Daniela Macsim, cunoscută drept creator de conținut din inima Moldovei, Iași, ne-a povestit care este viziunea ei asupra blogging-ului din România și cum reușește să împace viața de mama cu munca sa din online și offline.
În câteva cuvinte, cine este Daniela Macsim?
Sunt mama unei fetițe minunate, Antonia, care a venit în viața noastră după lungi rugăminți și așteptări. Sunt soție, prietenă, soră și nu în ultimul rând, femeie. De peste 7 ani îmi împart timpul între un job full-time și un blog deschis din pasiune, care m-a purtat de-a lungul timpului pe cele mai frumoase și neașteptate drumuri.
Ce te face fericită?
O bună perioadă de timp fericirea mea se rezuma doar la Antonia: ce făcea, dacă dormea, dacă mânca, orice aspect care avea legătura cu ea. Acum, că a mai crescut puțin, mă bucură planificarea unei vacanțe, ieșirile în aer liber, sesiunile de shopping lungi, în tihnă, întâlnirile la cafea dimineața cu prietenele, discuțiile lungi cu mama la telefon sau alergatul pe bandă.
Ai devenit de curând mămică, a determinat acest lucru și o schimbare de perspectivă? Cum abordezi acum conținutul de pe blog și, în general, activitatea din online?
Poate sună clișeic, însa viața mea s-a schimbat complet după ce am devenit mămică. Sufletul meu a căpătate alte proporții și nuanțe. Chiar dacă unele activitați pe care le făceam și înainte de a naște au continuat, eu nu m-am mai simțit la fel. E destul de greu să descriu asta în cuvinte. Știu sigur că am devenit o femeie mai puternică, determinată, capabilă să facă bine 1000 de lucruri în același timp. Când am început blogul scriam mult despre modă și tot ce ține de această industrie, făceam foarte des shooting-uri cu daily outfit-uri și postam săptămânal. După ce am născut, am scris rar pe blog și am fost mai activă pe rețelele de socializare – Instagram și Facebook. Îmi place mai mult aici, în special pe Story. În ceea ce privește conținutul pe care îl livrez, acesta nu se mai rezumă doar la modă. Abordez subiecte de parenting, de beauty, cooking, tot ce ține de viața de mamă, soție și bineînțeles, despre daily routine: cum reușesc să am grijă de mine dar și de cei din jurul meu.
Care este stilul vestimentar în care te regăsești cel mai bine?
Casual with a touch of glam. Iubesc ținutele confortabile care au cel puțin un element ce le conferă o notă sofisticată. Odată cu noul statut, cel de mamă, nu m-am schimbat doar eu, ci și stilul meu vestimentar. De multe ori, când mă uit la ținutele pe care le postam pe blog, îmi spun ca eram mai îndrăzneață, făceam styling-uri foarte cool și variate. Și acum îmi place cum mă îmbrac, doar că am devenit mult mai selectivă, simt că m-am maturizat din punct de vedere stilistic.
Care sunt trei piese sau accesorii care îți reflectă cel mai bine personalitatea?
Pălaria, clar, este accesoriul pe care nu doar că îl port foarte des, ci îmi și schimbă total starea de spirit atunci când o pun pe cap înainte să ies din casă. Îmi spunea la un moment dat o cititoare că pentru ea Daniela egal pălarie și invers. Dar și gulerele din blană sintetică, fustele sau rochiile care au buzunare sunt item-uri care îmi reflectă personalitatea.
Care este relația ta cu designul vestimentar românesc? Ce designeri români apreciezi?
Primul gând mi-a zburat la Chotronette, brandul ieșean care face rochiile acelea desprinse parcă din povești. Plus, toate campaniile lor au la bază concepte inedite și foarte bine transpuse în imagini. Admir și brandul Nissa care este printre puținele nume românești ce investesc în marketing, dar și capacitatea lor de a scoate mereu piese noi, în tendințe, ținând foarte bine pasul cu brandurile mass-market. Nu pot să nu o menționez și pe colega mea de breaslă, Elis Savoaia, care face o treabă excelentă cu al ei brand Elisette aflat la început de drum. Pe partea de genți, menționez brandul Rena, de care sunt îndrăgostită de câțiva ani și ale cărui creații le port aproape zilnic. Consider că sunt foarte mulți designeri în România cu un potențial enorm și care merită să fie recunoscuți și la nivel internațional.
