Din pasiune pentru fotografie, modă și frumos, Bianca Taban a fondat propriul ei brand, numit VOL. Cu un accent pe sustenabilitate și originalitate, VOL devine nu doar un brand de modă, ci și un simbol al stilului de viață modern. Află mai jos povestea brandului VOL, dar și detalii despre fondatoarea acestuia.
Când a început fascinația ta pentru modă?
Am fost orientată de mică către artă și frumos, către creativitate și emoție, pe care la vârsta adolescenței am învățat să le exprim prin modelling. Parcursul meu în modă a fost unul firesc, consider că m-a ajutat foarte mult experiența acumulată în anii de modelling și în timp am făcut tranziția de la a fi în fața camerei, la a vedea cum se desfășoară lucrurile în spatele camerei; în primul rând ca designer, și ulterior ca fotograf, pentru că sunt pasionată de fotografie, și o parte din fotografiile VOL sunt realizate de mine.
Ce te definește ca designer? Cum ai descrie felul în care te exprimi din punct de vedere creativ?
VOL este o extensie a mea, o oglindă, este modul meu de a îmi exprima personalitatea și de a îmi transpune ideile într-o zonă estetică în care mă regăsesc în totalitate și pe care o construiesc în fiecare zi. Mă fascinează istoria modei de unde îmi place sa împrumut elemente clasice, pe care le aduc în prezent prin cut-uri și detalii edgy care se încadrează perfect în peisajul contemporan. În VOL se reflectă atenția mea pentru cele mai mici detalii, pasiunea pentru calitatea materialelor și a finisajelor. Prin VOL am creat un stil atât glam cât și foarte purtabil, țesăturile sunt naturale și se simt ca o a doua piele. Croielile și designul avantajază corpul femeii, piesele VOL pot fi purtate în orice ocazie sau situație, sunt piese clasice reinterpretate care rezistă timpului. Îmi doresc să ofer clientelor mele experiența de a purta piese de calitate, durabile, astfel încât peste ani să se poată uita în garderobă și să spună că aceasta este o piesă de la Vestiaire d’un Oiseau Libre.
Cum s-a conturat apariția brandului?
Am fost întotdeauna fascinată de păsări, de mișcarea lor, de frumusețea lor și mai ales de puritatea păsărilor albe, care într-un fel mă aduce mereu mai aproape de Divinitate; pentru mine ele reprezintă libertate și o forma de escapism, iar când am decis să creez VOL, știam că vreau să exprim aceste sentimente și trăiri prin creațiile mele. Am lansat VOL în decembrie 2020 și primele șase luni au reprezentat o perioada de teste, în care am învățat din greșeli și am rafinat direcția și estetica în care voiam sa duc totul. Am plasat albul și o paletă foarte specifică de nuanțe de alb în centrul esteticii brandului meu. Pe de o parte, a fost ceva restrictiv, dar, pe de altă parte, a fost ceva foarte stimulant, știind că trebuie să mă reinventez în mod constant, că trebuie să folosesc aceeași schemă de culori monocromatică, dar care la final sa rezulte într-un produs complet nou care sa fie dorit de clientele mele.
Ce îți dorești să comunici prin estetica aleasă și prin valorile care stau la baza activității tale?
Îmi doresc să transmit un mesaj de libertate în stil, și sa încurajez exprimarea personalității fiecărui individ. Pentru mine, calitatea, craftsmanship-ul, și atenția la detalii sunt esențiale. Îmi place să creez piese atemporale, cu un design care să reziste trecerii timpului, astfel încât sa fie purtate și apreciate cu aceeași plăcere oricând. Pentru mine este vorba despre mai mult decât modă – este despre creație, durabilitate și afirmarea personală într-o lume în continuă schimbare.
Care este profilul clientului care se regăsește în aceste propuneri?
