Home Fashion Creativi suntem, cu alegerile sustenabile cum stăm?

Creativi suntem, cu alegerile sustenabile cum stăm?

6 min read

Sună exotic, și cumva dificil acest proces în care creativitatea se îmbină cu sustenabilitatea. Oare se adresează doar celor care lucrează în domeniile creative – designeri vestimentari, de bijuterie și accesorii, de obiect și în principiu orice începe cu design? Cred că nu. 

alegeri sustenabile -sustenabilitate
Sursa foto: Feeric Fashion Week

Acțiunea de a înțelege de ce cumpărăm, cum cumpărăm și de unde o facem trebuie făcută conștient. Începe cu o sămânța plantată în mințile noastre și prinde formă treptat, pe măsură ce devenim conștienți că propriul stil de viață și obiceiurile de consum sunt motoarele și în același timp efectele lumii în care trăim.

Atunci când susținem un designer care se găsește în același spațiu geografic în care suntem, folosește materii prime locale, și/sau creează din materiale reciclate și mai ales reciclabile sau în cel mai bun caz, biodegradabile, devenim parte dintr-un efort mai mare, mai coerent, și asta e minunat, dacă stai un pic să te gândești.

Această parte a creativității are câteva ingrediente delicate, unul fiind conștientizarea: așa încurajăm industria creativă să folosească resurse locale, regenerabile, cu o amprenta de carbon mult mai mică. Impactul creativ se traduce inclusiv în bunăstarea pieței locale versus marile lanțuri comerciale care creează și produc pe bandă rulantă, la prețuri mici, dar costuri uriașe –  dacă ne gândim la poluarea creată de producția și transportul din fast fashion. ‘Buy local’ înseamnă ‘Buy better’.

sustenabilitate si alegeri sustenabile
Sursa Foto: Feeric Fashion Week

Minimalismul reprezintă o altă fațetă a sustenabilității creative: mai puțin și mai bun versus mult și ieftin, evergreen-uri versus haine de purtat doar un sezon. Un fel de smart shopping care ne lasă garderoba mai aerisită și mintea mult mai liniștită în alegeri sustenabile și combinații de stiluri vestimentare.

Industria de second hand și acțiunile tip “sell my wardrobe” capătă amploare, inclusiv la noi în țară, atât în online (site-uri, grupuri și  pagini dedicate din social media) cât și în offline prin evenimente, târguri, magazine și happening-uri. Tentația acestui tip de comerț, care pune pe piață haine care nu mai sunt noi, dar cu siguranță purtabile, vine din combinația apetisantă dintre un brand cunoscut și un preț relativ mic –  acel chilipir care ne lasă senzația că am făcut un deal bun. Acest proces conține și un foarte sănătos decluttering: ne golim garderoba de lucruri pe care nu le mai purtăm, le punem la vânzare în magazinele de sh și cumpărăm lucruri purtate de alții care sunt mai potrivite cu stilul nostru de viață actual.

Mai avem varianta în care apelăm la un style coach – cineva care, cunoascandu-ne stilul de viață, personalitatea,  jobul și bugetul, ne poate simplifică modul în care facem cumpărături. În plus, un style coace va elimina din garderoba ce nu ni se potrivește și ne va opri de la achiziții vestimentare nepotrivite cu propriul lifestyle. Mai exact,  ne da răspunsul la întrebarea: Eu cu ce mă îmbrac azi? 

E bine să fim conștienți că de noi ține această creativitate sustenabilă; prin acțiunile sustenabile și obișnuințele pe care le dezvoltăm putem susține designerii locali și ne putem construi stilul din piese de bună calitate, cu o garderoba mult simplificată.

Text de Laura Călin – fondator V fair

Citește și 4 soluții simple pentru sustenabilitate. 

Load More Related Articles
Load More By Echipa FPM
Load More In Fashion

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Tendințe în machiaj 2025: Lux, fructe și ciocolată

Tendințele în machiaj pentru 2025 sunt, în mare parte, încă predicții, bazate pe analiza p…