Home Editorials Romanian Designers Molecule F, un brand cu misiune

Molecule F, un brand cu misiune

15 min read

De această dată am stat de vorbă cu interes și curiozitate cu Mirela Bucovicean, cea care a construit brandul Molecule F. În urmă cu 10 ani a avut ideea de a crea o platformă de promovare și comercializare pentru designul românesc, iar apoi a avut curajul de a-și lua acest angajament. Molecule F  este un business creativ care își rezervă dreptul de a fi selectiv, reunind doar creațiile relevante ale celor mai buni designeri români.

molecule f mirela bucovicean

Cum a venit ideea proiectului și cum a decurs drumul de la proiect la implementarea acestuia?

Ideea proiectului Molecule F a venit dintr-o necesitate. Cunoscusem creațiile câtorva designeri români, îmi plăceau, dar era foarte dificil să vezi o selecție mai amplă a colecțiilor lor. În anul 2009 când mi-a venit această idee, singurul canal de distribuție și expunere a designerilor români erau târgurile organizate sporadic, în tot soiul de spații mai mult sau mai puțin adecvate. Un principiu al pieței economice spune că acolo unde este o problemă, există și o soluție, mai exact o oportunitate. Iar Molecule F a fost soluția pentru a reuni cei mai buni designeri ai momentului, 10 la număr, în mediul online. Asta a fost acum 8 ani de zile. Astăzi, reprezentăm peste 150 de designeri români. Am ales să lucrez cu cei mai buni specialiști pentru că nu cred în jumătăți de măsură.

Cine este responsabil de curajul și viziunea din spatele Molecule F?

Susțin că un business este atât de bun pe cât de bună este echipa din spatele business-ului. Așa că o dată ce am implementat viziunea a ceea ce înseamnă chintesența modei românești, am început să construiesc o echipă care să ducă mai departe valorile filozofiei noastre de business. Consider că provocarea cea mai mare este să rămâi pe piață, în vârf, fiind în continuare fidel principiilor și valorilor brandului creat. Dificil nu este să ajungi în varf, ci să te menții. De aceea, în fiecare zi mă gândesc ce altceva putem face, care este următorul pas, către ce evoluăm, pentru ce muncim, ce lăsăm în urma noastră, ce exemplu dăm.

Cum sunt selectați designerii care își expun creațiile pe Molecule F? Molecule F merge către designer sau designerul către Molecule F?

Suntem mereu în căutare de noi designeri, dar este adevărat că se întâmplă mult mai des să vină designerul către noi. O altă modalitate prin care cunoaștem designeri noi și avem ocazia să colaborăm cu ei înaintea altor retaileri de gen sunt parteneriatele pe care le avem cu cele două Universități de design importante din țară: UNARTE București, cu care suntem în al treilea an în care acordăm bursa Molecule F și UAD Cluj, unde premiem cei mai buni absolvenți, de peste 5 ani, ambele orientate către vestimentație. Pentru marochinărie și bijuterie avem un parteneriat cu Materia – târg de piele, un proiect mai nou, frumos și curajos, a lui Dan Pierșinaru și Autor, deja ultra cunoscut în zona de stabilire a unui standard ridicat, un etalon în lumea bijuteriilor. Un alt eveniment etalon în industria creativă este Romanian Design Week, unde, în cadrul Diploma – un proiect dedicat tinerilor artiști, fac curatoriat, alegând cel mai promițător designer. Cu alte cuvinte, suntem implicați în toate manifestările relevante, cu consistență, care susțin designul autentic. Ceea ce căutăm de fiecare dată este unicitatea amprentei creative, firul roșu între piese și colecții, raportul calitate/preț și, nu în ultimul timp, seriozitatea și dorința de muncă a designerului.

Cum este relația dintre Molecule F și designeri? A fost o colaborare ușoară și frumoasă de la început?