VOL se adresează consumatorilor pieței high-end, femei puternice și îndrăznețe, femei care apreciază calitatea premium și aleg să se exprime și să își exprime feminitatea și senzualitatea purtând piese de designer ca un simbol al eleganței și stilului.
Ce te inspiră și te motivează atunci când creezi, lucrezi, realizezi noi articole sau întregi colecții?
Mă inspiră femeia pentru care creez, femeia în toată complexitatea ei, si cu toate fațetele pe care ea le are. Mă inspira femeia desăvârșită, cea care își îmbrățișează feminitatea și senzualitatea, femeia îndrăzneață, femeia care are o voce și știe să se facă auzită. Femeia impecabilă care știe să se poarte și ce să poarte pentru a se pune în valoare. Admir femeile care știu să dea viață și personalitate unei ținute, și nu invers. Eu am mereu în minte imaginea femeilor care vor purta modelele mele, și aceasta este o formă de inspirație. Mă gândesc la frumusețea lor naturală și la modalitățile de a o accentua prin cut-uri senzuale și linii care îmbrățișează silueta.
De la design la materiale și producție, cum se manifestă sustenabilitatea în aceste proiecte?
Consider că sustenabilitatea este cheia către un viitor mai bun și mai curat. Peste 80% din materialele folosite la VOL sunt materiale naturale premium, lână, cașmir, de la Loro Piana. Sustenabilitatea lânii Loro Piana este garantată de RWS, un standard global care are în vedere bunăstarea creșterii oilor de la care provine lana, precum și calitatea pășunilor pe care ele cresc, este un sistem în lanț care supervizează fiecare etapă de producție a lânii până la produsul final.
Cum a fost până acum parcursul tău în domeniul designului vestimentar. Ce ai învățat cel mai important în acești ani?
Parcursul meu este de fapt o călătorie plină de atat de creativitate și emoție, dar și de provocari, în cadrul căreia am învățat lecții valoroase, de la a ramane loială viziunii mele artistice la necesitatea de adaptare la trenduri și preferințele consumatorului fără a îmi pierde identitatea.
Care este susținerea de care au nevoie creatorii români ca să își continue povestea? Să le amintim cititorilor de ce să aleagă să poarte designeri români.
Consider că o formă de susținere a designului românesc este expunerea, atât în cadrul prezentărilor și evenimentelor de modă, dar și la nivel de editoriale, reviste, atât pe plan local cât și internațional. Cred că sunt mulți designeri români foarte talentați care oferă piese vestimentare care nu sunt produse în masă, permițând astfel persoanei care le poartă să iasă în evidență și să își exprime individualitatea și stilul.
La ce lucrezi acum? Câteva detalii din culisele celei mai recente colecții.
Am lansat de curând colecția de primavară-vară, “Unveiled”. Un mix de sarm retro și stil contemporan, colecția propune piese care captivează atât privirea și mai ales imaginația. De la rochii mini și corsete, la piese metalizate și rochii care evocă eleganța vechiului Hollywood, fiecare piesa își propune să iți dezvaluie frumusețea interioară păstrând în același timp misterul care te face cu adevarat captivantă.
Ce îți dorești pentru viitorul tău în modă? Cum plănuiești să continui această poveste?
VOL este încă un brand la început de drum, dar care crește gradual și organic cu fiecare colecție pe care o lansăm. Am o viziune clară și un plan bine definit, cu o abordare deschisă la schimbările din industrie, în ceea ce privește ascensiunea brandului și unde îmi doresc să ajungă, și toată munca și eforturile pe care le depun alături de echipa mea sunt orientate în această direcție. Ne dorim ca VOL să devină un brand de notorietate atât pe plan local, cât și internațional.
Vă invit să descoperiti mai multe detalii despre brand, atât pe site www.vol.shop cât și pe Instagram @vestiaire.dun.oiseau.libre
Citește mai departe și Veronica Leoni readuce minimalismul la Calvin Klein toamnă/iarnă 2025