Am vorbit cu cei mai creativi tineri designeri români care au ceva de spus în industria modei. Datorită libertății și abordării experimentale pe care o adoptă, fără îndoială vor lăsa în parcursul lor creativ o amprentă în designul de modă. Astăzi recomandăm interviul cu Bianca Ilonca, un designer vestimentar care vrea să înțeleagă omul „sub toate straturile formate de diferitele presetări ale societății”.
Cine este Bianca Ilonca?
Sunt un personaj, o emoție curioasă despre lume și univers în continuă schimbare.
Ce ne poți spune despre colecțiile tale?
Cred în inspirație, iar ceea ce reproduc este un colaj intuitiv despre trecut, prezent și viitor. Haina mea este ready-to-wear, însă pleacă de la conceptul de artă eternă pentru suflet. Când privitorul întâlnește arta, simte o emoție. Când o poartă pe trup, aceasta prinde viață. Caut să înțeleg omul, să cunosc adevărata și inocenta sa natură, ființa care există sub toate straturile formate de diferitele presetări ale societății.
Cum îți alegi temele? Ce te inspiră?
Consider că moda este inovație, o fuziune permanentă a ceea ce există, artă, tehnologie, biologie, un rezumat a tot ce înconjoară omul, o experiență senzorială și tridimensională a acestei realități. Pictura a devenit mișcare, a fost transferată pe suprafața hainelor și a schimbat valoarea socială a artei în modă.
Care sunt persoanele pe care le admiri și care te-au influențat?
Am un artist a cărui perspectivă asupra exteriorizării artei sale o admir. Este vorba despre pictorul Jean-Michel Basquiat, unul dintre cele mai cool icon-uri ale artei contemporane. Viața artistului este transcrisă în lucrările sale, însemne ale prezentului auzit la radio, expresii ale trecutului cules dintr-o carte de filosofie antică, sau imaginea abstractă a unui viitor unde nu există rasism, bariere și limitări ale conștiinței. Nu face deosebirea dintre pictură, desen sau scris, totul este o metamorfoză construită din suprapuneri de culoare, simboluri și text. Basquiat contopește poezia, muzica și emoția în opera de artă prin haosul controlat al minții sale, fiind atent în surse multiple de inspirație, abstractizând tot ceea ce observă în jurul să.
Cum ai descrie femeia care îți poartă creațiile, așa cum o percepi tu?
Clientul meu este universal și funcționează în prezent, iar ceea ce îmi doresc să construiesc în jurul său este o idee de continuitate în creativitate, durabilitate și evoluție.
Dacă ar fi să alegi un brand cu care să lucrezi, care ar fi acesta?
Admir creativitatea și spontaneitatea cu care Alessandro Michele a reinventat povestea brand-ului Gucci.
Ce designeri internaționali îți plac, cine te inspiră?
Apreciez umorul și joaca lui Jeremy Scott, inovația și expresivitatea personajelor lui Alexander McQueen și construcția croiului urban, dar complex al brand-ului Sacai.
Dacă ai avea puterea să faci asta, ce ai schimba în industria modei?
Cred că publicul are nevoie de mai multă cunoaștere și înțelegere în ceea ce privește procesul creativ și costurile de producție ale unui brand.
Cu ce probleme se confruntă un tânăr designer la început de drum?
Fiecare început este o provocare, iar încrederea de sine este definitorie în construirea unui brand care să inspire.
Cum primește publicul creațiile tale?
Plin de entuziasm și curiozitate.
Când vine vorba de procesul de creație, urmezi propria inspirație sau ții cont și de tendințele sezonului respectiv?
Valorile ce stau la baza motivației creațiilor mele doresc găsirea echilibrului în ceea ce protejează omul și dezvoltă societatea, legătura interioară cu sinele și cea exterioară cu natura sa. În colecțiile mele am realizat câte un colaj despre cum îmi amintesc trecutul, îmi îmbrățișez prezentul și îmi imaginez viitorul.
Ce ne mai pregătești?
Coolness, energie și inovație
Citește în continuare Fotografiile din noua campanie Balmain realizate de un fotograf român