Home Food & Wine Mănâncă echilibrat pentru a păstra o piele frumoasă

Mănâncă echilibrat pentru a păstra o piele frumoasă

8 min read

Nu este o coincidență faptul că din ce în ce mai multe clinici de top din întreaga lume propun o dietă sănătoasă, variată și echilibrată pentru tratamentele lor de întinerire. Astăzi, se știe că alimentele joacă un rol esențial în calitatea pielii, flexibilitatea, fermitatea și rezistența sa la semnele de vârstă.

O acțiune pe două nivele

Ce anume, în alimentația noastră, poate provoca îmbătrânirea pielii? Răspunsul constă în două procese chimice care răspund la numele de stres oxidativ și glicare.

Stresul oxidativ apare atunci când radicalii liberi produși de anumite alimente atacă celulele sănătoase ale corpului. Acest lucru duce la o reducere a colagenului, a elastinei și a acidului hialuronic produs în dermă, care determină formarea ridurilor. Celulele cutanate se degradează și mor mai repede, fără a fi reînnoite pe cât de repede este necesar. Rezultat: petele de vârstă nu întârzie să-și facă apariția.

Glicarea este o reacție chimică destul de complexă favorizată de o alimentație bogată în zaharuri și proteine, cheia pentru pierderea flexibilității, slăbiciunea pielii și formarea ridurilor.

Alimente de evitat

Pentru a păstra un corp în formă superioară și sănătatea radiantă a pielii, țineți departe alimentele care duc la stres oxidativ și glicare. Acesta este cazul de carne roșie și mezeluri, o puteți înlocui cu carne albă și ouă pentru o contribuție a proteinelor „bune“. Evitați și produsele din făină albă (pâine, biscuiți, paste) și preferați alimentele din cereale integrale care vă vor satisface și mai mult. Fugiți de zaharuri adăugate: ele se ascund în principal în băuturi și alimente preparate (sucuri, deserturi, produse de patiserie). Alte produse alimentare tabu: preparate de măcelărie și produse cu măruntaie care pot favoriza dezvoltarea coșurilor.

Mâncărurile industriale sunt pline de zaharuri, sare, aditivi și conservanți care nu doresc nici un bine pielii tale! Dacă vă simțiți un pic pierdut atunci când faceți cumpărături, este simplu: alegeți cele mai puțin procesate alimente. De exemplu, un iaurt simplu cu miere va fi mult mai bun decât iaurtul industrial cu mai mult zahăr decât fructe!

Mizați pe antioxidanți!

În general, organismul nu produce suficienți antioxidanți pentru a lupta împotriva radicalilor liberi, molecule care atacă ADN-ul celulelor și mai ales cele ale pielii, care apoi îmbătrânesc prematur. Prin urmare, trebuie să îi fie furnizați de anumite alimente.

Cu fructe și legume, sunteți sigură că nu faceți pași greșiți: acestea sunt bogate în ei. Cele care conțin vitamina C și carotenoizii sunt cei mai buni prieteni ai tenului tău și cei mai buni dușmani ai radicalilor liberi. Pentru a le recunoaște, nu este complicat, alege-l pe cel mai colorat! Pătrunjel proaspăt, ardei roșu și verde, broccoli, ridiche neagră, morcov, kiwi, portocală, lămâie, conopidă, mango, clementine, coacăze, zmeură.

Un alt sfat este de a vă modifica salatele prin adăugarea de legume bogate în zinc (linte, năut, fasole roșie) și le asezonați cu uleiuri vegetale (floarea soarelui, semințe de struguri, rapiță, măsline, arahide ) pentru conținutul lor de vitamina E: vă veți bucura de adevărate “bombe” împotriva radicalilor liberi.

Un gol în stomac la ora 16? O ciocolată caldă și o mână de nuci, alune și migdale vă vor scuti de golul din stomac până la cină, în timp ce veți beneficia de un aport de flavonoide și magneziu, cu proprietăți antioxidante.

Variați conținutul farfuriei voastre

Antioxidanții nu sunt singurele produse alimentare preferate pentru a menține pielea fermă și suplă. Cei mai cunoscuți, acizii grași polinesaturați nu trebuie lăsați să scape, deoarece intră în componența membranelor celulare, întăresc stratul lipidic al epidermei și promovează o bună hidratare. Ei se găsesc în cantități mari în peștele gras (somon, macrou …), precum și în crustacee, alge, nuci și în diverse uleiuri (rapiță, soia, semințe de in, nuci, floarea-soarelui, porumb și semințe de struguri ).

Material realizat cu sprijinul specialiștior RoC.

 

Load More Related Articles
Load More By Raluca Zdrobis
Load More In Food & Wine

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Dermabraziunea – tu știi când trebuie apelat la ea?

Dermabraziunea este o tehnică de corecție care absoarbe straturile superficiale ale pielii…