Una dintre marile mele satisfacții în ceea ce privește Molecule F este creditul pe care mi l-au dat designerii de la bun început. Cei 10 magnifici cu care am dat drumul site-ului în 2008 mi-au spus „DA” fără rezerve. Apoi, puterea brandului și a business-ului a crescut exponențial și am beneficiat din ce în ce mai mult de apreciere. Asta nu înseamnă că nu există și nemulțumiri, de ambele părți. Un designer care nu vinde va fi veșnic nemulțumit. Numai că vânzarea este singura promisiune pe care nu o putem face. Pe de altă parte, noi cerem seriozitate, avem de respectat legislație, documente financiare, o oarecare înțelegere din punct de vedere economic, și asta e dificil când lucrezi cu minți creative.

molecule f mirela bucovicean

Știm că se poate ajunge mult mai departe cu aceste colaborări. Cum a prins viață proiectul cu tricouri realizate de voi în colaborare cu un designer român?

De la bun început am considerat Molecule F mai mult decât un magazin de vânzare. Suntem formatori de opinie, o entitate influentă în industria modei și, poate în primul rând, mândri promotori ai designului românesc. De aceea, căutăm în mod continuu să venim cu noi propuneri, atât ca podus, cât și ca parteneriat. Un prim produs a fost inelul „Bogat”, făcut în parteneriat cu Marina Moldovan de la Skin Deep. Am ales împreună tipul de produs, cuvântul și cum să fie campania de promovare. Este un statement pe care îl facem, folosind astfel produsul ca pe un purtător de cuvânt. A fi „Bogat” înseamnă pentru fiecare altceva, iar a purta un ghiul de argint masiv pe care să scrie „Bogat” este o declarație de curaj și asumare. Un alt parteneriat sunt agendele „Everybody needs a place to write their thoughts except social media” făcute împreună cu Noemi Mailman. Am considerat că o întoarcere la bază, la scrierea ca tratament, la exercițiul de sinceritate cu care ne suntem datori este iarăși o dovadă de asumare. Tricourile „Proudly wearing romanian designers” a fost primul produs de promo și suținere a designului românesc pe care l-am realizat, inițial singuri. Apoi, am declinat în culorile steagului gay pentru că susținem diversitatea și comunitatea LGBT. Ultima variantă este făcută în parteneriat cu artistul vizual Bianca Dumitrașcu. Acest proiect se încadrează în trendul mesajelor afișate pe haine, obținând astfel o transmitere directă, la nivel de masă, a valorilor și afinităților noastre.

Care este rolul modei?

Moda are rol dublu: acela de a educa și acela de a reflecta realitatea societății.

Cine este clientul Molecule F?

De-a lungul timpului, ne-am extins aria de adresabilitate odată cu diversificarea ofertei. Core target-ul nostru este femeia între 30 și 40 de ani, cu educație și studii superioare, femeia cu o personalitate conturată, puternică, asumată, care este un trendsetter în grupul său de prietene. Uitându-mă la rapoartele de vânzări, observ că în ultimii ani s-au comandat mai degrabă produse feminine, elegante, decât cele de avantgardă, ceea ce conduce și către un cost mai mare al coșului de cumpărături.

Care este impactul pe care Molecule F își dorește să îl aibă în peisajul designului românesc?

Știi de ce am ales să se numească „Molecule F”? Pentru că am vrut să reprezinte chintesența modei românești, ADN-ul ei, să fie acel reper într-un spațiu plin de non valori, de indivizi erijați în designeri, să fie un exemplu de construcție de brand, de consecvență, continuitate și etică. Nu în ultimul rând, un model de business.

Ce trebuie să știe oamenii despre Molecule F?

Poate cel mai important lucru este acela că, înainte de a fi retaileri, suntem curatori. Nu listăm toate propunerile pe care le primim, nici toate produsele dintr-o colecție, odată ce designerul a fost acceptat pentru colaborare. Din punct de vedere al business-ului poate nu este cel mai eficient, dar un magazin poate să-și facă oricine peste noapte, pe când un brand, nu. Iar Molecule F este un brand în toată puterea cuvântului.

Află în continuare cum poți introduce în ținute culorile neon care sunt în tendințe în această primăvară.

Load More Related Articles
Load More By Roxana Galescu
Load More In Romanian Designers

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Baie Turcească din Iași, hub al creativității pentru zeci de artiști români și străini

Baie Turcească din Iași, clădire-monument ridicată la finele secolului XIX și recent reabi…