Home Interviews INTERVIU | Despre abordări curajoase și amprenta personală în fotografia de modă cu fotograful Bogdan Petrice

INTERVIU | Despre abordări curajoase și amprenta personală în fotografia de modă cu fotograful Bogdan Petrice

12 min read

Să surprindem în câteva rânduri esența și creativitatea unor oameni cu spirit liber și veșnic primitor de inspirație este o provocare pe care suntem determinați să ne-o asumăm. Pentru că ne oferă o imagine personală și detaliată a parcursului lor artistic, au puterea să motiveze prin experiențele lor și să atragă mintea curioasă a celor care vor să se apropie de veșnicia creației. Astăzi vă invităm să îl cunoașteți pe Bogdan Petrice, unul dintre cei mai apreciați fotografi de modă din România, art director al Touch Magazine și profesor la DallesGO, într-un interviu publicat în ediția de iarnă Fashion Premium Magazine.

Bogdan Petrice

Cum s-a născut pasiunea ta pentru arta fotografică?

Primul meu contact cu un aparat de fotografiat s-a petrecut în urmă cu 12 ani; total întâmplător, însă ce a urmat mi-a dat motivația de a continua pe acest drum. Prima mea cameră era una pe film, însă avea ceva special – era stricată, lucru pe care l-am constatat abia după ce am realizat multe fotografii care nu au putut fi developate niciodată. A fost suficient ca să îmi doresc o cameră foto digitală.

Care a fost parcursul tău către fotografia de modă? Ce te-a atras spre această nișă?

Întotdeauna mi-au plăcut lucrurile curajoase, iar în fotografie aveam două opțiuni: fotografia de război sau fotografia de modă. Mi-a fost la îndemână fotografia de modă.

Care sunt preferințele tale în ceea ce privește stilurile și fotografii de renume de-a lungul istoriei fotografiei?

Sunt un fotograf versatil; am abordat multe stiluri de-a lungul timpului, iar lista de fotografi care mă inspiră este lungă, însă ce m-a impactat mai mult este punctul în care erotismul întâlnește drama. Helmut Newton, Paolo Roversi și Richard Avedon sunt doar câțiva din cei care și-au pus amprenta asupra muncii mele.

Cum ți-ai defini stilul? Care este specificul fotografiilor realizate de Bogdan Petrice?

Fotografiile mele pot să te deranjeze și să îți placă în același timp. Te scot din zona de confort, generează opinii mixte privitorilor și se află mereu la limita dintre ceea ce putem numi exagerat sau riscant. Există mereu o încărcătură emoțională, indiferent care este aceasta.

Atât de tânăr și cu atât de multe proiecte interesante și realizări la activ, colaborări cu cei mai apreciați artiști și echipe de specialiști recunoscuți. Care a fost primul proiect care a reprezentat un pas cu adevărat important în cariera ta?

Primul proiect care mi-a dat o direcție mai clară asupra a ceea ce voiam să fac în continuare a fost o copertă de revistă cu Alexandra Stan, în care am fotografiat-o pe artistă stând cu spatele la camera, fără a i se vedea fața. Această abordare este una curajoasă chiar și în prezent, deoarece încalcă principiile publicării unei celebrități pe o copertă. În urma acestui proiect am făcut pași înspre ceea ce urma a fi amprenta mea personală.

Bogdan Petrice
Alexandra Stan, Touch Magazine, Foto: Bogdan Petrice
Care sunt proiectele tale preferate? Cât îți permiți să experimentezi?

Fiecare proiect pe care l-am realizat a fost preferatul meu la vremea lui. Am învățat în ultimii ani că pot să transform chiar și un job banal într-o adevărată provocare. În ceea ce privește experimentarea, la început mi-a fost mai greu, însă în prezent cei care își doresc să lucreze cu mine îmi oferă încrederea lor și totodată libertatea de exprimare artistică.

Cât de importantă este relația dintre fotograf și membrii echipei cu care colaborează pentru un editorial sau o campanie?

Relația dintre membrii unei echipe este esențială, iar șansele de reușită ale unui proiect sunt direct proporționale cu fuziunea dintre aceștia. Fiecare membru al unei echipe are propria viziune asupra unei teme și pentru a avea un punct de intersecție între toate aceste perspective este necesar să existe o comunicare amicală.

Ai putea să faci o comparație între modalitatea de abordare, stilul de lucru, când vine vorba de proiectele de afară și cele din țară (dacă există diferențe)?

Din experiența personală, am observat că la proiectele de afară se pune mult accent pe fotografie, pe meaning-ul acesteia, pe originalitate. Este tratată cu mult respect, iar această abordare aduce cu sine multe alte avantaje.

Cum știi când ai obținut cadrul perfect și câtă importanță acorzi etapei de post-procesare pentru a obține rezultatul dorit?

Cadrul perfect este acela care mă surprinde chiar și pe mine. Țin camera în mână și spun “wow” la ceea ce văd. Este acel ceva la care nu te aștepți când începi sedința foto. Post-procesarea este la fel de importantă ca și pregătirea de dinaintea ședinței foto. Este etapa în care îți iei timp să te gândești la micile detalii care fac diferența.

 Ce înseamnă pentru tine frumusețea în imagini?

Pentru mine frumusețea nu există în mod obiectiv la nivelul lucrurilor. Evit standardele de frumusețe impuse de societate. De multe ori m-am simțit atras de estetica inesteticului. Apreciez lucrurile diferit în funcție de context.

Care sunt tendințele în fotografia de modă și cum s-a adaptat industria la restricțiile actuale?

Modificări majore au existat în perioada de lockdown. Artiștii sunt creativi și nu s-au lăsat intimidați de situație. Am văzut multe ședințe foto realizate cu telefonul prin intermediul unui video call, multe sedințe foto de tip autoportret, coperți de reviste cu peisaje, picturi sau ilustrații grafice. Cu toate că acum se fac din nou ședințe foto, tendința este de a fi făcute în natură sau locuri retrase. Cred că am învățat cu toții ceva în această perioadă.

Din perspectiva de trainer, care este cel mai important sfat pe care îl poți da celor care își doresc să se perfecționeze și să profeseze în acest domeniu?

Cel mai important sfat pe care pot să îl dau în calitate de trainer pentru cei aflați la început de drum este să își găsească un mentor. Asta îi va ajuta să meargă pe drumul cel mai bun și să ajungă la rezultatele dorite într-un timp mai scurt.

Instagram @bogdan_petrice

Citește în continuare INTERVIU | Mihai Bonciu, The Creatives: „Era digitală oferă multe oportunități de creare chiar și în domeniul sculpturii.”.

Load More Related Articles
Load More By Roxana Galescu
Load More In Interviews

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

INTERVIU | Adi Istrate un overthinker de excepție

Adi Istrate este un artist și compozitor pasionat, pentru care muzica a fost mereu o const…