Tiziana Terenzi – povestea unei afaceri de familie, spusă chiar de Paolo Terenzi care, împreună cu sora sa, reprezintă cea mai recentă generație din cele trei care au contribuit la renumele internațional al brandului. Tiziana Terenzi nu crede în esențe de gen, acestea sunt create astfel încât să evoce amintiri, întâmplări, emoții, iar emoțiile nu sunt feminine și masculine. Creații unice, care nu urmează trendurile, aceste parfumuri sunt pentru cei nonconformiști, cei care au ajuns să se cunoască, au căpătat încredere și reușesc să le aprecieze complexitatea.
Știm că ai moștenit această meserie din familie. Ce altă meserie ți-ar fi plăcut să alegi dacă nu erai parfumier?
Să fiu parfumier este unica mea vocație acum și pentru totdeauna. Pentru mine nu este un job, ci un pur instinct artistic pe care nu-l pot potoli. Am fost un tânăr neliniștit, mereu în căutare de noi experiențe. Am fost muzician și am cântat la chitară în stradă sau pe scene mari, trăind o viață boemă. Îmi trăiam viața fără a avea vreun plan. Am fost norocos să învăț din toate experiențele prin care am trecut, însă chemarea pentru parfumerie era parte din sufletul meu. Într-un moment am înțeles că asta este calea mea. Aveam 25 de ani și de atunci nu am încetat să iubesc această muncă artizanală!
Care este partea cea mai dificilă în această meserie, dar partea frumoasă?
Cea mai mare provocare a unui parfumier este să nu-și piardă identitatea artistică, să rămână conectat cu inspirația sa fără a cădea pradă măgulirii și a influenței pe care piața și faima ți-o impun. Creativitatea este tot ce contează pentru că parfumul este melodia sufletului. Să fiu eu însumi, coerent cu ideile și viziunea mea artistică, să mă ridic deasupra trendurilor și vanității, asta e cea mai captivantă parte a realității mele.
Ingredientul meu preferat este natura, pe care îl folosesc în toate creațiile mele! Vorbind de moleculele olfactive, ador în mod special chihlimbarul și sunt înnebunit după lemnul prețios, care poate fi găsit în toate creațiile mele, ca o semnătură secretă. Amintirea unei experiențe este o evoluție senzorială care ne învăluie ca o îmbrățișare caldă, o călătorie pe care o simți cu ochii închiși prin notele acestei prețioase esențe. Aceste arome pot fi purtate ca niște haine ale sufletului sau îți pot umple casa cu ecourile unor tărâmuri magice.
Cum ne dăm seama ce parfum ni se potrivește cel mai bine?
Să alegi un parfum este mai greu decât să-l creezi. În primul rând e nevoie de timp și răbdare, în special când abordăm parfumeria de nișă sau categoriile mai artistice cum ar fi Tiziana Terenzi. Nu e suficient să le mirosim, trebuie să știm cum să le ascultăm, să le oferim timp pentru a-și dezvălui adevărata lor melodie. Parfumurile mele nu sunt pentru toți, doar câțiva oameni fiind în stare să le aprecieze complexitatea lor artistică.
Este esențial să cumpărăm extract de parfum, care este mai concentrat decât clasica apă de parfum sau apă de toaletă. Extractele noastre sunt compuse din 30% esență pură, în comparație cu altele care conțin în medie 13-14% esență. În plus, un parfum trebuie să fie făcut din materii prime naturale ca să reziste în timp. Este recomandat să nu mai aveți încredere în parfumurile sintetice, care își pierd aroma după câteva minute de la aplicare. După ce veți purta un extract de-al nostru, o să rămână pe pielea voastră chiar și a doua zi!
De ce unele parfumuri despre care credeam că ne reprezintă, ajung după câțiva ani să nu ne mai placă? Este posibil ca odată cu trecerea timpului să ne îndreptăm spre esențe mai tari?
Deseori întâlnesc clienți care sunt prea grăbiți atunci când își aleg un parfum, când de fapt, ei ar trebui să acorde mai multă răbdare acestui proces. Majoritatea aleg parfumurile în funcție de trenduri, în loc să se concentreze pe o aromă care să li se potrivească fizic, în funcție de fototipul pielii și mirosul personal determinat de PH-ul fiecăruia. După ce am luat în considerare aceste caracteristici, trebuie să luâm în calcul și personalitatea fiecăruia, pentru că un parfum este și imaginea pe care ne dorim să o proiectăm lumii înconjurătoare.
