Home Afaceri de succes INTERVIU | Bugaboo – o alegere sustenabilă pentru confortul și siguranța copiilor

INTERVIU | Bugaboo – o alegere sustenabilă pentru confortul și siguranța copiilor

28 min read

Dr. Alice Dona-Mitu este medic specialist, fondatoare a proiectului Fundația Siguranța Auto Copii România și Managing Partner al ErFi Kids, companie care pune la dispoziția părinților din România numeroase produse dedicate celor mici și întregii familii. Printre brandurile din portofoliul ErFi Kids se regăsește Bugaboo®, care ne-a atras atenția prin componenta de durabilitate, design și siguranța pe care o oferă, toate elemente importante în ghidarea alegerilor făcute de părinții moderni.

Bugaboo

Care este povestea brandului Bugaboo?

Inovativitatea brandului constă chiar în simplitatea lui, în liniile clare și curate ale produselor, calitatea extraordinară a finisajelor și durata mare de viață a produselor, ceea ce face ca impactul asupra mediului să fie mult redus și îl prezintă pe Bugaboo ca pe un brand cu adevărat sustenabil.

Cum inovează Bugaboo piața produselor pentru părinți și copii și cum au ajuns acestea să devină best-seller?

Motto-ul Bugaboo este „Inovația este în ADN-ul nostru”, iar în spatele acestui motto se află niște alegeri clare făcute de inginerii și designerii brandului: confortul bebelușului transportat în modelele Buganoo este considerat cel mai bun indiferent că e vorba de cărucior pentru nou-născut sau cărucior sport. Manevrabilitatea excelentă face ca Bugaboo să fie cu adevărat iubit de părinți. Nu în ultimul rând, alegerea designului, cu linii curate, elegante, perfecte, realizarea fiecărei piese componente a acestor cărucioare fac ca ele să fie preferate de părinții moderni, iubitori de bun gust și calitate.

Un alt motiv important pentru care Bugaboo este ales de părinții moderni, preocupați de sustenabilitate și păstrarea cât mai curată a mediului, este alegerea brandului de a folosi materiale reciclate în fabricarea modelelor de cărucioare, dar și alegerea de a crea modele ce pot fi la rândul lor reciclate în mod sustenabil, așa cum este, de pildă, modelul Bugaboo Ant, model reciclabil în proporție de 70%.

În condițiile unui interes ridicat pentru adoptarea unui stil de viață sustenabil, este important să avem opțiuni care se aliniază acestui angajament. În ce constă abordarea sustenabilă a companiei?

Cu cât un produs e gândit să fie folosit mai mult timp, cu atât impactul său asupra mediului este mai mic. De aceea, Bugaboo proiectează și construiește cărucioarele, scaunele auto și accesoriile Bugaboo având în vedere un ciclu de viață lung. Brandul își propune să creeze produse care să dureze cât mai mult, astfel încât să fie folosite de cât mai multe generații de copii.

Produsele Bugaboo au un design modular, ceea ce le face ușor de întreținut, reîmprospătat sau înlocuit piese. Bugaboo a început să crească utilizarea materialelor reciclate. Un exemplu în acest sens sunt capotinele modelelor de cărucioare Bugaboo Fox care sunt fabricate din 93 de PET-uri reciclate.

De la fabrică și până la ambalaje, logistică, birouri, magazine și depozite, Bugaboo caută modalități de a minimiza impactul produselor sale asupra mediului.

Astfel s-a reușit stabilirea unei metode globale de ambalare pentru a reduce la minimum deșeurile și a produce ambalaje cu impact zero. În acest an, Bugaboo se va concentra pe minimizarea fluxului de deșeuri de produse. Angajamentul oficial al brandului constă în stabilirea obiectivelor de reducere a emisiilor bazate pe știință, prin inițiativa „Science Based Targets”.

Care sunt modalitățile prin care brandul olandez contribuie la crearea unui impact pozitiv în comunitate?

