Online Shopping-ul. Pentru unii o alternativă comodă, iar pentru alţii un mod de relaxare. Din ce în ce mai multă lume practică „acest sport” şi acest lucru este de înţeles. La prima vedere pare varianta ideală pentru a face cumpărături, mai ales în domeniul modei, dar oare chiar va putea vreodată înlocui total cumpărăturile „fizice”?
Să începem cu dreptul: avantajele online shopping-ului. Care ar fi acestea? În primul rând, cum am menţionat mai sus, este un mod foarte bun de relaxare pentru cei mai mulţi, unii găsindu-l chiar terapeutic. Bine, evident, şi acest „hobby” trebuie să aibă o limită, pentru că altfel riscăm să rămânem fără bani, ceea ce anulează orice efect relaxant.
În al doilea rând, online există o varietate mult mai mare de produse si, astfel, posibilitatea de a găsi exact ceea ce vrei (prin diferite filtre integrate în motorul de căutare) şi chiar şi pe mărimea ta (deoarece cred că toţi ne-am confruntat cu problema de a nu-ţi găsi mărimea în magazin) este una mult mai mare. În plus, nu ştiu câţi dintre voi aţi observat, pe unele site-uri de modă scrie lângă diverse piese vestimentare sau accesorii „exclusiv online”, deci, dacă chiar îmi place acel lucru, n-am încotro decât să-l comand.
Şi nu în ultimul rând, să vorbim despre comoditatea pe care ţi-o oferă online shopping-ul. Online sunt mult mai multe reduceri şi promoţii, astfel preţurile devin mult mai accesibile. Eu am văzut pe două site-uri care nu aveau legătură unul cu altul piese vestimentare foarte asemănătoare, dacă nu chiar la fel, la două preţuri destul de diferite.
Însă cel mai mare avantaj, din punctul meu de vedere, şi aspectul care face cu adevărat diferenţa este faptul că produsele vin direct acasă. Ce poţi să vrei mai mult de atât? Spre exemplu, unii au un program foarte încărcat şi trebuie să-şi cumpere o haină de ocazie, sau un cadou, iar ei nu au timp să meargă până la cel mai apropiat mall şi să caute în toate magazinele aceste lucruri. Şi atunci ce fac? Simplu: comandă! Şi să nu mai vorbim de situaţia actuală, contextul pandemiei, în care nici nu este recomandat să umbli şi să te înghesui printre atâtea persoane, ba să încerci o haină pe care au mai încercat-o alţii de trei ori înaintea ta.
Acum, ca orice lucru pe lumea asta, are şi anumite dezavantaje care nu trebuie date la o parte în totalitate. Online shopping-ul poate fi considerat chiar un joc de noroc din anumite privinţe. Până la urmă, nu ştii cu exactitate ce îţi iei şi nu ştii nici dacă site-ul respectiv este de încredere. De câte ori m-am întâlnit cu diverse site-uri care vindeau exclusiv fake-uri (şi, credeţi-mă, „industria” fake-urilor evoluează pe zi ce trece, nici nu mai ştii care sunt piese originale şi care sunt falsuri) sau de la care am comandat, iar produsele nu au mai venit! Trebuie să fim foarte atenţi de pe ce site-uri ne facem cumpărăturile online ca să evităm orice neplăcere.
Un dezavantaj evident este că s-ar putea să ai o surpriză în ceea ce priveşte produsul. Nu ştii dacă materialul este cu adevărat unul de calitate şi dacă se simte confortabil pe piele, cum nu ştii nici culoarea şi nici forma reală a piesei respective, deoarece imaginile digitale distorsionează destul de mult aceste aspecte. În realitate, poate să nu coincidă absolut deloc cu ceea ce îţi doreai tu să primeşti, deci, este bine să nu avem nici aşteptări prea mari când comandăm.
Bineînţeles, dacă greşeşti mărimea sau nu îţi convine ceea ce ţi s-a livrat, poţi (în cele mai multe cazuri) să returnezi piesa respectivă, însă unii consideră acest proces o mare bătaie de cap şi înţeleg acest lucru, pentru că nu toate magazinele online au un sistem de returnare a produsului bine pus la punct.
Pe de altă parte, cu toţii avem o anumită formă a corpului şi un anumit ton, subton al pielii pe care le putem pune în evidenţă prin diverse piese vestimentare care nu ştim clar dacă ne-ar avantaja în condiţiile în care nu le vedem direct pe noi.
În final, avem plata în plus pentru transport şi livrare, care nu reprezintă o sumă astronomică, însă poate pentru unii este deranjant si nu înţeleg care este sensul acestei plăţi. Sensul ar fi că plăteşti efectiv comoditatea, plăteşti drumul pe care l-ai face şi timpul pe care l-ai consuma dacă te-ai duce tu să cumperi fizic produsul respectiv, deci consider că este într-o oarecare măsură justificabil. Mai ales că multe site-uri nu mai adaugă şi plata pentru livrare la costul total, dacă suma totală a pieselor trece de un anumit număr, de multe ori convenabil, sau de care treci chiar fără să îţi dai seama.
Aşadar, eu consider online shopping-ul o unealtă foarte utilă atâta timp cât eşti atent şi nu ai aşteptări nejustificate, dar nu cred că va putea vreodată înlocui total mersul propriu-zis la magazin, care este pentru mine mult mai distractiv şi entuziasmant (însă nu în perioada asta), pur şi simplu prin faptul că vezi şi „simţi” piesele vestimentare cu adevărat.
Citește în continuare Ce valoare mai are moda?