Parfumul pe care îl alegem nu este un deodorant care să acopere mirosuri, ci un mod de a comunica cu cei din jur, de aceea trebuie ales cu atenție pentru că nimeni nu va fi imun armei noastre secrete, capabile să seducă nasul celor care sunt în apropierea noastră!
Odată cu evoluția noastră interioară, determinată de timp și experiențe, apare și nevoia de a alege un parfum nou. De regulă, devenind mai independenți, mai neconvenționali față de cei din jur și mai maturi, oamenii încep să căutăm arome artistice, ca ale noastre, ele reprezentând nivelul spiritual pe care l-am atins! Din acest motiv, clienții noștri loiali sunt foarte atașați de creațiile noastre, pentru că ei au ajuns să se cunoască pe sine și să devină mai încrezători în forțele proprii.
Ce te inspiră atunci când creezi un parfum?
Călătoriile au făcut mereu parte din viața noastră. Ele au contribuit la evoluția sufletelor noastre. Pe parcursul vieții, am simțit nevoia să-mi fac notițe despre trăirile mele. În copilărie mereu legam amintirile cu simțul olfactiv, încercând să folosesc arome în locul cuvintelor pentru a-mi exprima emoțiile, a reda un loc sau o întâmplare. Acum că am călătorit peste tot în lume, biblioteca mea conține mii de creații olfactive și amintiri de neuitat a unei vieți extraordinare și a unei călătorii care încă nu a luat sfârșit.
Cum diferă crearea unui parfum pentru femei de crearea unui parfum masculin?
Nu cred în parfumuri destinate unui singur sex. Creațiile noastre sunt unisex pentru că împărtășesc emoții și sentimente adevărate. Emoțiile nu sunt exclusive pentru femei sau bărbați. Aceste parfumuri întruchipează pasiunea pentru viață. În parfumeria artistică, una din greșelile comise prea des este distincția dintre aromele feminine și masculine. Parfumul evocă cele mai adânci emoții, de aceea trebuie sa-l urmăm cum ne urmăm inimile. Din acest motiv, nu există tipologii de bărbați sau femei care pot purta aceste creații. Însă nu oricine poate purta parfumurile noastre, ci doar cele mai deosebite și unice personalități, cărora le place să iasă în evidență și să nu se conformeze tendințelor curente. Puținii cei care au caracterul și ambiția de a purta aceste parfumuri, fie ei femei sau bărbați, au cu siguranță ceva în comun: sunt niște oameni extraordinari!
Aceste arome sunt dedicate oamenilor excepționali și deosebiți, cărora le place sa-și trăiască viața la maxim și să iasă în evidență, fără a respecta tendințele!
Când ajungi să fi mulțumit de o formulă? Când îți dai seama că ai terminat și că este tot ce ți-ai dorit?
Aceste parfumuri încorporează puternica dorință faustică de a păstra un moment frumos și perpetua explorare a „sinelui și a non-sinelui”. Parfumul folosește puterea de a evoca experiența de a fi lângă foc – un moment care reprezintă viața trăită intens și deplin, până la ultima picătură, existând în moment – împărtășind o clipă intimă cu restul universului. Fondul evocativ al unei amintiri frumoase este cuprins în moleculele olfactive, pentru totdeauna gravate în memoria noastră.
Nu este un simplu parfum, ci o călătorie printre sentimente și amintiri. Reușește să exprime adevărata esență a vieții, inclusiv imperfecțiunile, tensiunile, dezacordurile, toate acestea alcătuind un moment frumos.
Aroma este conducătorul emoției sugestive care izvorăște din experiențe reale și este cristalizată în aceste parfumuri inovatoare și atât de frumos „imperfecte”. Fiecare moment din viața noastră conține în sine bine și rău, bucurie și tristețe, lumină și întuneric, iar esența cuprinde tocmai căutarea acestei tensiuni imperfecte în perfecțiune.
Structura olfactivă abandonează ideea clasicei piramide și devine un limbaj universal care transformă emoțiile în cântec. Este nevoie de timp să înțelegi aromele acestei colecții, pentru că perfecțiunea nu există printre noi și tocmai acesta este motivul pentru care exprimă frumusețea deplină.
Care este povestea lumânărilor Tiziana?
