Home Interviews Cu vloggerul Vlad Pandelescu despre “Recenzii Filme Cinema”

Cu vloggerul Vlad Pandelescu despre “Recenzii Filme Cinema”

18 min read

Prezent la toate lansările de filme, cu opinii pertinente și cunoștințe vaste în ale cinematografiei, Vlad Pandelescu este unul dintre vloggerii români nișați pe recenzii de filme. Și nu orice fel de recenzii. Amuzante, pline de savoare și mereu conținând un element surpriză, Recenzii Filme Cinema a devenit rapid un punct de referință printre cunoscătorii și consumatorii de cinema.

L-am invitat pe Vlad să ne povestească despre pasiunea sa, despre cum a început să facă vlogging, despre ce înseamnă să deții un canal de Youtube nișat pe cinema, dar și despre evoluția filemelor românești și despre actorii săi preferați.

Deoarece titlul canalului de Youtube – “Recenzii Filme Cinema” – este destul de “universal”, ar cam fi cazul să mă prezint. Numele meu este Vlad Pandelescu și sunt născut în 90 (ce poate fi mai “90’s kid” de atât?).
Aș putea spune că pasiunea mea pentru filme a început cu primele animații pe care le ceream zilnic părinților, aproape îngrijorător de des, la “video” cum era pe vrea aceea. Deși erau în engleză, cumva, în mod inexplicabil acum, îmi aduc aminte că înțelegeam destul de bine. Asta este laudă imensă adusă animațiilor din vremea respectivă, Beauty and the Beast, Cinderella, Lady and the Tramp, Popeye, Jungle Book, pentru că înțelegeau cum funcționează mintea copiilor.

Apoi au urmat Cartoon Network și in scurt timp, filmele. Cred că prima experiență cinematografica ar fi Godzilla, din 1998. Vă dați seama ce se întamplă dacă duci un copil obsedat de televizor, la un “televizor” de 100 de ori mai mare ? Am fost atât de dat pe spate de acea experiență încât, acum in 2018, mii de filme mai tarziu, am în minte foarte proaspăt imaginii din sala de cinema de când aveam 8 ani.

Cum au apărut recenziile mele? Din nevoia de a vorbi/dezbate/analiza sau distruge (metaforic evident) cu cineva filmele pe care le vedeam săptămânal la cinema (câteodată de 2-3-4 ori, cu diferiți prieteni pentru că nu ne potriveam la program, așa că eu le vedeam de cel puțin 2 ori, câteodată și singur – not creepy,
shut up!)

M-au ajutat o perioadă recenziile de pe youtube ale americanilor, cei care au devenit un fel
de eroi ai mei, Chris Stuckmann și Jeremy Jahns. Care au fost bineînțeles și inspirația mea, pentru
că într-o zi din 2015 am decis să iau o cameră și să vorbesc cu ea ca un ciudat, mai mult pentru
mine, despre filmele pe care le vizionam la cinema.

Cum vă imaginați probabil, au ieșit oribil din toate punctele tehnice și artistice de vedere, pentru că oricum nu îmi imaginam că s-ar uita cineva la ele, daramite să îmi mai dau și silința să arate decent. Dar câțiva au făcut-o constant, apoi din ce în ce mai mulți, încât după câteva schimbări tehnice și multe pauze, câteodată și luni la rând fără să postez ceva, am decis că, și dacă mă urmăresc 10 oameni, acei oameni sunt ca mine, pasionați de filme și seriale și actorie și regie și artă.

Ma trezesc discutând din ce în ce mai des, cu din ce în ce mai mulți oameni,
despre filmele pe care le-au văzut la cinema ÎN SÎPTĂMÂNA CARE A TRECUT ! Pai până de
curând eram considerat enervant și ciudat pentru că nu găseau un film pe care sa nu-l fi văzut eu
deja… Acum sunt pe aceeași lungime de undă cu din ce în ce mai multă lume și zâmbesc ca
prostul scriind asta. Cel mai bine se vede această experiență prin faptul că aud din ce în ce mai
puțină lume ridicând în slăvi filmele cele mai comerciale, făcute doar pentru profit.

De asemenea România a început să apară din ce în ce mai mult pe radarul Hollywood-ului prin cel puțin 2 actori români care au devenit vedete internaționale, Sebastian Stan a.k.a The Winter Soldier în universul Marvel dar și Vlad Ivanov – Snowpiercer, True Crimes și multe alte producții. Avem și producții romînești aclamate de critici în ultimii ani : Un pas în urma serafimilor, Câini, Poziția copilului etc. Deci aș putea spune că și industria noastră internă a avut o creștere, un boost, în ultima perioadă.

