Prezentarea creațiilor sale pentru toamna anului 2019 a fost inedită. A realizat manual o rochie, folosind o tehnică inventată de ea, în timp ce șapte artiste au lucrat simultan la propriile acte artistice. Aceste femei au purtat modele personalizate de Roberts-Wood, care au fost adaptate pentru a reflecta stilurile, munca, credințele și preferințele lor.
Designerul, care a dobândit un background de formare medicală înainte de a fi trecut la designul vestimentar, își folosește fundalul științific pentru a crea tehnici inovatoare, cum ar fi țesăturile stratificate, pentru a crea rochii care nu sunt cusute. „Hainele mele sunt proiectate și realizate într-un mod inteligent, dar acest lucru este compensat de o sensibilitate foarte romantică”.
Pentru realizarea acestei colecții, un aspect important a fost reprezentat de imprimeurile anatomice care sunt distorsionate și integrate în piese plisate. Katie Roberts-Wood s-a inspirat din manualul Gray’s Anatomy al tatălui său, de pe vremea când el a studiat medicina la aceeași universitate a căror cursuri le-a urmat, mai târziu, și designerul, acesta fiind un moment de auto-reflecție pentru ea și călătoria ei până în prezent. „Am distorsionat imaginile luate din desenele medicale, imagini care includ detalii din inimă, plămâni și mâini. Mâinile au devenit un simbol important pentru mine, al magiei de a face și a crea.”
„Am vrut să-mi arăt tehnicile mai degrabă decât să încerc mereu să le explic. E greu de descris, dar foarte ușor când oamenii văd în fața lor, așa că am luat decizia de a participa la prezentare personal, realizând live o rochie imensă „Vortex”, fără nici o cusătură . Este împotriva naturii mele să vreau să fac parte din spectacol, dar aceasta a fost o prezentare rară și o idee în care cred cu adevărat. Procesul pentru mine este unul foarte frumos și meditativ.”
„Sunt obsedată de ideea de a face ceva original. Am ajuns să cred că singura modalitate de a face acest lucru este să inventez modalități pentru a construi articole de îmbrăcăminte în moduri neconvenționale care nu au fost făcute înainte. Nu mă mulțumește să iau ideile existente și să le restilizez. Nu sunt acel tip de designer. Pentru a-mi urma ideea originalității, am început să gândesc atât ca inventator, cât și ca designer. Mi-am stabilit ca sarcină pentru realizarea colecției finale de la Royal College of Art, în 2014, să nu folosesc nici o cusătură. (…) Această metodă a evoluat în tehnica pe care o folosesc acum.”
„Este motivația mea de a prezenta lumii o idee nouă, nu doar o reambalare a ceea ce au văzut de sute de ori. A m nevoie să simt că fac ceva special. Să îmi creez propriul limbaj în contextul modei. Altfel, care e scopul?”
„Încrederea pe care am câștigat-o atât personal, cât și ca designer la Fundația Sarabande mi-a permis să fac ceva atât de îndrăzneț pentru cineva atât de introvertit ca mine – să îmi prezint colecția, reprezentându-mi brandul și meseria – realizând live una din piesele mele speciale folosind tehnicile inventate de mine. Nu aș fi putut face asta înainte de a-mi începe călătoria aici și îmi dau seama cat de mult am crescut. Sarabande într-adevăr reunește o familie extinsă de creativi, din care sunt atât de recunoscătoare că fac parte.”
Fundația Sarabande reprezintă un hub de creativitate care sprijină tinerii artiști și designeri. este rezultatul moștenirii lăsate de designerul Lee Alexander McQueen.
Citește în continuare Simone Rocha toamnă 2019 – Erotism și protecție.