Home Editorials Romanian Designers IIANA, eleganță cu influențe tradiționale

IIANA, eleganță cu influențe tradiționale

9 min read

În această săptămână, continuând seria noastră de interviuri prin care încercăm să vă facem cunoștință cu cele mai iubite branduri românești, a venit momentul să vă prezentăm IIANA. Am stat de vorbă cu fondatoarea brandului, Alina Elena Isakovic, despre valorile IIANA, iubire față de tradiție, față de lucrul de mână și valoarea acestuia și despre integrarea accesoriilor și pieselor din portul vechi în ținute moderne.

Iiana

Cum începe povestea brandului IIANA?

Povestea brandului începe acum 5 ani, în urma unei moșteniri de familie, în sensul în care bunicii mei sunt dintr-o familie de boieri olteni și am crescut cu lăzi de zestre și piese tradiționale foarte vechi.

Ce te-a determinat să urmezi această direcție inspirațională?

Direcția inspirațională cred că este una nemuritoare. Hainele de inspirație folclorică sunt haine foarte calde, haine care vor fi la modă tot timpul și nu neapărat în trend, ci foarte plăcute și foarte iubite, haine cu însemne adânc în ADN-ul nostru. Materialele folosite sunt materiale etnice țesute care sunt în același timp și foarte vesele și foarte plăcute, dar și deosebite.

De unde îți iei inspirația?

Inspirația mi-o iau din cărțile vechi pe care le-am colecționat de-a lungul timpului de la anticariat. Cred că inspirația din cărțile vechi românești este cea mai bună inspirație, în atelierul de design nu se ține neapărat cont de trend, ci doar de cum putem readuce în moda urbană o piesă stilizată, veche, din tradiția românească într-o formulă adaptată zilelor noastre.

Dacă ar fi să alegi un simbol românesc care să te reprezinte care ar fi acesta?

Simbol din tradiția românească, olteancă fiind, cred că cel mai mult îmi place pomul vieții, pe care îl regăsim pe covoarele vechi oltenești.

Cum arată femeia care îți poartă ținutele?

Clienta IIANA este femeia trecută de 30 de ani care știe ce vrea, știe ce îi place, a experimentat toate stilurile și este atrasă și se potrivește ca look cu stilul modern tradițional folcloric.

Care este feedback-ul publicului la nișa aleasă?

Vedem pe stradă în fiecare zi doamne și domnișoare îmbrăcate în IIANA, aceasta este satisfacția echipei IIANA și a mea.

Cum vezi o ținută contemporană ce integrează elemente tradiționale în viața de zi cu zi?

Foarte multe elemente din portul vechi arhaic pot fi integrate în moda urbană actuală, pe IIANA putem găsi pieptarele arhaice reinterpretate, însă realizate tot cu materiale etnice țesute, jacquarduri mai exact. Pieptarele pot fi purtate și cu un t-shirt și cu o rochie și cu o cămașă. De asemenea, avem iile stilizate inspirate din bluza arhaică românească.

Dă-mi exemplu de un moment care reprezintă cea mai mare reușită pentru tine.

Reușita conceptului IIANA este echipa. Cred în faptul că echipa își face munca cu plăcere și atunci lucrurile ies fantastic de cele mai multe ori.

Care sunt greutățile pe care le întâmpini  în reinterpretarea tradițiilor în forme actuale pe care femeia contemporană să le poată integra în garderoba sa?

Marea problemă în România este faptul că nu mai avem școli de meserii, nu mai avem meseriași, am uitat de tot că meseria e brățară de aur.

Avantajul IIANA, după cum am mai spus, este faptul că avem aceeași echipă de la bun început până acum, iar oamenii iubesc meseria și sunt tratați ca atare, și anume nu exploatați muncind zi și noapte pentru a reduce costurile de producție, pentru a pune prețuri de dumping pe piață. Iar producția în România nu este susținută, pe lângă faptul că nu avem o lege de protecție a moștenirii pe care ne-au lăsat-o bunicii noștri, în sensul în care, la momentul actual, ia românească cusută manual, după modelele arhaice românești, se produce în India, la un sfert din preț și este comercializată în toate țările, de la SUA până la Germania.

Deci trăim în țara în care dacă există pasiune sigur trecem peste dificultăți, însă nu putem găsi susținere de nicio formă, ba din contră, modificări legislative de la o lună la alta, modificări care nu încurajează producătorul român și, mai mult decât atât, este foarte încurajat importul și nu exportul.

Ce ne mai pregătiți?

Echipa IIANA pregătește atât de multe lucruri frumoase și trainice, numai că lucrurile frumoase și trainice iau timp și din păcate sau din fericire nu pot fi realizate peste noapte, ci pas cu pas. Pregătim încă o colecție cu piese arhaice reinterpretate în varianta modernă.

Citește un interviu cu Iulia Ghenea și Emilia Tudoran, fondatoare și designeri Ie Clothing, o viziune modernă și avangardistă a portului tradițional românesc.

Load More Related Articles
Load More By Roxana Galescu
Load More In Romanian Designers

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Focus on Romanian Designers: prezentare de modă și lansarea ediției de vară Fashion Premium Magazine

Fashion Premium Magazine continuă promovarea designerilor români și a creativității autoht…