Home Arts Romanian artist : Virginia Usiku, model

Romanian artist : Virginia Usiku, model

7 min read

In anul centenarului, ne-am propus sa susținem și sa promovam noul val de artiști din cinematografie, arte vizuale, design vestimentar, muzică, industria frumusetii si multe alte domenii artistice,  aducând în fața publicului acei artisti tineri care au potențialul de a deveni nume de referință în domeniile în care activeaza. Asadar, incepem aceasta serie cu Virginia Usiku, o tanara talentata care activeaza in modeling.

Cine este Virginia?

Mă caracterizează firea inocentă cu o doză de nebunie. Sunt o persoană veselă, sensibilă, dependentă de prieteni și cu un simț al umorului destul de dezvoltat. Alteori iubesc singurătatea, sunt încăpățânată și cu capul în nori, acordând o atenție deosebită întregii mele ființe.

 Când și cum ai început să faci modeling?

Am început să fac modeling la vârsta de 16 ani. La insistențele unei prietene, mama ei m-a luat de mână și m-a dus la Casa de Modă Venus, fondator fiind Doamna Zîna Dumitrescu. Atunci am înțeles ce presupunea cu adevarat și că, dacă doream să profesez, era nevoie de seriozitate și dedicare. Am decis să continui, urmând să mă înscriu la diverse agenții. A fost un parcurs lung până să ajung să fac fix ce mă interesa cel mai mult: catwalk, shootinguri. Am început cu apariții video, reclame, diverse joburi de promoter. Îmi aduc aminte că obținusem un job în cadrul unui eveniment de prezentare de modă și aici am fost abordată de Iuliana Ghemus, Head Booker Avenue Models. Wow! și lucrurile s-au desfășurat de la sine.

Cât de mult contează atitudinea?

Ea este reprezentată de încrederea construită în timp. Odata ce am ajuns să mă cunosc cu adevarat s-a conturat și atitudinea în cele din urmă. Necesita un lung proces, însă  depinde de la persoană la persoană.

Cât de mult contează fotograful?

Revin la încrederea de sine. Din start se crează o conexiune, ideal este ca cei doi să comunice bine și eficient.

Cum este privită diversitatea în lumea modei? Este cautată sau acceptată?

Diversitatea este o problemă existentă chiar și la cele mai faimoase Case de Modă din lume. Deși sunt considerate a fi industrii vizionare, în materie de imagine și promovare, diversitatea rasială s-a mișcat destul de încet. Din ce în ce mai puține agenții promovează modele de culoare, argumentând că femeile albe sunt mult mai populare printre clienții modei. La noi lucrurile stau cu totul diferit. Este vorba despre numărul mic de modele de etnii diferite. Scuzabil într-o oarecare măsură. Totodată necesită multă deschidere, schimbare de viziune și curaj. Sunt puțini cei ce au avut curajul de a schimba regulile jocului. De a arăta un alt tipar de frumusețe. În primul rând, diversitatea ar trebui să fie văzută ca ceva normal, firesc, așa cum este și lumea înconjurătoare în care trăim. Profesia de model este de o diversitate, ea schimbându-se în mod dinamic tocmai pentru a rezista provocărilor. Se va putea vorbi despre diversitate doar atunci când va căpăta un rol important în valorificarea produselor și serviciilor oferite spre întrebuințare masei de consum, cat și celor ce le produc pentru că trăim într-o societate de consum. Oricum mă bucur să descopar că munca de model este în zilele noastre mult mai complexă și colorată ca în trecut.

Ce mood te reprezintă cel mai bine?

Tot ce redau mă reprezintă sută la sută. Fiecare emoție redată este specială și plină de autenticitate. Ele mă ajută să le înțeleg, să mă bucur de existența lor. Îmi aduc aminte de autenticitate.

Care este cea mai interesantă ședință foto pe care ai făcut-o?

Fiecare ședință foto este aparte. Nici una nu seamănă cu cealaltă. Încontinuu lucrez cu/și cunosc oameni noi, poveștile sunt diferite, cadrele își schimbă cortina. Evoluez cu fiecare om, cu fiecare shooting în parte.

Foto: Matei Vasilescu (heymatei)
Load More Related Articles
Load More By Cristina Anti
Load More In Arts

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Trenduri în parfumeria de nișă: #CREATORSTALKS by OBSENTUM

Zilele trecute, opt dintre cele mai influente nume din parfumeria de nișă din Europa s-au …