Home Interviews INTERVIU | Arsene Lucian Alexandru | Designeri români între schimbare și permanență

INTERVIU | Arsene Lucian Alexandru | Designeri români între schimbare și permanență

12 min read

Formele pieselor mele au o structură ușor masculină, a cărei linie curată oferă o tușă de stabilitate și echilibru, iar nota feminină extrasă din detalii dizolvă din duritate și destabilizează această structură, prezentând o formă hibrid. Spontaneitatea joacă un rol important în tot acest proces, probabil fiind influențată și de partea de calitate. Acest raport, masculin/feminin, reprezintă o idee atemporală a glamourului pe care doresc să îl prezint și să îl conturez.

Arsene Lucian Alexandru

Cum a început povestea ta și a brandului?

De mic am fost atras de obiectele ilustre, ajungând să dezvolt piese în jurul acestora. Cred că a fost o linie naturală. Am încercat să fiu constant în tot ceea ce fac, să am un element central în jurul căruia să orbitez. Probabil de aici a pornit totul, de la „strălucire”. Partea de dezvoltare a unei imagini creative probabil a început cu admiterea la secția Modă-Design Vestimentar la UNArte, unde am dat admitere de două ori (îmi amintesc perfect tematica pentru proba practică, cinci lookuri inspirate de colecția Haider Ackermann Fall 2011 RTW). Aici am terminat și ciclul de master, secția „Strategii de Modă și Costum”.

Ce te inspiră și te ajută să îți eliberezi creativitatea?

Pentru partea de inspirație, pot spune că oscilez de la lucruri simple la detalii complexe. Fie că vorbim de documentare/filme psihologice, un material textil cu o anumită textură, un simplu studiu de caz/fotografic (de cele mai multe ori realizat cu camera telefonului mobil) pe un detaliu floral de sezon, o fotografie înzestrată cu elemente secundare aparte sau un text desfășurat în cuvinte de echilibru, toate pot reprezenta puncte principale de interes pentru un viitor proiect.

Care sunt persoanele pe care le admiri și care și-au pus amprenta asupra direcției pe care ai urmat-o?

Fiecare „imagine creativă” prezentată până în momentul actual a fost conturată de o persoană, dezvoltată prin diferite idei. Pentru proiectul de licență „LET THEM EAT CAKE”, totul a pornit de la filmul „Marie Antoinette”, în regia Sofia Coppola, rolul principal fiind interpretat de Kirsten Dunst, iar pentru proiectul de master „DIRECTIONS TO 47°00’06.5″N 26°49’39.5″E”, o avem în prim plan tot pe Kirsten, jucând rolul lui Justine, în filmul „Melancholia”, semnat de regizorul danez Lars von Trier. Următorul proiect este inspirat tot de o persoană, fiind un caz mult mai personal.

Cum ai descrie identitatea vizuală a brandului?

În tot ceea ce fac, vorbesc despre o libertate, dar una cu un iz romantic modern complex, future forward, dinamică, cu linii de clasic; încerc să conturez un corp de design cu o identitate contemporană.

Când vine vorba de procesul de creație, urmezi propria inspirație sau ții cont și de tendințele sezonului?

Consider că acest proces de dezvoltare creativă este susținut de informații, research și intimitate, dezvoltat sub amprenta unui filtru personal. Cu siguranță putem discuta și despre business (în special marketing, un element principal în ecuația modernă a domeniului), dar eu cred cu tărie într-un vizual individual. Am observat că lucrările din timpul anilor de studiu au fost aproape de studiile de specialitate (realizate de platforma WGSN) pentru domeniul creativ (lucrarea de licență – macro-trendul „Nocturne”; lucrarea de master – macro-trendul „Light Magic”).

Ce îți dorești să transmiți prin creațiile tale?

Formele pieselor mele au o structură ușor masculină, a cărei linie curată oferă o tușă de stabilitate și echilibru, iar nota feminină extrasă din detalii dizolvă din duritate și destabilizează această structură, prezentând o formă hibrid. Spontaneitatea joacă un rol important în tot acest proces, probabil fiind influențată și de partea de calitate. Acest raport, masculin/feminin, reprezintă o idee atemporală a glamourului pe care doresc să îl prezint și să îl conturez.

Cum ai descrie persoana care îți poartă creațiile, așa cum o percepi tu?

Consider că proiectez pentru un caracter care poate susține și dezvolta un dialog între generații, timp și estetică. O fire simplă, naturală, vizuală.

De ce avem nevoie de modă, de artă, de frumusețe în toate formele sale?

Pentru că există inimi și inimi. Fiecare are nevoie de ceva anume sau poate strict de un punct, uneori poate chiar unul negru, pe care-l găsește în artă, modă sau frumusețea sublimă a necunoscutului.

Cum resimți această perioadă de criză și cum te adaptezi?

Există momente și momente, de la stări de anxietate la stări de stabilitate. Urma să mă organizez cu lansarea unui nou proiect, dar momentan este amânat; acum mă gândesc la o cale de mijloc pentru prezentarea acestuia. Fiind un proiect în dezvoltare, suntem o echipă restrânsă: eu, modelierul și un prieten. În cadrul acestei perioade, totul se întâmplă via Whatsapp. Încerc să am o prezență subtilă pe Social Media, port conversații de lungă durată cu prietenii (totul virtual) și mă bucur de terasa din curtea interioară a blocului. Am reușit să onorez toate comenzile, iar acum sunt într-o perioadă de creație.

Ce schimbări crezi că se vor produce în ceea ce privește comportamentul consumatorului de modă din România?

Îmi doresc ca publicul din România să prezinte și mai mult interes pentru designerii locali, să dezvolte o curiozitate pentru conceptul din spatele proiectelor. Aș vrea să putem discuta despre o poveste a achiziției unei piese, susținută de motive bine conturate, motivate și responsabile.

Ce crezi că se va întâmpla cu domeniul designului vestimentar după toată această perioadă?

Cuvintele „schimbare” și „adaptare” sunt definitorii pentru această perioadă. Cu siguranță putem discuta despre ajustarea produselor la cerințele consumatorilor (pentru susținerea businessului), de o posibilă selecție naturală a brandurilor în funcție de preferințele publicului, de tranziția către online, de colaborări și susținere reciprocă, dar eu încerc să mențin totul pe optimism. Sistemul avea nevoie de acest moment de respiro. Rămâne de studiat evoluția lucrurilor.

Cum vezi viitorul brandului tău?

Încerc să-mi definesc mai bine imaginea pe care doresc să o prezint, să înglobez toate aspectele menționate mai sus, astfel încât să se ajungă la un tot unitar. În continuare cred într-o sinteză organică și că „good things take time”.

Citește în continuare INTERVIU | Oana Lupas | Designeri români între schimbare și permanență.

Load More Related Articles
Load More By Galescu Roxana
Load More In Interviews

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Rico888 și Killa Fonic lansează prima piesă în limba italiană – Tango & Cash

Rico888 și Killa Fonic aduc prima piesă în limba italiană, Tango & Cash, al cărui nume…