AFMF a început așa cum începe orice aventură, în necunoscut, cu drag și cu entuziasm, a început din întâmplare poate, fără să fi fost ceva planificat. AFMF este un proiect personal, care deschide o fereastră către lumea designerului Ana Florea. Un brand concentrat pe calitate, care lansează denim în ediții limitate pentru femei care știu că stilul înseamnă personalitate și identitate.
Cum a început povestea ta și a brandului?
Prin AFMF încerc să aduc împreună sau să împac cele două laturi ale personalității mele, cea creativă și cea tehnică, Ana Florea și Maria Florea (omul de IT și omul cu o pasiune pentru haine și modă). Logo-ul AFMF, inspirat din fotografie (AutoFocus/ManualFocus), vine în sprijinul acestei dualități. AFMF înseamnă Aesthetic Freedom Manufactured for Fun. Tema principală a brandului este libertatea (de exprimare, mai ales) și cred că este exprimată bine prin intermediul denimului.
AFMF are în centrul colecțiilor piese clasice, relaxate și cool din denim. Mă interesează mult calitatea materialelor folosite, a accesoriilor și calitatea manoperei. Iubesc denimul pentru că mă pot juca cu el destul de mult în procesul de creație și producție, pentru că îmi oferă, din nou, un anumit grad de libertate. Și e FUN. AFMF se dorește a fi un brand concentrat pe calitate, care lansează denim în ediții limitate.
Ce te inspiră și te ajută să îți eliberezi creativitatea?
Inspirația cred că vine din multe zone/arii: fotografie, muzică, pictură, peisaje/culori/natură, o anumită lumină, filme, anumite femei pe care le întâlnesc în diferite împrejurări, modă/trenduri, cărți, materialul în sine de cele mai multe ori. Cred că îmi plac hainele pentru că iubesc atât materialele, mirosul lor și senzația lor pe piele, cat și senzația pe care ți-o dau atunci când le porți. De multe ori ideile inițiale în colecție se schimbă în fața materialului când inspirația mă îndrumă în altă direcție. Cred că mă gândesc tot timpul la AFMF sau la haine, în general. Este un „film” care se derulează continuu în mintea mea în cele mai mici detalii: actori, actrițe, decoruri, scene, emoții, dans și muzică, COSTUME.
Care sunt persoanele pe care le admiri și care și-au pus amprenta asupra direcției pe care ai urmat-o?
Admir prietenele, femeile din familie, femeile în general, anumiți colegi sau fost colegi, șefi sau foști șefi, profesori, oameni din industrie, fotografi, actori, scriitori, regizori și multi alții care prin munca și talentul lor se fac văzuți/auziți, care trăiesc după propriile reguli, care duc o viață interesantă, care călătoresc, care au vise, aspirații, care încearcă să fie mai buni în fiecare zi, în nenumărate moduri, oameni care vor să se autodepășească, oameni cu filosofii interesante de viață pe care îmi place să îi ascult de multe ori. Mi se pare interesant cum de fapt putem fi fericiți în moduri atât de diferite și totuși încercăm să ne impunem unii altora principiile de viață care nu sunt universal valabile. Cred că am putea să ne acordăm unii altora ceva mai multă libertate.
Cum ai descrie identitatea vizuală a brandului?
Cool, relaxată, altfel, pentru femei cu personalitate.
Când vine vorba de procesul de creație, urmezi propria inspirație sau ții cont și de tendințele sezonului?
Urmez propria inspirație, țin cont și de trenduri, dar sunt mai mult la curent cu trendurile pentru materiale/textile și mai puțin la curent cu cele din modă.
Ce îți dorești să transmiți prin creațiile tale?
Mi-aș dori ca femeile să fie ele însele sau măcar să fie cine își doresc ele, să fie libere să poarte ce vor, când și cum vor. Să se exprime, să autocenzureze mai puțin, măcar în modă.
Cum ai descrie persoana care îți poartă creațiile, așa cum o percepi tu?
Educată, liberă, nonconformistă, cool, relaxată, nu are nimic de dovedit, nimănui, nu se explică prea mult, știe că stilul înseamnă personalitate și identitate.
De ce avem nevoie de modă, de artă, de frumusețe în toate formele sale?
Ca să respirăm.
Cum resimți această perioadă de criză și cum te adaptezi?
Încerc să merg înainte, sunt curioasă ce aduce viitorul, mă gândesc cu entuziasm și curaj. Îmi place noutatea.
Ce schimbări crezi că se vor produce în ceea ce privește comportamentul consumatorului de modă din România?
Îmi doresc un consumator mai atent la produs, la calitate, mai selectiv, ușor mai critic. Personal, atunci când cumpăr, prefer să achiziționez puține piese, de calitate, care să se încadreze eventual în garderoba pe care o am deja. În această perioadă cred că se schimbă ușor anumite tendințe, poate vom cumpăra acum din motive diferite sau pentru un alt gen de evenimente.
Ce crezi că se va întâmpla cu domeniul designului vestimentar după toată această perioadă?
Cred că industria modei se rearanjează puțin. Nu este ceva rău neapărat, cred că este nevoie poate de o modernizare a industriei, de o reeducare a consumatorului, poate de o regândire și reorganizare a sezoanelor. Este parte dintr-un ciclu, ceva firesc, un pas către progres și dezvoltare, evoluție. Pe de altă parte, tehnologia a avansat. Este, cred, momentul ca și industria modei să se ocupe mai în detaliu de business-ul online, care a fost desconsiderat o lungă perioadă de timp. Este un alt canal de vânzări și este momentul să fie utilizat la o capacitate mai mare.
Cum vezi viitorul brandului tău?
AFMF este prezent doar online. Din anumite puncte de vedere este greu să cumperi piese vestimentare online, însă politica de retur și livrarea rapidă fac acest proces să funcționeze bine și în varianta online. Din acest punct de vedere, viitorul brand-ului continuă în această direcție, a vânzărilor online și a parteneriatelor cu alte magazine.
AFMF lansează serii mici de denim. Consider că denimul nu poate urma clasicul program al sezoanelor din industria modei. Este atemporal, asezonier, versatil, durabil. Marea majoritate a pieselor din denim AFMF pot fi purtate atât toamna și iarna, cât și primăvara, altele pot fi purtate, de exemplu, primăvara, vara, toamna, altele, cu puțină imaginație, chiar patru sezoane. Cred că AFMF are produsul potrivit cu care să continue în această perioadă, așa cum a făcut până acum.
Citește în continuare INTERVIU | Floriana Sandu, GNANA Studio – A simple life | Designeri români între schimbare și permanență.