Home Arts Un vizitator pe minut în cele 10 zile de DIPLOMA, ediția 2021. Noua generație de artiști, designeri și arhitecți români

Un vizitator pe minut în cele 10 zile de DIPLOMA, ediția 2021. Noua generație de artiști, designeri și arhitecți români

10 min read

La finalul săptămânii trecute s-a încheiat DIPLOMA 2021, expoziția de artă contemporană care de 8 ani pune în lumina reflectoarelor generația nouă de artiști, arhitecți și designeri români. În medie, un vizitator pe minut a avut DIPLOMA în cele 10 zile ale festivalului, în perioada 8-17 octombrie, timp în care publicul s-a putut bucura de 92 de lucrări din 16 specializări, la Combinatul Fondului Plastic.

DIPLOMA 2021

Deși contextul actual este dificil, mă bucur că ne-am ambiționat să organizăm această expoziție și anul acesta și pot să spun că suntem încântați de ce a ieșit. Cu toate impedimentele, imprevizibile sau nu, DIPLOMA 2021 este o ediție specială din toate punctele de vedere. S-a lucrat intens, timp de 8 luni de zile. Un efort și o muncă susținute pentru care țin să le mulțumesc colegilor, dar și partenerilor și sponsorilor și, nu în ultimul rând, publicului care a dorit să vadă expoziția în ciuda vremii neprietenoase. DIPLOMA e dovada că trebuie să ne menținem optimismul chiar și-n vremuri dificile și că avem nevoie de artă, de frumos, de normalitate”, a declarat Andrei Borțun, CEO The Institute.

Un spațiu expozițional de 1,500 mp și 6 pavilioane în care arta a îmbrăcat diverse forme, texturi și teme, așa cum le vede noua generație de creatori. Sustenabilitatea, reîntoarcerea către rădăcini, către rural și familie, introspecția, dezvoltarea personală sau emoțională au fost printre cele mai întâlnite teme din lucrările promoției 2021. Parte dintre acestea s-au regăsit și în activările, expozițiile sau proiecțiile sponsorilor și partenerilor ediției din acest an, dar și în workshop-ul dedicat reciclării și vieții sustenabile, desfășurat de ASAP România.

DIPLOMA 2021

Pavilionul dedicat modei și susținut de Fashion Days a fost unul dintre cele mai îndrăgite de public, vizitatorii fiind atrași de creativitatea ținutelor și de versatilitatea lor.

Sub umbrela Together We Art, IQOS a prezentat, în pavilionul care i-a purtat numele, o expoziție-concept ce a cuprins creațiile a 8 artiști multidisciplinari, ce au prezentat viziunea lor despre un viitor mai bun. De asemenea, lucrarea realizată de PREN, artist grafic și ilustrator, a atras atenția tuturor vizitatorilor – în spațiul exterior de la Combinatul Fondului Plastic.

DIPLOMA 2021

Amintim că expoziția DIPLOMA e un proiect marca The Institute, cu un record de înscrieri în acest an, de peste 500 de lucrări ale artiștilor din 9 orașe.

Conform unei analize interne realizate în comunitatea DIPLOMA, pe un eșantion de 322 de absolvenți din ultimii 4 ani ai facultăților cu profil vocațional-creativ din întreaga țară, provocarea lor cea mai mare este găsirea primului loc de muncă în domeniul pentru care s-au pregătit, cu mențiunea că 63% dintre cei chestionați și-ar fi dorit să aibă acces din facultate la noțiuni ce țin de antreprenoriatul creativ, aptitudini multidisciplinare, noțiuni legale, de marketing, respectiv chestiuni financiare, de branding și networking. 74% dintre membrii industriilor creative consideră că expozițiile sunt esențiale pentru dezvoltarea carierei, la început de drum.

DIPLOMA 2021

PARTENERI DIPLOMA 2021

Un proiect: The Institute

Prezentat de: UniCredit Bank

Parteneri: IQOS România, ASAP, Art Property City, Art Property Development

Susținut de: Liliac

În parteneriat cu: Primăria Municipiului București prin ARCUB

Parteneri instituționali: Combinatul Fondului Plastic, Uniunea Artiștilor Plastici din România

Parteneri media strategici: Rock FM, Radio România Cultural

Parteneri media: aiciastat.ro, Arhitext, ArtEncounters, Designist.ro, FEEDER.ro, GLAMOUR, G4Media, Igloo, IQads, Lovedeco, Modernism.ro, Molecule F, Munteanu, Propagarta, Revista Arta, Revista Atelierul, Spotmedia, Teen Press, The Woman, V fair, Zeppelin, Zile și Nopți.

Partener de monitorizare: mediaTRUST România

Parteneri academici: Universitatea Națională de Arte din București, Universitatea de Arhitectură și Urbanism „Ion Mincu”, Universitatea de Arte și Design Cluj-Napoca, Facultatea de Arhitectură din cadrul Universității Tehnice Cluj-Napoca, Facultatea de Arte și Design din cadrul Universității de Vest Timișoara, Facultatea de Arte Vizuale din cadrul Universității din Oradea, Universitatea Națională „George Enescu” din Iași și Facultatea de Arhitectură „G. M. Cantacuzino” din Iași din cadrul Universității Tehnice „Gheorghe Asachi”

Echipa de creație: Radu Manelici + Sebastian Pren

Despre The Institute

The Institute  promoveaza industriile creative din Romania, urmarind sa contribuie la modernizarea Romaniei. The Institute initiaza si organizeaza evenimente de peste 20 de ani si a construit o comunitate ce reuneste antreprenori, profesionisti si publicul industriilor creative din Romania. Prin tot ceea ce face, contribuie la construirea unei infrastructuri puternice pentru dezvoltarea antreprenoriatului creativ in tara, creste si diversifica audienta atelierelor, designerilor, micilor afaceri, agentiilor si manufacturilor, promoveaza antreprenorii si profesionistii creativi pe plan national si international. Este fondator al Romanian Design Week, al festivalului DIPLOMA, al Galei Societatii Civile, Internetics si Cartierul Creativ, initiator al ASAP Romania si organizator al Effie Awards Romania.

Despre UniCredit Bank 

UniCredit Bank este parte a UniCredit, banca comerciala paneuropeana simpla si de succes, cu un sistem integrat de servicii de banking Corporate si de Investitii, oferind bazei sale de clienti o retea unica vest, central- si est-europeana. Grupul este prezent in Romania prin: UniCredit Bank, UniCredit Consumer Financing, UniCredit Leasing Corporation, UniCredit Insurance Broker, UniCredit Leasing Fleet Management si UniCredit Services.

Citește în continuare Proiectele care au câștigat bursele Classix in Art 2021.

Load More Related Articles
Load More By Echipa FPM
Load More In Arts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Killa Fonic revine cu un nou videoclip “Audi Negru White Jeans”

Killa Fonic a lansat albumul TERRA VISTA in preajma sărbătorilor și poate fi ascultat pe t…