Home Editorials Romanian Designers Ie Clothing, o viziune modernă si avangardistă a portului tradițional românesc

Ie Clothing, o viziune modernă si avangardistă a portului tradițional românesc

12 min read

Continuăm seria designerilor români și vă facem cunoaștință cu Iulia Ghenea și Emilia Tudoran, fondatoarele brandului Ie Clothing. Doua tinere deigner  care  din respect pentru tradițiile și migala de odinioară, și-au propus să reinterpreteze portul tradițional românesc într-o manieră modernă și avangardistă.

Cum începe povestea brandului Ie Clothing? 

Povestea brandului nostru începe în urmă cu patru ani când am conștientizat faptul că ne-am urmat destinul și am ajuns pe drumul cel bun. Am ajuns în punctul în care, pentru noi, lucrurile s-au concretizat. Ca drept urmare, prima colecție a brandului reprezintă lucrarea de masterat a noastră, lucrare comună realizată sub stricta și frumoasa îndrumare a prof. coord. Paula Barbu, în cadrul Facultății de Arte din București. Deși ne cunoaștem de 11 ani, am făcut liceul și facultatea împreună, am început primul job împreună și în momentul de față suntem asociate și deținem brandul IE Clothing și sperăm noi să îl creștem frumos și să ajungem acolo unde ne poartă imaginația.

Ce v-a determinat sa urmati aceasta directie inspirationala? 

Am ales această direcție pentru că asta am simțit la început de drum. Probabil din admirație și respect pentru tradițiile și migala de odinioară, pentru frumusețea și originalitatea portului tradițional, diversitatea de obiceiuri care încă se mai păstrează, din fericire, în anumite zone.

De unde va luați inspirația? 

Noi considerăm că inspirația vine din iubire pentru frumos, pentru artă și rafinament, din conștientizarea efortului și rezultatului final, când ai contact vizual cu acele bijuterii și iți încântă privirea, te cheamă să visezi și să vezi mai departe de ceea ce există și s-a făcut de meșteșugari, îți acaparează toate simțurile și vrei să depășești acele bariere și să nu te limitezi doar la un port popular, ci să îl aduci în epoca noastră modernă, să te ducă spre viitor și să te încarce de energie pozitiva și încrederea necesară. Atât croiul volumelor, cât și atitudinea pe care o aveau atât femeile, cât și bărbații care purtau și încă poartă aceste costume, energia și zâmbetele de pe fețele lor, te fac mândru să ai o istorie în spate, bogată în trăiri sufletești și experiențe diverse.

Cum arată femeia care va poarta ținutele?

Piesele noastre, prin volumele și croiul bine definit, emană puterea căutată în general de noi, dar completată de rafinamentul, eleganța și prețiozitatea accesoriilor și a broderiilor folosite, ele împreună conturând această imagine modernă și contemporană a femeii. Cu toții știm că femeile sunt dependente de atenție, ele caută atenția bărbaților, dar nu le este suficientă, vor și atenția și stârnirea invidiei celorlalte femei, că doar trăim într-o eră competitivă din toate punctele de vedere. Femeia își dorește să emane eleganță, feminitate, gingășie, puritate, dar în același timp să se impună și să fie ascultată.

Care este feedback-ul publicului la nisa aleasa? 

Feedback-ul primit până acum a fost aproape 100% pozitiv, nu poți să mulțumești pe toată lumea. Majoritatea părerilor au fost compuse din cuvinte de laudă, de apreciere și acest lucru ne încurajează pe noi ca persoane să mergem mai departe și ne întărește credințele noastre ca brand.

Datorită extravanganței volumului și a detaliilor opulente, clienții țintă nu sunt foarte numeroși. Omului îi trebuie timp să rumege informația, să o digere și apoi să acționeze.

Care sunt greutatile pe care le întâmpinați  in reinterpretarea traditiilor in forme actuale pe care femeia contemporana sa le poata integra in garderoba sa? 