Compania luptă pentru persoanele a căror libertate de mișcare este contestată din cauza efectului dizabilității, bolilor, sărăciei sau conflictelor. În plus, Bugaboo sprijină organizațiile non-profit care inspiră generația următoare să creeze soluții inventive pentru o lume durabilă. Acest lucru se realizează oferind donații sau participând la activități de voluntariat.

Compania Bugaboo îi încurajează pe toți angajații să participe la programele de voluntariat. Fiecare angajat Bugaboo primește o zi pe care să o dedice voluntariatului pentru un proiect la alegere. Facilităm acest lucru printr-o platformă interactivă în care angajații Bugaboo din întreaga lume se pot iniția și înscrie la proiecte. Din 2016, au fost donate 213 de cărucioare și multe accesorii de iarnă în tabăra de refugiați Kara Tepe din Lesbos, în cooperare cu Movement on the Ground. Din 2017, Bugaboo sprijină organizația non-profit Designathon Works. Ei au dezvoltat o metodă unică de gândire a designului pentru a stimula creativitatea copiilor, împuternicindu-i să proiecteze o lume mai bună. Birourile globale fac donații periodice de produse către spitale locale și sprijină diferite organizații de caritate locale. De exemplu, biroul din SUA a participat la Super Sâmbăta OCRFA.

Un alt exemplu de implicare socială este donarea în 2019 a 425 de cărucioare în țările în care Bugaboo activează. De la spitale, adăposturi pentru femei, SOS Satele Copiilor, tabere de refugiați și orfelinate.

Ce așteptări ar trebui să aibă cei care achiziționează pentru prima dată un produs Bugaboo?

Părinții care aleg un cărucior Bugaboo trebuie să știe că au făcut cea mai potrivită alegere din punct de vedere al unei dezvoltări corecte și armonioase a bebelușului, atât landoul, cât și partea sport sau scoica acestor cărucioare asigurând poziție optimă respiratorie și a coloanei bebelușului. În al doilea rând, alegerea lor este cu adevărat una pe termen lung, modelele având o fiabilitate extraordinară, putând fi transmise mai departe următorului bebeluș al familiei sau unui alt copilaș. Iar cea de-a treia așteptare este aceea a unui brand iconic, alegerea unui cărucior Bugaboo fiind un adevărat statement de eleganță, bun gust și apartenență la un grup de părinți moderni, activi și preocupați de frumos.

Produsele Bugaboo sunt renumite pentru faptul că au un ciclu de viață extins. De la alegerea materialelor la atenția deosebită acordată detaliilor în procesul de dezvoltare și testare și stabilirea unor standarde superioare de calitate și siguranță, cum reușește brandul să asigure durabilitatea produselor pe care le creează?

Compania Bugaboo face alegeri conștiente despre modul în care creează produsele și se mândrește cu faptul că proiectează produse care să dureze, construite din materiale de înaltă calitate, piese înlocuibile și modele ușor reparabile. În cele din urmă, inginerii și designerii Bugaboo se străduiesc să ne reducă impactul asupra mediului și să adauge valoare acolo unde este posibil. Este vorba despre crearea de valoare pentru clienții Bugaboo și despre conservarea valorii pe toată durata de viață a produsului în sine. Când vine vorba de o afacere responsabilă și de a contribui la o lume mai bună, alegerea Bugaboo este „Proiectat să dureze”, statement care a făcut întotdeauna parte din ADN-ul brandului, încă de când brandul a luat ființă în 1999.

Bugaboo prioritizează utilitatea și siguranța, iar aceste elemente sunt integrate într-un design modern și atractiv. Care sunt detaliile care definesc aspectul distinctiv al produselor Bugaboo?

Bugaboo nu își dorește să vă prezinte o imagine idilică a vieții de părinte. Inginerii și designerii brandului, părinți la rândul lor, au gândit întreaga linie de produse astfel încât ele să te reprezinte ca om, ca persoană și chiar dacă nimeni nu îți poate garanta opt ore de somn legate în primul an de viață, Bugaboo îți garantează că ai ales căruciorul cu adevărat perfect, atât din punctul de vedere al bebelușului, cât și din punctul de vedere al părintelui: confortabil, extraordinar de ușor de manevrat, ergonomic, durabil și cu un design curat, elegant, cu linii bine definite, cu un aspect iconic, ușor de identificat în mulțime.