Tiziana Terenzi este brandul care reunește cunoștințele a trei generații de maeștri lumânărari și parfumieri și cel mai inovativ design, corelat cu cercetarea unor materiale noi, ca ceara vegetală și arome de calitate superioară. Pentru că lumănarea are fitil din lemn, recrează sunetele focului care arde în șemineu, aroma fiind intensificată printr-o nouă experiență senzorială. De fapt, în vârful piramidei olfactive se află acum mirosul focului. Sunt creații unice și prețioase ridicate la nivel de cult wellness. Brandul Tiziana Terenzi privește către viitor, anticipând cele mai noi trenduri prin creații unice high fashion.
În timp ce majoritatea lumânărilor au până la 10%, lumânările noastre conțin 20% parfum. Sunt singurele lumânări care pot fi inspirate, fiind făcute din materiale 100% neprelucrate pentru uz alimentar, fără toxine și fabricate în întregime în Italia. Am creat și rezerve pentru că luxul adevărat presupune și să respectăm mediul!
Fitilul de lemn este invenția noastră specială, produs manual prin combinarea a două tipuri secrete de lemn, pentru a crea o flacără aparte și un sunet unic. Nici un alt produs de pe piață nu folosește această tehnică și nu este posibil să fie reprodus. Deși nu este patentat, secretul din sufletul său nu poate fi dezvăluit.
Întregul proces este complet handmade, cu măiestrie și atenție. Prepararea amestecurilor secrete se face în cuptoare realizate de noi. Nimeni altcineva nu le are. De asemenea, poziționarea fitilului se face tot utilizând echipamentul nostru special.
Fiind o afacere de familie din 1968 și considerată în prezent principala fabrică de ceară din Italia, este aceasta o responsabilitate care adaugă presiune?
Pentru Tiziana și pentru mine este un privilegiu să putem duce mai departe afacerea noastră de familie și singura presiune pe care o simțim este să onorăm numele Terenzi în lumea lumânărilor și al parfumurilor.
Suntem norocoși să putem crea lumânări minunate, singurul produs care a însoțit omul pentru mai bine de 5000 de ani, fiind inovator, dar totodată păstrându-și calitățile de bază. Lumânările noastre sunt singurele din lume realizate cu după o rețetă specială și unică care le face complet sigure și performante. Reprezintă combinația perfectă între cunoștințele de parfumerie ale bunicului, Guglielmo, și creativitatea tehnică și mecanică a tatălui, Evelino, îmbinare care ne-a permis să creăm un produs inegalabil până în prezent. Compania și produsele noastre sunt considerate de referință pe piața mondială. Suntem echivalentul Ferrari în materie de lumânări.
Guglielmo a iubit întotdeauna parfumurile, și-a creat propria colecție utilizând esențe naturale din terenul său îndrăgit. Pasiunea sa pentru muzică și pentru ritmul inegal s-au infiltrat în creațiile sale, fiind ca o semnătură de autor. L-a învățat pe fiul său, Evelino, arta armoniei olfactive și tehnicile unei tensiuni echilibrate, împrumutând limbajul simțurilor din lumea muzicii. Evelino a moștenit iubirea tatălui său pentru muzică și a explorat cu inventivitate cărări noi, fascinat de mecanică și de progres. A reușit să transforme afacerea familiei într-un refugiu plin de surprize, în care și astăzi cei care îl vizitează sunt fermecați de acest spațiu aparent magic. Utilajele care se folosesc au fost inventate și produse de Evelino însuși. Micul atelier artizanal s-a dezvoltat treptat, sintetizând din ce în ce mai mult firea lui Evelino. Cărămizile și podelele, fiecare colț și crăpătură conțin spiritul și mirosul lui.
Eu și Tiziana, copiii săi, suntem călăuziți de amintirile olfactive, împărțim totul, reunim abilitățile fiecăruia dintre noi creând o combinație de calități care probabil nu s-ar putea regăsi într-o singură persoană. Chiar și astăzi, punem accentul tot pe creații unice, materiale neprelucrate, naturale și prețioase, și pe atenția minuțioasă pentru detalii, pentru că fiecare produs care pleacă de la noi este un copil al acestei familii, vorbește despre bărbații și femeile care au încorporat „absolutul” în parfum și „viața” în ceară.
Ai fi interesat să creezi un parfum pentru România?
Iubesc România și de fiecare dată când o vizitez am sentimentul că sunt acasă departe de casă. Îmi place să merg pe străzile din București și să simt incredibila energie pozitivă a oamenilor. Mi-ar plăcea să am o conexiune mai intensă cu această țară, să vizitez și alte orașe și să imi aduc familia într-o vacanță. Pentru următoarea mea vizită în țara voastră minunată îmi doresc cu nerăbdare să găsesc inspirația potrivită pentru a crea un parfum care este demn de frumusețea României.