Alessandro Michele, directorul creativ pentru Gucci, nu face niciodată lucrurile doar pe jumătate, așa că la cea de a 100-a aniversare a brandului de lux, a ales să mixeze elemente specifice stilului italian, având totodată o componentă surpriză. Așadar, pe parcursul spectacolului din acest an, intitulat „Aria”, am putut observa trimiteri evidente către brandul Balenciaga. Punerea în scenă a celor două branduri nu ar putea fi numită o colaborare, ci mai curând o acțiune de „hacking” pe care Michele a vrut să o experimenteze.
Colecția s-a concentrat pe viziunea nebunească a lui Michele, iar modele cu talie de viespe și cu umerii proeminenți reprezintă cu siguranță influențele lui Demna Gvasalia, directorul creativ Balenciaga. De asemenea, am putut privi cu admirație coliere stratificate și bijuterii semnate Balenciaga, precum și genți tip clepsidră și cizme cu totul deosebite.
Alessandro Michele a explicat în notele sale de spectacol: „Gucci devine pentru mine un laborator de hacking, făcut din incursiuni și metamorfoze. Am prădat rigoarea nonconformistă a lui Demna Gvasalia și tensiunea sexuală a lui Tom Ford. Am zăbovit peste implicațiile antropologice ale strălucirii, lucrând la strălucirea țesăturilor; Am sărbătorit lumea ecvestră a lui Gucci, transfigurându-l într-o cosmogonie fetișistă. Am sublimat silueta lui Marilyn Monroe și atmosfera glamuroasă a vechiului Hollywood. Am sabotat farmecul discret al burgheziei și codurile croitoriei bărbaților”.
Când modele au apărut pe podium îmbrăcate în piese ce aveau încrucișate numele celor două branduri de lux, spectacolul a luat o turnură neașteptată, dar unică: „Lui Demna i-a plăcut foarte mult ideea ca eu să folosesc modelele sale pentru a le transforma. Aici, nu simt povara istoriei pe care o au unele mărci franceze.”
„Pentru mine aceasta este magia modei – deodată, ceva uitat sau care nu mai este relevant devine nou și actual. Foarte incitant și motivant din punct de vedere creativ este să acorzi o nouă viață și să transformi o idee în ceva cu totul nou!”, spune și Demna Gvasalia despre noua colecție Gucci.
Mesajul transmis prin aceste piese vestimentare se leagă ușor de cultura actuală a consumului din era social media, în care piesele de modă sunt fotografiate, postate și venerate mai mult ca niciodată. În clubul său imaginar de fetiș, Michele a explicat: „oamenii fac dragoste cu obiectele modei. Moda poartă dragoste, senzualitate și multe alte lucruri de care suntem pasionați”. Aceste idei nu au fost niciodată mai bine exprimate decât prin logo-mania vremurilor noastre, sinonime cu vedetele Gucci și Gen Z, precum Billie Eilish. Cu hack-ul lui Balenciaga, Michele a dus acea manie pe un teren extrem de neexplorat.
Citește în continuare Are you feeling Gucci?