Laura Călin, inițiatoarea proiectului V for VINTAGE – târg de design contemporan și cultură vintage, a realizat un dialog între creatorii frumosului purtabil și cei care le poartă creațiile, creatorii de comunități sau influencerii. Astăzi ne oprim la influencerul Sandra Bendre, care ne prezintă viziunea ei sinceră despre legătura designer-influencer.
Despre ce îți place să povestești/scrii/pui în imagini pe blogul și pe canalele tale de social media?
Cred că fotografiile spun povești și imaginile valorează mai mult decât 1000 de cuvinte. Îmi place să scriu despre frumos, despre locurile pe care le vizitez, despre ceea ce port și tot ce mă face fericită. De fiecare dată când mă pun în fața laptop-ului mă gandesc la exact acele lucruri pe care aș vrea eu să le vad și să le citesc. Pentru mine cel mai important este să simt exact ceea ce scriu, să fiu în poveste și la fel se întamplă și în cazul ținutelor, ele reflectă mereu starea mea de spirit.
Când vorbim despre designeri români, la cine te gândești?
Ar fi destul de dificil să fac o listă, deoarece suntem norocoși să avem mulți designeri foarte talentați și cred că fiecare dintre noi se regăsește în stilul și abordarea unuia sau mai multor designeri.
Cu ce designeri români ai colaborat până acum? Poți să ne dai câteva nume? Cu ce designeri români ți-ai dori să lucrezi?
Sinceră să fiu, lista de designeri cu care am avut ocazia să colaborez până acum nu este una foarte cuprinzătoare, însă au fost colaborări pe o durată mai lungă și, mai mult decât atât, am creat o legătură specială cu artiștii din spatele creațiilor. Îmi amintesc cu drag de colaborarea cu Laura Ciobanu, Concepto, Lana Dumitru, Mihaela Glăvan, Andreea Szanto, Rozalia Bot, Alexandra Indries și aș mai putea adăuga câțiva.
Cred că fiecare femeie apreciază piesele vestimentare speciale, creațiile unicat și cele care te scot din anonimat, așadar mi-ar placea să colaborez cu designerii cu care rezonez și ale căror creații mă reprezintă. Uite câțiva dintre cei cu care mi-ar plăcea să colaborez: Andra Andreescu, Ioana Ciolacu, Ludmila Corlățeanu, Carmina Cimpoeru, Diana Daian, Linda Zsazsa, Cristina Săvulescu, Diana Chiș și lista poate continua.
Ce insights ne poți oferi din colaborările anterioare cu designerii? Ce crezi că ar putea fi îmbunătățit în relația designer – influencer?
Am avut parte doar de colaborări frumoase care, așa cum spuneam, unele s-au transformat în frumoase povești de prietenie. Apreciez omul mai întâi de toate, felul în care interacționez cu el, felul în care vorbește despre povestea creațiilor sale.
Cred că relația dintre designer și influencer sau chiar dintre designer și client trebuie să fie definite de comunicare în primul rând. Este important ca fiecare să își expună atât așteptările, cât și ceea ce poate fiecare să ofere.
Cum alegi proiectele în care te implici? Cât de mult contează factorul financiar?
Proiectele în care mă implic trebuie să rezoneze cu mine ca persoană, în primul rând, să simt că îmi doresc cu adevărat să mă implic în acea poveste și să mă reprezinte. Nu aș putea și nu mi-aș dori niciodată să fiu implicată în proiecte care nu reflectă cu adevărat stilul meu, personalitatea mea sau ceea ce îmi place.
Este importantă relația pe care o stabilești cu acel designer și modalitatea în care ați ales să colaborați, dar da, remunerația, factorul financiar de fapt, este o altă formă de apreciere și recunoaștere a muncii fiecăruia.
Care sunt așteptarile tale în relația cu brandurile / designerii?
Îmi doresc ca oamenii să fie mai deschiși, să comunice mai mult, să știe exact ce își doresc și care sunt așteptările lor. Mi-aș dori de asemenea să aprecieze și bloggerii din România, nu doar pe cei din străinătate.
Cum ai vedea o colaborare win-win cu brandurile/designerii/agențiile?
Din punctul meu de vedere, fiecare colaborare este win-win, altfel nu dau curs acelei colaborări dacă nu știu că atât eu, cât și brand-ul sau designer-ul este mulțumit. Cred că așa ar trebui să fie fiecare colaborare, să te gândești la tine, dar și la ceilalți implicati.
Text de Laura Calin