Bugaboo creează cărucioare pentru fiecare familie și fiecare stil de viață. Care sunt categoriile principale și ce funcționalități specifice integrează fiecare gamă?

În funcție de locul în care modelul de cărucior va fi utilizat și de stilul de viață al părinților, Bugaboo propune câteva variante de modele: modelele all-terrain (pentru toate tipurile de teren), cu roți mari, run-flat, dublu sistem de suspensii, excelente atunci când părinții au în plan excursii la mare, la munte sau când locuiesc într-o zonă cu drumuri neasfaltate. În această categorie sunt incluse modele precum Fox 2 sau Lynx. O altă categorie este cea a cărucioarelor urbane, cu roți mai mici, mult mai compacte ca dimensiuni, excelente în cazul în care părinții locuiesc într-un apartament în care spațiul de depozitare este limitat. Modelele precum Ant sau Bee 6 sunt astfel de alegeri. O a treia categorie, situată la mijloc, între cărucioarele all-terrain și cele urbane, este alcătuită din modele precum Cameleon 3, extrem de versatil grație mânerului reversibil. Alături de aceste categorii clare, trebuie menționat modelul Donkey 3, cel mai compact cărucior de gemeni de tip side by side, singurul de acest tip care are lățimea suficient de redusă astfel încât să intre pe ușa apartamentului sau casei și care poate fi folosit și de către familiile care au în plan doi copilași, născuți la interval de 1-2 ani unul de celălalt. Donkey 3 în varianta Mono se poate extinde în lateral, pentru a permite adaptarea unui landou pentru nou-născut alături de partea sport în care călătorește fratele mai mare.

În ceea ce privește accesoriile, cum sporește Bugaboo confortul părinților și al copiilor?

În funcție de sezon, Bugaboo are game speciale de accesorii pentru protecție de vreme rea, de soare, de insecte, extrem de utile și ușor de asortat fiecărui model. Pentru plimbările lungi în parc, accesorii precum gentuța de înfășat, suportul de pahar sau suportul pentru telefon se dovedesc cu adevărat geniale. Iar pentru familiile în care pe lângă bebeluș/ bebeluși există și un frățior mai mare, suportul special pentru acesta transformă plimbarea cu bebe în cărucior într-o aventură plăcută pentru întreaga familie.

Gigi Hadid, Victoria Beckham, Kate Middleton, Anne Hathaway sunt câteva dintre celebritățile care au ales Bugaboo pentru calitatea, siguranța și confortul pe care le oferă. Care sunt modelele de top și care sunt cele mai populare cărucioare?

Într-adevăr, acestea sunt câteva din numele mari care au ales un cărucior Bugaboo pentru bebelușii lor. Fox 2 este cel mai apreciat model de cărucior pentru nou-născut și alegerea făcută de membrii familiei regale britanice pentru copilașii lor. Un alt model extrem de apreciat este în acest moment Bee 6, modelul care face furori peste ocean grație sistemului extrem de compact de pliere și dimensiunilor mici. Iar Donkey 3 a reușit să ocupe în ultimul timp primul loc în topul alegerilor părinților de gemeni.

Unde pot părinții să testeze și să achiziționeze produsele Bugaboo?

Părinții pot testa toate modelele în cele doua Concept Store-uri Bugaboo Romania, situate în București și Constanța.

În Concept Store Bugaboo, motto-ul nostru este că vii ca un client și pleci ca un prieten. Asta pentru că plus-valoarea adusă de consultanții de vânzări este relația caldă, empatia pentru fiecare părinte, dorința de a înțelege exact nevoile și modul de viață, astfel încât recomandarea modelului să fie una adecvată și la înălțimea așteptărilor.

