor (acum 6 ani), am început să dezvolt acest brand, cu pași mărunți, organic.
Ce te inspiră și te ajută să îți eliberezi creativitatea?
Mă inspiră o sculptură, un film, o călătorie, o femeie frumoasă… pentru mine, inspirația este un cumul de stări pe care le descopăr în momentul în care le asociez cu ceva palpabil sau vizual. Am avut o copilărie frumoasă și plină de creativitate și simt cum în fiecare colecție ajung să mă raportez la acea perioadă. Chiar dacă sursa de inspirație este diferită de la o colecție la alta, copilăria mea are mereu un loc important în fiecare concept.
Care sunt persoanele pe care le admiri și care și-au pus amprenta asupra direcției pe care ai urmat-o?
Am mai multe persoane pe care le admir și care mă inspiră. Fiecare și-a pus amprenta într-un moment anume, iar eu la rândul meu am creat pentru unele dintre ele. Bunica mea a fost una dintre ele și ei i-am dedicat colecția de primăvară-vară 2017, „ANA”. Este o colecție inspirată din garderoba ei la care am adăugat tot „frumosul” pe care l-am trăit lângă ea.
Cum ai descrie identitatea vizuală a brandului?
Am știut încă de la început ce vreau să transmit și să creez pentru acest brand. Un stil clean, versatil, dar în același timp sofisticat. Pe parcursul evoluției acestui brand, de la o colecție la alta, am remarcat că există un oarecare „mélange” format din sculpturi minimaliste, cromatică rafinată, detalii sau opere de artă din perioada clasică.

Când vine vorba de creație, urmezi propria inspirație sau ții cont și de tendințele sezonului?
Nu, îmi urmez estetica și creez ceea ce simt.
Ce îți dorești să transmiți prin creațiile tale?
Poveste, originalitate, energie pozitivă și dragostea mea față de ele. Îmi doresc ca acest brand să ajungă la o oarecare „maturitate”, astfel încât hainele create să îndeplinească („acopere cu stil”) nevoile celor care le poartă, dar și să corespundă dorințelor în materie de creație. Un aspect important al acestui brand este calitatea și durabilitatea materialelor din care sunt create hainele. Diferite texturi de lână, bumbac, in sau mătase sunt principalele materiale care stau la baza execuției hainelor.
Cum ai descrie persoana care îți poartă creațiile, așa cum o percepi tu.
Cred că ar trebui să se identifice cu trecutul în general sau să-și fi dorit să trăiască într-o anumită decadă, să iubească „clasicul”. Creez pentru femeia iubitoare de frumos, natural, simplitate. Cred că-i o femeie matură care apreciază calitatea și bunul gust.
De ce avem nevoie de modă, de artă, de frumusețe în toate formele sale?
Pentru că ne oferă o altă „deschidere”, un sentiment al apartenenței, un Univers în care credem și cu care ne identificăm. Când iubești „frumosul” nu te mai simți singur.
Cum resimți această perioadă de criză și cum te adaptezi?
Pe toată această perioadă am stat departe de atelier, dar conectată la cei care-mi apreciază creațiile. A fost o perioadă de respiro care, trebuie să recunosc, mi-a prins bine pentru că am avut timp sa gândesc (și să regândesc) ceea ce vreau să dezvolt mai departe.
Ce schimbări crezi că se vor produce în ceea ce privește comportamentul consumatorului de modă din România?
Sper și cred că vor cumpăra mai puțin și mai bun. Calitate în detrimentul cantității, asta mi-aș dori, o resetare a valorilor nu doar în modă și design.
Ce crezi că se va întâmpla cu domeniul designului vestimentar după toată această perioadă?
Va fi o perioadă mai critică, dar treptat lucrurile își vor relua cursul firesc.
Cum vezi viitorul brandului tău?
Unul frumos. Îmi iubesc creațiile, fac parte din Universul meu. Investesc în ele tot ce am adunat eu mai frumos. Îmi doresc ca oriunde mă „va purta” viața, „să-mi port” și eu pasiunea pentru modă și ceea ce creez. Să-mi pun amprenta autenticității prin simplitate și rafinament.
Citește în continuare INTERVIU | Arsene Lucian Alexandru | Designeri români între schimbare și permanență.