Home Fashion „Consumul este inamicul culturii”, Vivienne Westwood. Primăvară/vară 2019

„Consumul este inamicul culturii”, Vivienne Westwood. Primăvară/vară 2019

4 min read

Vivienne Westwood  designer și activist, folosește moda drept o platformă pentru a-și face cunoscute valorile și pentru crește vizibilitatea în cauzele pe care le promovează. Susține importanța producției sustenabile de ani de zile și se pare că acum restul lumii a început să asculte. Designerul a primit British Fashion Award for Positive Change (Premiul pentru Impact Pozitiv), iar de curând brandul a colaborat cu Burberry, care a renunțat de curând să folosească blană naturală.

westwood

Colecția de primăvară/vară 2019, prezentată printr-un videoclip și un lookbook, a întărit calitatea de activist a designerului. S-au folosit bumbac organic și in, jacquardurile florale de pe rochii au fost realizate din pulpă de lemn extrasă din plantații reglementate de programele de reîmpădurire proiectate pentru a influența pozitiv mediul. Și celelalte piese din colecție, din tricoturi de lână sau din amestec de cânepă și bambus au fost produse pentru a adera la standardul de durabilitate. Chiar și lățimea fustelor a fost determinată de lungimea țesăturii din care au fost tăiate, pentru a asigura o cantitate minimă de deșeuri de producție.

Dimensiunea militantă a lui Vivienne Westwood s-a reflectat în stilul tipic anarhic al pieselor: cămășile cu gulere lungi de dantelă și cravate din țesături de mătase au fost menite să ne ducă cu gândul la muschetari.

westwood

westwood

westwood

westwood

westwood

„Cărțile mele de joc sunt o strategie pentru salvarea lumii, ele sunt, de asemenea, o ciornă pentru desenele mele de modă.

O parte din filosofia mea este – dacă am avea cultură în loc de consum, nu am fi în acest dezastru în ceea ce privește mediul înconjurător pentru că am avea moralitate.

Am început cu cele cinci elemente taoiste: foc, pământ, metal, apă și lemn.

Imprimeul cu bujori chinezești și dragonul chinezesc – reprezintă forța de viață a cosmosului.

Și întotdeauna încerc să creez un imprimeu de camuflaj pentru colecțiile noastre, pentru că luptăm acum pentru a salva lumea, iar punkiștii iubesc lupta.

Ne plac tricotajele, ne place grafica si ne place tehnica DIY – Fă-o tu!”

Cel mai bun sfat pe care îl pot da este să cumpărați mai puțin.”

„Consumul este inamicul culturii”, afirmă Westwood în videoclipul care însoțește această colecție. Ați putea susține că în prezent consumul este cultura și că Westwood îi conduce pe cei care ne transformă percepția.

Citește în continuare 4 soluții simple prin care poți avea un impact pozitiv asupra mediului.

Load More Related Articles
Load More By Roxana Galescu
Load More In Fashion

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Focus on Romanian Designers: prezentare de modă și lansarea ediției de vară Fashion Premium Magazine

Fashion Premium Magazine continuă promovarea designerilor români și a creativității autoht…