Home Afaceri de succes INTERVIU | Miron Radić, CEO Liliac – The Wine Of Transylvania: „Fiecare client mulțumit devine un ambasador de brand.”

INTERVIU | Miron Radić, CEO Liliac – The Wine Of Transylvania: „Fiecare client mulțumit devine un ambasador de brand.”

12 min read

Astăzi vorbim despre o regiune de podgorii bogată în tradiții și cu mult potențial, primul vin creat pentru generația „millenials”, young.LILIAC, și despre una dintre puținele crame care au strategii de brand și de marketing foarte clare. Descoperim în continuare, într-o discuție cu Miron Radić, CEO Liliac – The Wine Of Transylvania, cum o echipă de oameni tineri și pasionați îndrăznește să facă lucrurile altfel și să aducă un suflu nou în industrie, într-un demers care să plaseze crama Liliac în poziția de lider în ceea ce privește calitatea și imaginea.

Cum sună povestea brandului Liliac spusă chiar de către cei care o scriu?

Povestea Liliac este viziunea unui om, Domnul Alfred Michael Beck (proprietarul cramei), dorinta de a da un suflu nou unei regiuni de podgorii, bogata in traditii si cu mult potential. Povestea e scrisa impreuna cu o echipa de oameni tineri si pasionati, care transforma aceasta viziune in realitate si incearca sa faca cele mai bune vinuri.

Care este farmecul zonei?

Podgoriile noastre sunt situate la peste 500m altitudine si datorita vecinatatii cu lanturile de munti, climatul este mai rece decat in alte regiuni viticole din tara. Asta inseamna nopti reci inclusiv vara, ceea ce creeaza mediul perfect pentru intensificarea aromelor din struguri, in special pentru soiurile albe.

Cum se îmbină tradiția și inovația, elementul emoțional cu practica și provocările domeniului?

Respectam traditiile zonei, dar indraznim sa facem lucrurile altfel decat au fost facute inainte. Evolutia tehnologiei si a cunostintelor nu s-au oprit la industria viticola. Procesele sunt similare celor de acum cateva sute de ani, dar utilajele folosite si calitatea au crescut foarte mult. De asemenea, sa deschizi o crama nu este o decizie rationala si poate fi sustinuta doar de pasiunea pentru vin.

Ce putem învăța despre brand exclusiv din vinurile pe care le produceți? În ce constă experiența Liliac?

Vinurile vorbesc de la sine si reprezinta brandul exact asa cum este: modern, minimalist, calitate fara compromisuri si 100% transilvanean. Experienta Liliac poate fi traita cel mai bine in timp ce te bucuri de un apus de soare peste vie, cu un pahar de Liliac in mana si gustand din bunatatile locale la Cabana noastra, care se afla deasupra dealurilor, in Batos.

Care sunt vinurile prin care Liliac și-a câștigat reputația?

Am intrat pe piata cu o noua abordare pentru Sauvignon Blanc, mai apropiata de tendintele actuale decat de stilul traditional, lucru pe care oamenii l-au apreciat. Pe langa asta, suntem printre pionierii vinului Rose sec facut din Pinot Noir, tendinta care a luat amploare in ultimii ani. De asemenea, am indraznit sa facem multe lucruri pentru prima data in Romania: primul vin creat pentru generatia „millenials”, young.LILIAC; primul vin Orange local; primul vin dulce din Romania facut prin metoda Passito si multe altele.

Ce tendințe de consum observați pe piața vinului, mai ales în contextual schimbărilor produse de pandemie cu ecou în toate industriile și activitățile?

Este evident ca atentia se muta spre vanzarile online, avand in vedere ca restaurantele sunt puternic afectate de masurile luate in aceasta perioada. In acelasi timp, oamenii sunt mai educati in directia aceasta si ne adreseaza intrebari complexe – isi doresc sa stie ce vin au in pahar, de unde vine si cum e facut. Pandemia a adus o schimbare a trendului de consum – oamenii cumpara mai putin, dar de o calitate mai buna.

Miron Radić, CEO Liliac – The Wine Of Transylvania
Ce faceți diferit din punct de vedere al marketingului?

In primul rand, cred ca suntem una dintre putine crame care au o strategie de brand si de marketing foarte clare. Inca nu este o practica obisnuita in industrie. In al doilea rand, suntem o crama boutique. Avem bugete si resurse limitate, dar suntem creativi in a le folosi si ne concentram foarte tare pe oamenii din echipa. Suntem o echipa mica, dar foarte motivata si foarte buni in ceea ce fac. Si, nu in ultimul rand, modul in care comunicam este asa cum suntem noi ca echipa, intr-o industrie traditionalista: tineri, non-conformisti, directi si puternici. Asa reusim sa transmitem usor mesajele catre clienti.

Cât de importantă este strategia de marketing în dezvoltarea afacerii și când nu mai este nevoie să lucrezi constant ca să fii vizibil? Când ajunge vizibilitatea să se întâmple natural?

O strategie de marketing buna este secretul succesului pe termen lung. Am ajuns la un nivel la care nu mai e nevoie sa ne prezentam, dar sa ne mentinem pozitia nu este neaparat un lucru usor. Cand te concentrezi pe calitate si esti apreciat de clienti pentru asta, iti castigi renumele in mod natural si fiecare client multumit devine un ambasador de brand. Acesta a fost unul dintre scopurile noastre inca de la inceput.

Cum alegem vinurile din ofertele Liliac?

In primul rand, este important cand si unde vei savura vinul respectiv. Daca e doar pentru placerea de a bea sau vrei sa se potriveasca cu ce gatesti. Ca aperitiv recomand Feteasca Alba sau sun pahar de Rose. Pentru salate si peste un Sauvignon Blanc sau un Chardonnay se potrivesc de minune. Pentru preparate din carne Feteasca Neagra sau Merlot si cum desertul nu ar trebui sa lipseasca niciodata, recomand Nectar of Transylvania.

Care este din punctul vostru de vedere o comoară ascunsă din cramă ce ar trebui sa fie descoperită de mai mulți oameni?

Ma consider foarte norocos ca in calatoriile mele am putut vizita multe crame din Europa, dar putine sunt asa cum este Cabana noastra de la Batos. Este un loc care emana multa energie pozitiva si te ajuta sa te deconectezi de la grijile de zi cu zi.

Despre turismul viticol la Crama Liliac. La ce să se aștepte cei care vin în vizită?

Nu la un castel sau la o crama veche, traditionala. Crama este moderna, echipata cu tehnologie de ultima generatie, iar cabana este minimalista, asezata in mijlocul viei. Si aici pastram stilul boutique, de aceea avem grupuri mici pentru ca ne place sa acordam atentia cuvenita fiecarui oaspete si sa le oferim cele mai bune preparate din zona, alaturi de selectia noastra de vinuri.

Unde sperați să ajungă brandul Liliac și vinurile sale?

Cu investitiile pe care le avem in plan pentru urmatorii ani ne dorim sa crestem in continuare calitatea vinurilor si sa dezvoltam un loc turistic cu spatii de cazare si activitati diversificate. Pe termen lung, ne dorim sa devenim un lider in ceea ce priveste calitatea si imaginea nu doar la nivel regional, ci sa fim una dintre cramele de top din tara si Europa de Sud-Est.

Citește în continuare INTERVIU | Artshape Design sau cum devin visele realitate.

Load More Related Articles
Load More By Roxana Galescu
Load More In Afaceri de succes

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Street Style la Săptămâna modei de la New York SS22

Există cel puțin un motiv pentru care străzile din marile capitale ale modei reprezintă un…