Home Interviews Cristina Scomoroscenco – Despre povestea din spatele brandului CHANAND

Cristina Scomoroscenco – Despre povestea din spatele brandului CHANAND

19 min read

CHANAND a fost creat și gândit având în minte o ideologie aparte de skincare – să fie puntea atât către rezolvarea problemelor dermatocosmetice cu care adolescenții se confruntă în perioada pubertății și imediat după prin cicatricile post-acneice prin restabilirea microbiomului pielii, cât și să redea fermitatea, luminozitatea și tinerețea pielii, folosind o sinergie de 7 active menite să activeze propriile rezerve și mecanisme de producere a colagenului.

Care este povestea din spatele acestor produse premium de skincare și care sunt adevăratele lor beneficii, ne povestește în interviul de mai jos, Cristina Scomoroscenco, fondatoarea brandului CHANAND.

Cristina Scomoroscenco - CHANAND

Cine este Cristina Scomoroscenco ?

Sunt chimist, formulator și evaluator al siguranței produselor cosmetice la nivel European, fondator CHANAND.  

Ce te-a determinat să creezi CHANAND și care a fost motivația ta principală în această călătorie în lumea skincare-ului?  

Nevoia mea personală pentru produse de îngrijire a pielii, care fie potrivite pentru pielea sensibilă, dar care în același timp conțină ingrediente active. Eu am o piele sensibilă și practic aveam de ales între produse destinate copiilor sau dermato-cosmetice sărace în ingrediente active. O piele sensibilă are nevoie de o îngrijire care ajute la diminuarea ridurilor/ petelor pigmentare/ cearcăne/ acnee / pori dilatați, echilibreze secreția de sebum și refacă gradul de hidratare. Dar nu găseam astfel de soluții în piațătotodată am realizat multe persoane își doresc astfel de produse, deci a fost o nișă în piață neacoperită până în acel moment și așa s-a concretizat CHANAND. 

Cum ai descrie filozofia și viziunea CHANAND în ceea ce privește îngrijirea pielii?  

Viziunea CHANAND este de a oferi o experiență de îngrijire a pielii transformatoare. Un ritual simplu și eficient datorită numeroaselor ingrediente active în concentrații ridicate, cu efecte dovedite științific, esențiale pentru o bună funcționare a pielii. Un ritual de skincare eficient nu trebuie includă 10 etape, dar trebuie conțină etapele esențiale, pentru a fi ușor de realizat zilnic dimineața și seara. Consecvența în skincare este esențială! Din punct de vedere al formulărilor, suntem foarte exigenți la selecția de ingrediente, nu includem ingrediente care dăunează pielii sau care nu o ajută în procesele ei de regenerare. În plus față de regulamentul European, avem cel mai înalt standard de calitate din America, Prop. 65 California, prin care excludem acele substanțe care pot cauza boli grave, malformații ale fătului sau alte efecte dăunătoare asupra reproducerii. 

Care a fost cea mai mare provocare în dezvoltarea brandului CHANAND și cum ai reușit să o depășești?  

Piața este aglomerată iar consumatorul este de cele mai multe ori derutat de companiile mari și nu știe care este produsul adaptat nevoilor lui specifice. Am reușit să depășim această barieră concentrându-ne pe calitatea superioară a ingredientelor, inovația constantă și prioritizarea rezolvării nevoilor reale ale clienților.  

Ce ingrediente preferi să folosești în produsele CHANAND și de ce?  

Aș începe cu uleiul din sâmburi de afine sălbatice, un ingredient upcycled, care în 72 de ore reface bariera naturală de protecție a pielii și stimulează pielea să secrete ceramide. De asemenea, conform studiilor in vivo este capabil să amelioreze cu până la 44% simptomele de mâncărime, piele descuamată și subțiată a celor afectați de psoriasis și eczemă. Acest ingredient se regăsește în produsul de curățare Gentle Cream Clenser, Crema hidratantă Concentrate Moisturizer și Uleiul Facial.  

 Al doilea ingredient favorit este extractul sustenabil din scoarța copacului vieții, care conform studiilor in vitro, previne scurtarea telomerilor, deci oprește îmbătrânirea celulară. Iar studiile in vivo au arătat o eficiență ridicată în diminuarea ridurilor din colțul exterior al ochiului, diminuarea pleoapei căzute, creșterea luminozității și gradului de hidratare al pielii cu până la 60%.  

 Mereu aleg ingredientul cu cea mai mare eficiență dovedită științific, de aceea în uleiul facial am inclus cel mai puternic antioxidant cosmetic, Chromanolul care are efect depigmentant de până la 87% în 2 luni, fiindcă da, petele pigmentare se diminuează cel mai greu.  

 Un alt ingredient favorit este peptida care mimează efectul botoxului, fiind cea mai eficientă peptidă în diminuarea lungimii și adâncimii ridurilor dinamice, de expresie.  

 Iar utimul ingredient favorit care este extrem de popular și cerut, este alternativa vegetală a retinolului, din Ultimate „Retinol” Serum care are eficiența retinolului, dar fără efectele adverse. Astfel acest produs poate fi folosit inclusiv vara, deoarece nu are efect fotosensibilizant și nu creează sensibilizare sau roșeață. Acest ingredient stimulează secreția de hialuronic în piele la fel de eficient ca retinolul, iar la stimularea secreției de colagen este chiar mai eficient, astfel minimizează ridurile, în special cele de pe frunte. 

Cum abordează CHANAND sustenabilitatea în producția de produse de skincare și ce măsuri concrete luați pentru a minimiza impactul asupra mediului?  

În primul rând folosim ingrediente sustenabile, upcycled și ingrediente care sunt obținute prin respectarea celor 12 principii ale chimiei verzi. Folosim ingredientele la concentrații optime, pentru a livra o eficiență maximă, atât cât are nevoie pielea, astfel reducem și foot print-ul și contribuim la sustenabilitatea industriei de skincare. 

