Home Designers INTERVIU | Oana Lupas | Designeri români între schimbare și permanență

INTERVIU | Oana Lupas | Designeri români între schimbare și permanență

8 min read

Grija și admirația pentru natură nu sunt doar tendințe în pasul grăbit al modei. Printre designerii vestimentari care promovează încetinirea acestui ritm scăpat de sub control, există un nume special pentru cei mai sensibili și creativi dintre noi. Natura este o parte importantă din identitatea brandului BOL – Fashion of Nature creat de designerul Oana Lupas, de la țesăturile alese cu atenție la elementele brodate pe creațiile vestimentare menite să îi transmită emoția.

Oana Lupas

Cum a început povestea ta și a brandului?

Povestea BOL a început în urmă cu 12 ani, imediat după absolvirea Universității de Arte și Design din Cluj Napoca. Am deschis un mic boutique-shop în centrul orașului Cluj și imediat după, un atelier de creație, cu o singură cusătoreasă. Ulterior lucrurile au evoluat, ne-am mărit echipa, am trecut peste o criză financiară, am schimbat câteva sedii și iată-ne aici. Practic au fost anii de maturizare, atât pentru mine, cât și pentru brand.

Ce te inspiră și te ajută să îți eliberezi creativitatea?

Mă inspiră natura, călătoriile și oamenii care mă înconjoară.

Care sunt persoanele pe care le admiri și care și-au pus amprenta asupra direcției pe care ai urmat-o?

Familia, soțul meu și profesorul care mi-a îndrumat pașii către facultate.

Cum ai descrie identitatea vizuală a brandului?

Identitatea vizuală a brandului este în strânsă legătură atât cu filosofia personală, cât și cu cea de antreprenor. Din dragoste pentru natură am decis să îmbrățișez valorile ei și să construiesc o poveste care să transmită emoția acesteia. În fiecare colecție pe care o dezvoltăm se regăsesc elemente din natură (plante, legume, lume subacvatică, păsări), iar în colecția actuală este vorba despre girafe și zebre). Toate aceste elemente sunt frumos brodate manual sau industrial pe țesături naturale.

Când vine vorba de procesul de creație, urmezi propria inspirație sau ții cont și de tendințele sezonului?

Fiecare colecție urmează niște pași bine definiți. Extrem de multă documentare care ulterior este trecută printr-un filtru propriu a cărui rezultat reprezintă un mix de tendințe actuale cu abordarea personală ca și creator.

Ce îți dorești să transmiți prin creațiile tale?

Emoție, poveste și autenticitate.

Cum ai descrie persoana care îți poartă creațiile, așa cum o percepi tu?

Matură, smart, contemporană și asumată. Și doritoare de piese atemporale pe care să le păstrezi în garderobă până la adânci bătrâneți.

De ce avem nevoie de modă, de artă, de frumusețe în toate formele sale?

Pentru a visa.

Cum resimți această perioadă de criză și cum te adaptezi?

O resimițim din plin mai ales pe partea de Bridal. Activitatea noastră este împărțită în două categorii: pret-a-porter și bridal. Pe partea de bridal practic s-a „evaporat“ jumătate de sezon din cauza situației actuale. Pentru a reduce din pierderile financiare am decis să deschidem o nouă linie Essential la categoria pret-a-porter. În câteva cuvinte este vorba despre o categorie de produse esențiale (my kind of essential), affordable, din țesături naturale fabricate în România. Îmi doresc să susțin și să colaborez doar cu furnizori din România, în măsura în care este posibil. Singura variantă în care putem să depășim această criză este să ne ajutăm reciproc și să susținem producția din țară. Toate aceste produse „essential” vor fi urcate în online pe www.bolfashionofnature.com!

Ce schimbări crezi că se vor produce în ceea ce privește comportamentul consumatorului de modă din România?

Cred că va crește ușor shopping-ul online. Consumatorii români au fost destul de reticenți la shopping-ul online până în prezent. Odată cu situația actuală cred că am înțeles mulți dintre noi că este safe și chiar mișto să faci shopping online.

Ce crezi că se va întâmpla cu domeniul designului vestimentar după toată această perioadă?

Cel mai probabil, multe bussinesuri din domeniu nu vor supraviețui perioadei care urmează, din păcate. Dintr-o perspectivă pozitivă, mi-aș dori să nu se mai consume în neștire și fără substanță.

Sustenabilitate și conscious buying!

Cum vezi viitorul brandului tău?

În primul rând, îmi doresc să depășim cu bine acest an, iar pe viitor ne vom da toată silința să creăm produse consistente și poate, de ce nu, să atacăm piețele internaționale.

Citește în continuare INTERVIU | Meet the young designers | Vlad Cheregi.

Load More Related Articles
Load More By Roxana Galescu
Load More In Designers

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Focus on Romanian Designers: prezentare de modă și lansarea ediției de vară Fashion Premium Magazine

Fashion Premium Magazine continuă promovarea designerilor români și a creativității autoht…