Home Interviews Lavine Jianu: Văd un viitor în care PORT va fi portul femeilor frumoase și fericite!

Lavine Jianu: Văd un viitor în care PORT va fi portul femeilor frumoase și fericite!

11 min read

După prima colecție intitulată NORMPORT, calea designerului Lavine Jianu în modă avea să evolueze în dorința creării propriului brand.  Astfel, în 2017, PORT ia naștere și în procesul finalizării celei de-a doua colecții, Lavine este designerul actual care, la 23 de ani, încearcă echilibrarea tuturor nevoilor femeii contemporane într-o singură colecție.

Povestește-ne puțin despre prima ta colecție.

NORMPORT este colecția de licență pentru Gala UNAB, colecție prin care am încercat epurarea tuturor artificiilor și a detaliilor de prisos. Aceasta se adresează femeii ce dorește comfortul ce totodată o pune în valoare, în contextul unui stil de viață galopant. Femeia gladiator, a cărei creație a fost provocată de societate, dar ce niciodată nu se va lăsa condusă de ea.

De unde acest nume – NORMPORT? 

Numele colecției provine dintr-un joc de cuvinte, respectiv îmbinarea termenilor ‘normcore’ și ‘port’. Cel dintâi exprimă relaxarea stilului pe care îl intitulează și care am dorit să fie regasită în întreaga colecție.  Cel de-al doilea termen, definind îmbrăcămintea caracteristică unui popor, denota demersul hotărât de a produce o schimbare, crearea unei noi națiuni în modă.

Timpul a trecut și ai luat hotărârea de a creea brandul PORT. Relaxarea ‘normcore’ a luat sfârșit? 

Nicidecum! PORT este urmarea organică, dacă vrei, a acelui marș susținut de cea dintâi colecție. Acum ne-am pus bazele noii națiuni, ne liniștim și ne căutăm feminitatea în noua colecție RUFFPORT. PORT este brandul ce va îngloba colecțiile ce îmi vor purta semnătura.

Care a fost punctul 0 în cariera ta de designer?

Cred că acesta s-a întâmplat la o vârstă foarte fragedă, însă nu prin prisma tipicei povești cu hăinuțele de păpuși, ci a întrebărilor. Cred că aveam în jur de 10 ani când m-am uitat în jurul meu și m-am întrebat până unde se va duce moda. Țin minte că următorul gând a fost ‘oare oamenii vor purta în curând  hainele pe dos?’ imediat spunându-mi că ideea e mult prea copilărească. Dar ce să vezi, ani mai târziu s-au realizat manifeste pentru Fashion Revolution Day în care designeri celebrii precum Stella McCartney purtau hainele pe dos. Ce-i drept, aceștia o făceau în semn de susținere a lucrătorilor ce ne realizează hainele pe care le purtăm zi de zi, dar care rămân în anonimat. Însă întrebări precum acestea au urmat constant și cu timpul a evoluat și gradul de complexitate a lor. Cred că acesta este motivul pentru care activitatea mea în modă nu se limitează doar la design, interesele mele întinzându-se și în stilism, redactare etc. Am prea multe curiozități si nu mă mulțumesc până nu le satisfac pe toate.

De unde iți sustragi inspirația pentru creațiile tale?

Inspirația vine din cele mai nebănuite locuri. Poate veni din amintiri precum cea menționată, din experiențe trăite, din discuții cu o prietena ce îți împărtășește dorința ei pentru un anume item pe care nimeni nu pare să-l realizeze prea curând, dar în care ea s-ar simți atât de specială sau poate chiar din simpla ta nevoie.

Cea din urmă este principala mea sursă de ispirație. Îmi doresc să creez piese ce întrunesc nevoile femeii contemporane, lucru ce mi se pare o adevarată provocare în sine. Doar încearcă să cuantifici rolurile unei femei dintr-o singură zi. Sunt atât de multe și  atât de diversă e natura lor, încât nu ai blama-o dacă ar purta un număr de patru ținute într-o zi, nu?

Vreau ca PORT să propună ținute si piese viabile întreaga zi. Oricât de plină ar fi ea!

Care sunt încercările pe care un designer la început de drum, le confruntă? Dar un brand?

Începutul va presupune mereu adunarea tuturor forțelor și a curajului de a face primul pas. Încercările țin de tărie, consecvență, de încrederea în brandul tău, de stoicism si reinventare. Nu este ușor, însă aici se demonstrează pasiunea, în opinia mea.

Cât despre brand, este multă muncă în a-l face recognoscibil, însă calitatea este urmată și de expunere, sunt sigură!

Dacă ar fi sa alegi, care ar fi piesa preferată din ultima ta colecție, RUFFPORT?

Nu aș putea niciodată să aleg și motivul pentru acesta este că fiecare piesă a fost creată pentru un anumit tip de persoană. Toate cunoștințele mele de până acum m-au făcut să îmi conturez în minte anumite tipare, tipologii de femeie. Desigur, per ansamblu, creez pentru un anumit gen de femeie, însă adevărul este că pentru fiecare piesă pătrund mai adânc în detaliu deoarece, cum am menționat mai sus, nevoile sunt nenumărate.

PORT

Vei crea haine doar pentru femei sau pe viitor te gândești și la colecții destinate bărbaților?

Până acum singurul bărbat pentru care am putut creea e tomboy-ul din noi, femeile. Sunt singurii ‘băieți’ ale căror nevoi le cunosc. Pentru a creea o colecție destinată barbaților, rămânând devotată stilului meu de lucru –identificarea nevoilor- voi avea nevoie și de îndrumarea unui bărbat. Dar sunt entuziastă la gândul unei viitoare colaborări, de ce nu?

Ce vizualizezi pentru viitorul PORT?

PORT este rezultatul muncii mele și a celor din jurul meu, cei ce au pus cărămizile fundației cot la cot cu mine și astfel vreau să crească pentru a le aduce zâmbete atât lor cât și femeilor pentru care creez.

Văd un viitor în care PORT va fi portul femeilor frumoase și fericite!

Alte lucruri interesante și imagini despre tânărul designer Lavine Jianu, poți găsi aici.

 

Load More Related Articles
Load More By Cristina Anti
Load More In Interviews

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Brutăriile PAUL aniversează 10 ani de joie de vivre în România

Lanțul de brutării PAUL, destinația preferată a românilor care își doresc produse de Patis…