Ce alte branduri și tipuri de produse mai aveți în portofoliu?

ErFi are un portofoliu extrem de interesant și variat, care include game premium de mobilier din lemn, precum Micuna – Spania, produse de puericultură mare, cărucioare, balansoare, pătuțuri, scaune auto de la branduri importante, precum Graco, Maclaren, Baby Jogger USA, Cybex – Germania, Diono – USA, sisteme de monitorizare bebeluși de la Motorola – UK, produse pentru diversificarea alimentației, igienă și îngrijire de la Beaba – Franța, jucării educative de la Quercetti – Italia, Eddy Toys – Olanda.

Sunteți fondatoarea Centrelor de Siguranță Auto pentru Copii din România. Povestiți-ne mai multe despre acest proiect.

Proiectul Fundației Siguranța Auto Copii România este proiectul meu de suflet, un proiect unic în țara noastră, ce îmbină aspectele educaționale ce constau în cursuri despre transportul în siguranță al copiilor în autovehicul, pentru părinți și viitorii părinți, cu cele de consiliere în privința alegerii și instalării corecte a scaunelor auto în funcție de vârsta copilului și tipul mașinii în care va fi montat.

Alături de aceste două activități de bază, Fundația Siguranță Auto Copii desfășoară o amplă campanie de conștientizare a publicului din România în privința importanței scaunelor auto pentru copii, campanie ce include programe precum „Siguranța Auto a Copilului Tău începe din Maternitate” care presupune împrumutarea de scoici auto, cu titlu gratuit, pe o durată de 3 zile, astfel încât părinții să învețe că doar așa trebuie transportați copiii cu mașina sau programul „A doua șansă pentru Scaunul meu Auto”, program prin care îi încurajăm pe părinții posesori de scaune auto vechi să le recicleze responsabil, aducându-le în centrele noastre unde ele vor căpăta o nouă viață, fiind transformate în piese de mobilier pentru copii.

Conform unui studiu al Consiliului European pentru Siguranţa Transportului, din păcate, România este pe primul loc în ceea ce privește numărul de accidente rutiere cu victime din rândul pasagerilor copii. Având în vedere aceste statistici, la ce trebuie să fim atenți atunci când cumpărăm o scoică pentru bebeluși și cât de important este să fie testată la impact?

Pentru ca o scoică sau un scaun auto pentru copii să protejeze cu adevărat viața unui copilaș în caz de impact, trebuie îndeplinite simultan cinci criterii:

  1. Scoica sau scaunul auto să fie potrivite vârstei, înălțimii, greutății copilului ce urmează să fie transportat.
  2. Să fie perfect compatibile cu mașina în care urmează să fie instalat.
  3. Să fi trecut printr-un test de impact efectuat de una din instituțiile internaționale abilitate în acest sens, așa cum sunt A.D.A.C, O.A.M.T.C, N.H.T.S.A sau Plus.
  4. Să fie corect instalat în mașină, de preferat de către un consultant specializat sau sub îndrumarea unui consultant specializat.
  5. Să fie folosit corect, constant, pentru fiecare drum cu mașina în care copilul e pasager, de la naștere și până când cel mic ajunge la o înălțime maximă de 135 cm.

Motto-ul Fundației Siguranța Auto Copii România este, de altfel, în contextul acestei ultime afirmații, „Siguranța Auto a Copilului Tău NU este Opțională” și asta ne străduim să transmitem fiecărui părinte, bunic, adult implicat în creșterea și educarea celor mici.

www.siguranta-auto-copii.ro

www.erfikids.ro

Facebook @magazinErFi 

Citește în continuare Ultramaratonul AUTISM24H revine pe nisip anul acesta și se va bucura de susținerea unor sportivi de renume internațional.

Load More Related Articles
Load More By Roxana Galescu
Load More In Afaceri de succes

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

INTERVIU | Adi Istrate un overthinker de excepție

Adi Istrate este un artist și compozitor pasionat, pentru care muzica a fost mereu o const…