Andreea și Chef Andrea Di Russo s-au cunoscut în Italia și s-au stabilit în România, unde și-au dorit să creeze o experiență specială pentru iubitorii culturii italiene. Au avut de la început o viziune clară și au știut ce vor să ofere: simplitate și eleganță, atmosferă de familie, rețete tradiționale, produse care lipseau de pe piață la momentul respectiv, precum pinsa romana și cannoli siciliani autentici. Fiecare dintre cele opt locații, din țară și din străinătate, păstrează în întregime conceptul Cannoleria, de la rețete și atmosferă până la dorința de a face totul din suflet. Aflăm în continuare elementele care au contribuit în mod semnificativ la succesul și dezvoltarea brandului de la cei doi antreprenori care au început povestea Cannoleria în urmă cu patru ani.
Cum a reușit Cannoleria, o afacere care a pornit fără un plan de business, să prospere timp de 4 ani și să se extindă la 8 locații?
Totul a început din pasiune și a venit natural, din suflet! Se poate porni un business cu un buget aproape inexistent și se poate compensa cu multă pasiune, muncă și perseverență.
Dacă am fi pus totul pe hârtie și am fi gândit făcând un plan de business, am fi constatat că este imposibil să începem o afacere. Dar, pentru că am crezut foarte mult în conceptul nostru, am decis să pornim și să o luăm pas cu pas. A fost curaj și inconștiență și, deși pare greu de crezut, se poate începe doar cu aceste ingrediente.
Am identificat două produse care din punctul nostru de vedere lipseau de pe piață: pinsa romana și cannoli siciliani autentici, umpluți pe loc cu creme proaspăt făcute.
Cel mai dificil moment a fost începutul pandemiei. Pentru că noi de abia deschisesem, nu aveam niciun back-up, niciun buget, nicio soluție în caz de eșec. Vorbim de acel moment în care nu mai puteai ieși din casă, nu mai circula niciun avion și noi, la început de drum fiind, trebuia să luam decizii mature care să ducă conceptul și brandul în sus, nu să-l tragă în jos.
Francizarea a fost și ea un punct cheie în evoluția brandului prin faptul că am împărtășit altor familii cunoștințele noastre și am reușim împreună să creăm comunități de iubitori de cultură culinară italiană.
Care sunt elementele din cultura italiană pe care le-ați abordat cu prioritate în conceptul Cannoleria și cum v-ați asigurat că acestea sunt transmise în mod autentic și coerent în experiența oferită clienților?
Simplicitatea și eleganta italienilor! Atmosfera de familie și respectarea cu strictețe a rețetelor pe care Chef Andrea Di Russo le-a preluat de la mama și de la bunica lui.
Clienții au fost mereu cei care ne-au confirmat că păstrăm aceeași linie. De aceea, de cele mai multe ori, mergem la mese la final și întrebăm dacă a fost totul bine. O întrebare simplă. dar care de fapt pe noi ne ajută să știm că facem bine ceea ce facem!
Recent, Cannoleria a depășit granițele țării, extinzându-se la nivel european prin francizare în Barcelona. Ce aspecte au fost speciale sau provocatoare în această extindere și cum ați gestionat păstrarea integrității conceptului într-un context nou?
Da, am avut emoții mari pentru că ne adresăm unui public diferit. De aceea, strategia pe care am ales-o a fost prezența noastră fizică în locație! Ca să vedem reacții, să auzim feedback-uri, să discutăm cu clienții! Și aici vreau să punctez faptul că nici eu, nici Andrea nu vorbim spaniola sau catalana, însă suntem plăcut surprinși să vedem bucuria clienților și faptul că sunt deschiși să discutam într-un mix de engleză-italiană-spaniolă doar pentru că le place mult ceea ce facem. Deși pare greu de crezut, la doar o lună de la deschiderea locației din Barcelona, deja începem să avem clienți fideli, oameni care revin cu drag și care ne recomandă prietenilor și vecinilor.
Cum comunicați cu partenerii francizați pentru a vă asigura că valorile, conceptul și standardele Cannoleria sunt respectate în întregime în fiecare locație?
Suntem ca o mare familie! Comunicarea este ca într-o familie. Pentru că avem un punct comun: Cannoleria este parte din noi toți! Și suntem conștienți că tot ceea ce facem este pentru binele brandului.
Care considerați că sunt elementele distincte care fac din Cannoleria un brand puternic și atractiv pentru francizare?
Suntem mândri să spunem că francizații noștri au reușit să reproducă același vibe, același concept, aceleași rețete și că ne identificăm ca un tot unitar. Dacă mănânci pinsa romana sau cannoli in Floreasca, la Decebal, la Nordului, la Charles de Gaulle, in Titulescu, la Constanta, in Craiova sau la Barcelona, produsele au același gust. Cred cu tărie că acest standard este cel mai greu de menținut. Iar dacă reușești să aduci aceeași calitate în toate locațiile, consider că acesta este un element important pentru o rețea de franciză puternică.
Ce criterii și condiții specifice luați în considerare atunci când acordați francize? Ce v-a determinat să stabiliți aceste reguli particulare?
Francizații noștri sunt familii ca și noi care își doresc de fapt o afacere de familie. De la prima întâlnire, dacă simțim că familia respectivă vrea să facă totul din suflet, ducem discuția mai departe și intrăm în partea tehnică a francizării, explicând toți pașii.
Credem foarte mult că „omul sfințește locul“ și energia oamenilor se simte în locul respectiv.
În timpul extinderii, v-ați dorit să creați comunități de iubitori ai culturii italiene. Cum se manifestă acest spirit al comunității în rândul clienților și partenerilor brandului?
Cei care ne vizitează sunt iubitori ai culturii italiene. Ei ne dau energie să vrem mereu să facem totul mai bine și mai frumos. Ne dorim să oferim o experiență frumoasă, o călătorie imaginară în Italia. Și ne bucură să auzim din ce în ce mai des „Ne simțim la voi ca în Italia” pentru că, de fapt, aceasta este dorința noastră. Să fim o vacanță în Italia!
Ce sfaturi aveți pentru cei care vor să trăiască o experiență italiană autentică în România și să se bucure de ceea ce oferă Cannoleria?
Când intră pe poartă, îi sfătuim să se deconecteze de tot, să guste pinsa și cannoli, să asculte canzonette! Să simtă acel „Dolce far niente” italian care face bine sufletului!
Citește în continuare INTERVIU | Maria Tudor, femeia care pune în lumină viitorul tenisului românesc.