Cum ai reușit să creezi o comunitate în jurul tău și cât contează să păstrezi un dialog cu cei care te urmăresc?
Vorbim de ani de zile în care activez în online. Clar, această comunitate s-a format în timp și sunt extrem de fericită că sunt alături de mine oameni care m-au susținut încă de la început și nu au plecat, la care pe parcurs s-au adăugat alții noi.
Este extrem de important să fii mereu în legătură cu cei care te urmăresc, să fii mereu acolo pentru ei atunci când au nevoie de un sfat sau vor pur și simplu să îți vorbească. Eu mereu am făcut asta cu plăcere și sunt conștientă de faptul că fără comunicare și deschidere ar fi în van toată munca depusă. E foarte fain când vezi că postezi ceva și ai atât de multe reacții de la cei din jur, practic atunci îți dai seama că nu trebuie să te oprești, ci să continui și să devii cea mai bună versiune a ta.
Într-o societate în care să fii influencer a devenit o calitate tot mai importantă, cum îți dorești tu să influențezi comunitatea pe care ai construit-o?
Știu că termenul de „influencer” a stârnit multe discuții în online și mulți fug de titulatura asta. Ce am înțeles eu este faptul că indiferent că te urmaresc 10, 100 sau mii de oameni, ai o responsabilitate foarte mare și trebuie să fii conștient că ceea ce spui și faci în online (dar și in offline) îi poate influența. Un exemplu scurt: mi-au cerut de-a lungul timpului multe fete părerea despre facultățile la care vor să aplice și evident că nu puteam să le raspund scurt „Da, du-te acolo!” sau „Nu, nu alege asta!”, pentru a scăpa ușor. I-am vorbit fiecăreia în parte minute în șir despre experiența mea, despre cât de importantă și serioasă este această decizie și cum ar trebui să abordeze etapa asta importantă din viața lor. Și asta pentru că îmi pasă de fiecare în parte și vreau să fim o comunitate în adevăratul sens al cuvântului, not just a number.
Care este un proiect de care ești mândră și în care te bucuri că ai fost sau că ești implicată?
Participarea împreună cu Antonia la campania „Mămici cool la Back to School” by Palas Mall Iași. Și dacă tot vorbim de Palas Mall, sunt foarte mândră de colaborarea pe care o am cu ei de peste cinci ani; nu m-aș fi gândit niciodată că voi avea propria mea rubrică într-o emisiune TV, că voi apărea pe sticlă săptămânal și voi ajunge să fiu așa degajată în fața camerei de filmat.
Care sunt pentru tine elementele care fac o colaborare să fie reușită?
Mulți cred că e foarte ușoară treaba asta cu „influencer-eala” și „blogger-eala” (cu ghilimelele de rigoare). Faci două-trei pozici și gata. Este foarte multă muncă în spate și chiar le admir pe colegele din online care fac doar asta de ani de zile. Pentru a accepta o campanie, în primul rând trebuie ca aceasta să rezoneze cu tot ceea ce fac eu in viața de zi cu zi. Contează mult și deschiderea clientului, modul în care reușim să comunicăm și seriozitatea acestuia. În final publicul decide dacă este sau nu reușită colaborarea.
Cum influențează orașul în care locuiești expunerea și succesul pe care le ai?
Iașul este un oraș frumos, cu oameni foarte interesanți și smart și cred că pachetul acesta complet m-a ajutat să mă dezvolt și să fac lucrurile așa cum mi le doresc.
Care crezi că sunt avantajele sau dezavantajele în acest domeniu pentru cei care nu locuiesc în București?
Avantajul este că avem o comunitate faină de bloggeri care se susțin între ei. Adică mie așa îmi place să cred. Eu asta am făcut de-a lungul timpului, mereu am mers pe ideea de colaborare, nu de competiție. Unul dintre principalele dezavantaje este faptul că aproape toate evenimentele din domeniul beauty & fashion sunt în București. Sunt luni întregi în care în Iași nu se întâmplă nimic. Și chiar nu înțeleg de ce. Iașul are un potențial imens!
Ce urmează pentru Daniela Macsim?
De când am devenit mamă mi-am dat seama că nu prea mai pot vorbi de planuri, dar eu totuși mă încăpățânez să le fac. Vă invit să mă urmăriți pe www.danielamacsim.ro și pe Instagram @danielamacsim să vedeți ce vă mai pregătesc.
Citește în continuare Sandra Bendre: Viziune sinceră despre legătura influencer-designer.