Home Health & Sports Viața dulce #fărăzahăradăugat

Viața dulce #fărăzahăradăugat

10 min read

Am luptat în multe moduri de-a lungul vieții, însă una din cele mai intense lupte a fost cea pentru o alimentație fără zahăr. Obezitate și diabet, acestea erau cam singurele boli pe care le asociam cu zahărul. Trauma adolescenței, mai exact kilogramele în plus pe care le acumulam foarte ușor, m-au determinat ca în urmă cu mulți ani, mai exact în perioada studenției, să renunț la deserturi, sucuri și zahărul din cafea. Alesesem să le consum ocazional, iar acest obicei s-a transformat ușor într-un stil de viață.

Felia de tort, doza de suc sau lingurița de zahăr din cafea să fie oare singurele surse de zahăr?

Ei bine, ar fi fost simplu dacă doar cu aceste surse ne-am fi confruntat. Din păcate regăsim acest „drog” legal pe marea majoritate a etichetelor.

Fie că vorbim de sosul pentru paste, anumite sortimente de somon afumat, anumite iaurturi sau dressing-uri pentru salate, acestea sunt doar câteva din sursele de zahăr ce ajung în alimentația noastră zi de zi, ba chiar mai rău, ajung să fie prezente de la micul dejun până la cină.

În iunie 2017 am făcut curățenie generală în frigider și în cămară. Am luat la verificat fiecare etichetă și am aruncat diverse produse pe care le consideram utile în bucătărie.

Am pornit într-o călătorie intitulată „Jurnal fără zahăr adăugat” și cu fiecare zi ce trecea simțeam schimbări din ce în ce mai mari.

Am înțeles că zahărul nu este asociat doar cu diabetul și cu obezitatea. Zahărul îți afectează tonusul, memoria, pielea!

După 60 de zile de alimentație fără zahăr adăugat am pus pe listă numerose beneficii, ceea ce m-a influențat să păstrez această decizie și să devină un stil de viață.

După ce am descoperit cu adevărat gustul alimentelor, după ce am scăpat de kilogramele în plus și după ce am avut marea surpriză de a nu mă mai stresa în fiecare zi că dermatita îmi creează mari probleme, ei bine, după toate acestea nu voi mai reveni la vechile obiceiuri nici măcar pentru o zi.

Cât de greu este să renunți la zahărul adăugat?

Trebuie să fii conștient de la început că este o mare  provocare, este mult de muncă și este implicare 100% în tot ceea ce înseamnă planificarea meselor într-o zi, însă când începi să te bucuri de beneficii și descoperi cât de gustos este să alegi sănăstos, atunci este greu să te mai întorci la obiceiuri „neortodoxe”.

În prima zi în care am eliminat toate alimentele ce aveau o formă de zahăr adăugat, mă simțeam departe de lumea asta. Tot focusul meu era pe mâncare, pe calitate și pe cantitate. Nu îmi scăpa nicio etichetă, teroretic aveam sentimentul că o voi lua razna și nu pentru că aveam grijă eu de mine în acest mod exagerat, ci pentru că realizam cât de afectați suntem fără să ne dăm seama.

După primele două săptămâni mă acomodasem și era din ce în ce mai bine, iar astăzi, după 10 luni de alimentație fără zahăr adăugat pot spune că am luat cea mai bună decizie pentru sănătatea mea și ușor, ușor, pentru sănătatea întregii familii.

 

Regulile principale ce sunt de ajutor atunci când te decizi să renunți la zahăr:

  1. Citește eticheta și familiarizează-te cu cele peste 56 de denumiri sub care poți regăsi zahărul trecut
  2. Gătește cu ingrediente de sezon
  3. Mănâncă 5 mese formate din 3 principale și două gustări
  4. Introdu grăsimile sănătoase în alimentație

Atunci când spun zahăr nu mă refer doar la ciocolată, zahăr alb, sucuri, alcool sau prăjituri. Zahărul are mult mai multe nume ce se regăsesc pe etichete sub diverse denumiri, iată o parte din ele: sirop de agave, zahăr brun, sirop de trestie de zahăr, sirop de porumb, glucoză, fructoză, concentrat de suc de fructe, miere de albine, lactoză, melasă, muscovado, zahăr Demerara, caramel.

Multă lume are tendința să înlocuiască anumite deserturi clasice cu preparate vegane extrem de calorice. De aceea ce le spun mereu și cititorilor mei, atât în mediul online, cât și în cadrul Atelierelor de gătit fără zahăr adăugat, este că trebuie să urmărească echilibrul în tot ceea ce fac.

În momentul în care am început să public materiale despre alimentația fără zahăr adăugat am remarcat interesul tot mai crescut al cititorilor în această direcție, lucru care m-a bucurat nespus de mult. De aceea pentru a fi mai aproape de cititori și pentru a interacționa mai mult pe acest subiect, am început să organizez Ateliere de gătit fără zahăr adăugat.

Pentru mai multe tips&tricks despre un stil de viață echilibrat și alimentația fără zahăr adăugat, te aștept pe danielaniculi.ro sau pe pagina de facebook Food for your soul, pentru a fi la curent cu tot ceea ce scriu.

Text de: Daniela Niculi

Load More Related Articles
Load More By Revista FPM
Load More In Health & Sports

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Laura State: ”Fabricat în România”

Este interesant de observat că avem o atracție și o admirație pentru lucrurile inedite sau…