Un exemplu concret – concentrația la care niacinamida are eficiență maximă este de 5%, aceasta este concentrația pe care o regăsiți și în serumul din gama noastră pentru pielea tânără, numit CNS. Astfel nu facem risipă de ingrediente. Așadar, un procent mai mare de niacinamidă este inutil pentru piele. 

 La capitolul ambalaje am optat pentru recipiente cu refill, pentru a minimiza la maxim impactul asupra mediului. Astfel, doar la prima achiziție cumperi recipientul exterior, iar ulterior schimbi doar partea interioară, adică refill-ul. Pentru a ne asigura

că recipientul nu afectează formularea, folosim plastic virgin 100% reciclabil pentru refill, iar partea exterioară este realizata din plastic 100% reciclat. 

Cum se diferențiază CHANAND față de celelalte branduri de skincare? 

Avem mai multe elemente de diferențiere, de la formulările unice și complexe care conțin cele mai eficiente, inovative, premiate și curate ingrediente, la concentrațiile cu eficiență maximă. Fiecare produs conține 5, 6, 7 ingrediente active pentru a livra o eficiență maximă într-un ritual cât mai scurt. Am creat un black list lung cu ingrediente pe care nu le folosim precum uleiuri minerale, PEG, PPG, sulfați, siliconi, BHT si BHA. Nu adăugăm glicerină și alcool în produse, le regăsiți la finalul listei de ingrediente în unele dintre produse, cu toate acestea sunt în cantități extrem de mici, legislativ vorbind suntem obligați le includem în lista de ingrediente. În plus respectăm cel mai strict standard din America, Prop. 65 California. Formulările sunt adaptate la zona geografică pentru care aceste produse sunt destinate, adică Europa și America. Concentrațiile mari de glicerină, în Europa și America, unde umeditatea în aer este scăzută, contribuie la deshidratarea pielii. Glicerina, din punct de vedere chimic, este o moleculă care nu poate supraviețui fără apă și o va capta de unde îi este mai simplu, unde concentrația de apă este mai ridicată adică din piele. Din acest motiv evităm glicerina în formulările noastre. Ambalajul sustenabil și abordarea holistica sunt alte elemente de diferențiere. 

Cum a evoluat rutina ta personală de îngrijire a pielii și cum influențează aceasta produsele CHANAND?

Cel mai mare secret este că în fiecare dimineață și seară folosesc crema de curățare, etapa cea mai importantă în orice ritual de skincare, indiferent de vârstă, gen, tip de ten sau nevoi ale pielii. Este și etapa căreia îi ofer cel mai mult timp, fiindcă vreau să mă asigur că am curățat extrem de bine tenul. Un al doilea secret este consecvența, folosind același ritual. Pentru orice ingredient cosmetic, testele de eficiență se fac timp de 14/28/56 zile aplicare zilnică dimineața și seara, astfel trebuie să folosim și noi produsele de skincare pentru a beneficia și noi de acele rezultate. Având 29 de ani și un ten cu tendință spre uscat, ritualul meu de skincare de dimineață și seară arată astfel: Gentle Cream Cleanser, Ultimate „Retinol” Serum, Concentrate Moisturizer și Face Oil și desigur dimineața o ultimă etapă suplimentară este SPF 50+. 

 Ce reacții ai primit de la clienți și cum te-au influențat acestea în dezvoltarea brandului?

Sunt foarte atentă la feedbackul clienților, fiindcă astfel mă asigur că produsele CHANAND rezolvă probleme reale. Reacțiile au fost variate: de la „vai Cristina, mi-a dispărut ridul!”; „În sfârșit am găsit ritualul ideal”; „N-am avut în viața mea un ten așa curat și plăcut la atingere!”; „Până a folosi CHANAND nu am crezut că mai am vreo șansă să scap de acnee” până la „Punctele negre au ieșit la suprafață”.  

Este uimitor și foarte util pentru mine să văd cum alții percep produsele, doar astfel le pot face și mai performante.

Ce trenduri crezi că vor domina industria de skincare în viitor și cum se va adapta CHANAND la acestea? 

De acum 12 ani știam că airless-ul va fi viitorul, suntem prea informați și avansați pentru a lua crema cu degetul dintr-un borcan. Lumea trebuie educată în acest fel. Recipientele airless abia acum au început să fie un trend și cred că vor fi în continuare. Sustenabilitatea, atât la ingrediente cât și în stilul de formulare și recipiente sper să crească pe viitor. 

Care sunt produsele emblematice ale brandului CHANAND și ce le face atât de speciale? 

Gentle Cream Cleanser este un produs cu totul special și diferit, dar odată ce ai simțit și înțeles cum ajută acesta pielea, nu te mai poți întoarce la alte produse de curățare. Are o textura cremoasa, care nu spumează, aspect foarte important, dar curăță foarte profund pielea. Având și partea de unturi și uleiuri vegetale, acestea dizolvă eficient sebumul oxidat, makeup-ul, SPF-ul, praful și alți poluanți dar fără a perturba bariera naturală de protecție, fără a usca și deshidrata pielea. În plus, acest Cleanser este unul activ, conține 7 ingrediente active care ajută și la calmarea pielii, menținerea unui grad optim de hidratare, iluminare și echilibrare a microbiomului pielii. 

Citește în continuare CHANAND – Produse de skincare premium pentru o îngrijire completă a tenului

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Load More Related Articles
Load More By Echipa FPM
Load More In Interviews

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

De ce sunt atât de dezamăgitoare relațiile moderne?

În practica mea privată întâlnesc tot mai mulți clienți nemulțumiți de relațiile lor. Se p…