În căutarea esenței sezonului și a emoțiilor autentice, am vizitat mai multe târguri de Crăciun ca să vă aducem poveștile creatorilor locali, cu OPPO Reno 10 5G devenit povestitor de nădejde pentru acest proiect. La Dichisar de Iarnă, am întâlnit-o pe Alina Stuparu, artista din spatele Alina Ceramics. Produsele sale lucrate manual, în culori pastelate și cu mesaje pe cât de simple și firești, pe atât de haioase sau emoționante, ne-au captat imediat atenția. În primul portret de artist din această serie, vă invităm să descoperiți stilul inconfundabil al obiectelor din ceramică ce prind viață în atelierul Alina Ceramics. Aflați cum creatoarea lor integrează atmosfera sărbătorilor, oferind un insight în procesul său creativ și în colecțiile special pregătite pentru această perioadă.
Ce elemente distinctive, tehnici sau metode inedite utilizezi în etapele de design și producție ca să obții stilul inconfundabil al produselor Alina Ceramics?
Cam toate produsele mele se remarcă prin formele simple (turnate în matrițe, dar pe care le mai modelez ușor după ce le scot), culorile pastelate (pigmenții sunt adăugați direct în porțelan, iar atunci când pui cantitatea potrivită, materialul se colorează pastel) și accentele aurii (scrisul de mână cu aur lichid, aplicat cu pensula – nu folosesc decalcomanii).
Cum decizi asupra paletelor de culori sau a textelor adăugate de mână pe fiecare produs în parte?
Culorile le-am stabilit de mult, cumva sunt deja culori de bază: alb, roz, bleu, verde. Pe acestea le folosesc mereu. Ocazional, in funcție de anotimp, adaug culori mai puternice: galben lămâie, albastru cobalt, verde brad. Nu îmi este ușor să stabilesc o nouă culoare. Necesită multe probe, iar pentru decizia finală, în principal, iau în considerare să se potrivească cu ansamblul de piese pe care deja le am.
Mesajele pe care le scriu pe căni și farfurii sunt mesaje din viața mea (marea majoritate). Când ajungi la standul meu îți poți da seama imediat ca sunt mamă, multe dintre produse având mesaje de familie. Însă găsesc inspirație și în mesajele amuzante, încerc să găsesc câteva noi în fiecare sezon.
Când și cum ai început pregătirile pentru participarea la târgurile de sezon și în ce mod ți-au influențat procesul creativ? Mai găsești timp pentru creație în decembrie?
Înainte de participarea la târgurile de sezon, mă pregătesc intens cu câteva luni înainte (2-3 luni pentru Crăciun, apoi imediat 1-2 luni pentru mărțișor). De curând, am decis să nu mai lucrez cu magazine pentru că îmi ocupă mult timp crearea stocurilor, așa că am hotărât să particip doar la târguri și să vând în online pe propriul shop. Astfel, am libertate să lucrez ce doresc și în ce cantitate pot, fără să mă streseze termenele limită. Deci timp pentru creație am inclusiv în luna decembrie.
În stilul care îți este specific, am regăsit spiritul sărbătorilor în detalii haioase și adorabile. Cum ai integrat în acest an tematica?
Mesajele cu tematică au venit primele: „mai pot și cozonac”, „mai vreau sarmale”, apoi globuri cu mesaje, precum „acasă”, „împreună”, „familie”, „primul Crăciun în trei/patru”. Apoi, pe căni am adăugat reni, brăduți, Moș Crăciun, iar pentru cei mai cârcotași, le-am creat varianta de Mr & Mrs Grinch.
Ce produse sau colecții speciale ai pregătit exclusiv pentru această perioadă? Dintre acestea, există un obiect mai aproape de sufletul tău?
Am venit cu multe mesaje noi, atât cu tematică de sezon, cât și universale. Totuși, obiectul cel mai aproape de sufletul meu este ceașca cu mesaj „dor de ducă ❤️”.
Care este atmosfera de la târguri și ce te motivează să participi la astfel de evenimente?
Ador atmosfera de târg, ador reacțiile oamenilor când văd pentru prima dată produsele mele, ador conexiunile pe care le fac cu alți expozanți, colegi de breaslă. Târgul pentru mine nu este doar un loc unde merg și îmi vând produsele, e mai mult de atât, mie trebuie să-mi placă imaginea de ansamblu.
Care sunt produsele pe care le pot găsi la standul Alina Ceramics cei care sunt în căutare de cadouri cu adevărat speciale pentru ei și pentru cei dragi?
Dacă vor porțelan lucrat integral manual, de la cap la coadă, cadou cu valoare, cu siguranță vor găsi la standul meu ceva potrivit. Am mesaje pentru toată lumea: pentru cupluri, pentru familie/rude, pentru doctori sau învățători/profesori, dar și universale, pentru prieteni.
Citește în continuare OPPO lansează în România canalul propriu de vânzări.