Cu puțină imaginație și simț estetic dezvoltat, poți face minuni ca simplu om, fără studii sau alte școli sau cursuri de specialitate.  Noi suntem aici să înțelegem necesitățile și dorințele clientului nostru și le transpunem în produse finite și suntem responsabili de imaginea finală și mulțumirea de pe chip, când clientul părăsește atelierul. Fiind adaptate timpurilor noastre și păstrând acel aer tradițional, ele se pot integra ușor în garderoba oricui, pot fi combinate cu ușurință cu piese de bază și universale. O pereche de blugi, de pantaloni negri sau o fustă neagră cu siguranță nu îi lipsește nimănui.

Dati-mi exemplu de un proiect, un produs sau un moment care reprezintă cea mai mare reușită a voastră/a brandului. 

Am pornit la drum cu pași mici de bebeluș și am încercat să evoluăm treptat și cam asta s-a întamplat. Fiecare colecție a avut o continuitate și fiecare eveniment survenit în tot acest timp a apărut când aveam nevoie, ele fiind din ce în ce mai importante și de amploare. Toate aceste lucruri au contribuit la consolidarea brandului. Toate evenimentele și colecțiile au fost importante la momentul respectiv și ne-am bucurat și de sprijinul oamenilor din exterior care cred în noi și în creativitatea  noastră și au contribuit cu „cărămizi” la înălțarea noastră.

Daca ar fi sa alegeti un simbol romanesc care sa va reprezinte care ar fi acesta? 

Destinul ne-a ales simbolul cu mult înainte ca noi să ne dăm seama. După cum bine stiți, IE Clothing reprezintă inițialele numelor noastre, Iulia și Emilia, iar Ia este un simbol istoric, plin de istorie și tradiții, pe care noi îl reprezentăm cu mândrie, îl purtăm și îl „reCREĂM”.

Când vine vorba de procesul de creație, urmati propria inspirație sau țineti cont și de tendințele sezonului respectiv? 

Procesul de creație trebuie să fie cât mai simplu și cât mai plăcut, fără limite sau rețineri. Documentația este suficientă, iar zona de inspirație, cu o muzică în fundal, râsete și planuri, ne oferă tot ce avem nevoie să ne lăsăm imaginația să zboare și să schițăm orice idee apare. Ținem cont de tendințe doar dacă ele se încadrează în viziunea noastră.

Ce ne mai pregătiți?

Avem ceva timp de când ne-am deschis showroom și atelier și după o perioadă haotică, plină de hârtii și drumuri, ne limpezim gândurile și ne creionăm viitorul. Lucrăm la o nouă colecție plecând de la aceeași zonă de inspirație, dar zicem noi că este tratată diferit, o altă viziune IE Clothing privind portul tradițional, alt gen de texturi, încercăm cromatic să evoluăm și să impresionăm ca de fiecare dată.

 

 

 

 

 

 

  • Cristalele și energia pozitivă

    Unii oameni găsesc cristale. Alții simt că sunt găsiți de cristale. În ultimii ani au deve…
  • Vivienne Westwood și Burberry

    Colecția în ediție limitată reunește piese iconice din arhiva legendară a lui Vivienne Wes…
  • Ce se poartă, cum se poartă

    În lunile reci, schimbăm foaia și ne supunem cu plăcere celor mai noi trenduri din coafură…
Load More Related Articles
  • Cristalele și energia pozitivă

    Unii oameni găsesc cristale. Alții simt că sunt găsiți de cristale. În ultimii ani au deve…
  • Vivienne Westwood și Burberry

    Colecția în ediție limitată reunește piese iconice din arhiva legendară a lui Vivienne Wes…
  • Ce se poartă, cum se poartă

    În lunile reci, schimbăm foaia și ne supunem cu plăcere celor mai noi trenduri din coafură…
Load More By Galescu Roxana
Load More In Romanian Designers

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Cristalele și energia pozitivă

Unii oameni găsesc cristale. Alții simt că sunt găsiți de cristale. În ultimii ani au deve…