Am avut oportunitatea și onoarea de a fi invitat la multe lansări de presă organizate de oamenii nemaipomeniți de la firmele de distribuție de film din România : Vertical Entertainment, Ranevents, Taylor Projects și nu în cele din urmă RoImage2000 cărora nu pot să le mulțumesc îndeajuns, împreună cu CinemaCity, pentru că au găzduit prima (adica the first ever) premieră a unui film american în România la care a participat actorul principal, nimeni altul decât câștigătorul premiului Oscar pt The Pianist, Adrien Brody. Da Adrien Brody și partenera lui din filmul Bullet Head, Alexandra Dinu, au fost pe covorul roșu în AFI Cotroceni la sfârșitul anului trecut și eu am văzut filmul în aceeași sală, cu cei doi la câteva rânduri în spate. Holy **** ! Am filmat toată experiența pentru cine este interesat o găsiți pe Recenzii Filme Cinema.

Cât despre cum le fac, cine mă filmează, cine vine cu “scenariul” sau cine îmi editează
filmulețele, raspunsul este – me, myself and I. Mai puțin partea cu filmatul unde e vorba despre un
trepied, de cele mai multe ori, sau iubita mea sau familia sau diferiți prieteni, care mă mai ajută și
cu alte proiecte, cand își iau din timpul lor pentru mine și cărora le mulțumesc din suflet (deja începe să
sune ca discursurile de la Oscar….. I wish).

Recenziile mele sunt FĂRĂ SPOILERE, adică încerc să nu stric nimic din experiența cinematografică a privitorilor care nu au vizionat încă filmul. Vorbesc despre părerea mea personală în calitate de cinefil, de om care a văzut mii de filme până în prezent. Datorită acestei experiențe acumulate, pot să pun accentul pe anumite puncte forte sau slabe ale filmului respectiv, reușesc să analizez un film nu doar din punct de vedere tehnic și artistic, dar și din punctul de vedere al impactului pe care îl are, sau l-ar putea avea, asupra audienței. Ce ne transmite, cu ce rămânem după, ce ne-a făcut să simțim, a fost memorabil ? Și cât a reușit să îndeplinească din potențialul pe care îl are, indiferent de gen.

Recomand sala Imax din cadrul Cinema City Cotroceni – Mall AFI sau sala Ultra din Grand Cinema and More – Mall Baneasa, ca și calitate per total a serviciilor. Prețurile, în funcție de zi, oră sau premieră/avanpremieră, sunt cu câțiva lei mai mult în Imax decat în celelalte săli. Liberty Mall și Băneasa sunt printre cele mai ieftine când vine vorba de bilete, dar nu cu mult. Primul se diferențiază prin diverse oferte convenabile, dar este un mall pe moarte parcăa. În rest, prețurile sunt asemanatoare când vine vorba strict de bilete. Ca și calitate a imaginii și sălilor, la fel, condițiile sunt asemanatoare între mall-uri. I

De asemenea, recomand Glendale Cinema, de lângă Gradina Botanica, Cotroceni, un
cinematograf de cartier cu o singură sală, dar care iese în evidență prin scaunele comfortabile și
care se lasă pe spate, VIP style, prețuri la bilete un pic mai mici față de mall-uri în care este
inclus și popcorn nelimitat plus o băutură, precum și prin căldura cu care ești primit.

Ca să răspund la câteva întrebări rapide, nu aleg între Marvel și DC atâta timp cât ambele scot producții de calitate când vine vorba de filme sau animații, doar că pe marele ecran, din păcate DC mai are muult teren de recuperat. Trist pentru că personajele de la DC sunt mult mai interesante, am și crescut cu ele, prefer poveștile mai dark în opoziție cu cele fun. Asta este unul dintre multele motive pentru care personajul meu preferat este Batman, de departe pe locul 1, iar acest fapt NU este singurul motiv pentru care The Dark Knight este filmul meu preferat. Regizorul Cristopher Nolan este unul dintre maeștri, atât o să zic.
Pentru mai multe pe acest subiect și pe multe altele (inclusiv seriale, topuri – top 10 cele mai bune filme din 2017, top 10 cele mai proaste, top 10 cele mai anticipate filme din 2018 ș.a.m.d.), vă invit pe canalul de Youtube “Recenzii Filme Cinema”, majoritatea se regăsesc și pe pagina de facebook cu același nume sau pe pagina mea personală – Vlad Pandelescu.

Îmi doresc ca în 2018 să evoluez și mai mult, să vad cat mai multe filme și să vă aduc recenziile
cât mai profi, fun și complete. O să încerc același lucru și cu serialele noi, pe cât îmi permite
timpul, sunt medic veterinar, vă rog întelegeți-mă… I save fluffy lives half the day.