Home Designers Vivienne Westwood se menține în topul preferințelor Generației Z

Vivienne Westwood se menține în topul preferințelor Generației Z

5 min read

Vivienne Westwood continuă să facă furori în industria modei chiar si după moartea sa. Întotdeauna a fost apreciată pentru stilul si creațiile ei avangardiste, însă cu ajutorul platformelor de social media, tinerii au readus-o in prim plan, aceștia susținându-i mesajele promovate de-a lungul întregii sale cariere.

Vivienne Westwood Generația Z

În luna aprilie a anului 1941 este născută Vivienne Westwood, cea care avea să devină una dintre cele mai influente personalități din industria modei, viziunea și mesajul creațiilor sale punându-și amprenta asupra multor generații și rămânând la fel de actuale și după moartea sa, în Decembrie 2022.

Dame Vivienne Isabel Westwood, supranumită „the godmother of punk”, a adus o perspectivă nonconformistă în modă. A preluat mesajele provocatoare ale muzicii punk într-un stil vestimentar non-convențional prin care își propunea să provoace reacții și să producă o schimbare la nivelul societății sau, cum spunea chiar ea, să pună „o contră în sistem”.

Sursă foto: www.vogue.co.uk

Creațiile ei inspiră curajul de a fi tu însuți și de a-ți trăi viața într-un mod autentic, luptând contra șabloanelor, discriminării și nedreptăților din societate.

După mai bine de 50 de ani de la debutul ca designer, stilul Vivienne Westwood continuă să aibă o influență puternică asupra industriei, dar și asupra societății, fiind apreciat în rândul noii generații care rezonează cu mesajul și viziunea creațiilor sale.

Noua generație este în căutare de schimbare, caută moduri prin care să pună în discuție normalitatea impusă de societate. Redefinește tiparele sociale, ia atitudine contra unor probleme globale (poluare, încălzire globală, drepturile omului etc.) și adoptă un stil de exprimare liber și autentic.

Deși Vivienne a fost întotdeauna în centrul atenției, generația Z a readus-o în prim plan și îi menține popularitatea prin intermediul platformelor de social media. Tinerii se regăsesc în stilul ei vestimentar nonconformist și autentic, fără gen, atemporal și asimetric.

Sursă foto: www.viviennewestwood.com

Chokerul cu perle este unul dintre primele design-uri ale lui Vivienne care a fost readus în centrul atenției prin platforma TikTok. Nu doar frumusețea acestei bijuterii a fost apreciată, dar mai ales faptul că a fost transformată dintr-o bijuterie feminină în una fără gen, deschizând porțile spre o lume a modei incluzivă, fluidă și fără șabloane.

Sursă foto: https://fashionhistory.fitnyc.edu/

O altă creație foarte apreciată este corsetul, purtat ca piesă centrală a ținutei, sub conceptul introdus chiar de designer, underwear as outwear. Reinterpretarea într-o manieră proprie a pieselor vintage este o tendință actuală în rândul tinerilor, implicați și interesați de conceptul de sustenabilitate.

Viziunea si mesajele lui Vivienne Westwood au creat o legătură cu Generația Z care, asemenea tinerilor din generațiile trecute, caută un mod de a lupta și de a se exprima contra constrângerilor și nedreptăților societății.

Text de Ileana Andrei

Citește în continuare Sabinne lansează proiectul „A SENSE OF WONDER”, explorarea simțului mirării.

Load More Related Articles
Load More By Echipa FPM
Load More In Designers

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Feeric Fashion Week 2024: prezentări de modă în buncăr, la Aeroport și pe circuit de karting

Festivalul ajunge la a 16-a ediție, consolidându-și poziția de eveniment de referință în l…