Home Movies Recenzie: Venom

Recenzie: Venom

14 min read

Fiind vorba despre o producție Sony,  nu au vrut, probabil,  să lege și de această dată încă un Spider-Man, așa că au ales să facă o poveste de origine solo. Filmul începe cu o secvență în care mai mulți “simbioti”, inclusiv Venom, sunt capturați de pe un asteroid în niște containere, puși  pe o nava spațială și aduși înapoi pe Pământ.

Ajunși aici, aceștia sunt analizați de un tip foarte bogat, deștept și revoluționar, care vrea să salveze planeta de la extincție prin această simbioză între om și extratereștrii. Foarte slab concept după părerea mea, adică foarte tras de păr și déjà prea fumată chestia asta cu: ”oamenii distrug planeta și se găsește un deștept care vrea să o salveze omorând pe oricine în acest scop” (Thanos și mulți alții). Măcar ce au păstrat din povestea originală este simbioza între simbiot și Eddie Brock, care împreună devin Venom. Iar Eddie Brock este jucat, după cum probabil știați, de Tom motherfuckin’ Hardy. Dar hai să vă zic eu ce cred că s-a întâmplat.

Filmul este PG-13, adică în linii mari cam pentru toată lumea care poate să își formeze opinii și să dea bani pe bilet, cel puțin, dar asta după ce s-a anunțat că a fost filmat R rated, adică interzis minorilor (mai ales după succesele răsunătoare ale lui Deadpool și Logan). S-au răzgândit cică, pentru a lăsa loc unei eventuale introduceri ale lui Spider-Man în acest univers în viitor… Este posibil, dar eu cred că au vrut, ca de obicei, mai mulți bani.

Și atunci ce s-au gândit, “băi filmul e cam slăbuț și nu îl facem nici pe departe ce ar fi putut să fie, așa că o să le captam atenția cu un nume mare în rol principal, unul dintre cele mai mari și mai în vogă în momentul de față și gata, ne bazăm și pe personajul ăsta super popular și boom, profit!” Așa că i-au dat jumătate din buget lui Tom Hardy și au făcut filmul.

Deci a ieșit exact cum mi-era frică că o să iasă. Un film cu potențial irosit, bazat pe comedie pentru că dacă Marvel poate, de ce nu putem toți nu!? Uite că nu puteți și nu mai încercați pentru că sunteți inapți! Și Marvel/Disney ar trebui să o lase mai moale, dar am mai vorbit asta.

În loc să fie acțiune/horror cu un personaj foarte interesant, amenințător, care ar fi mers fără îndoială mult mai bine cu un rating interzis minorilor, în loc de asta am primit o comedie/acțiune cu multe glume penibile. Câteva au mers, nu zic să nu fie deloc umor, dar să analizeze și ei situația înainte, nu merge așa orice prostie aruncată în scenariul ăla pentru că ar suna amuzant, gandiți-vă înainte pentru că eu m-am săturat.

Multe situații în care nu a mers deloc umorul sau dialogul. Dialogul a fost groaznic de multe ori, cu replici spuse special pentru audiență. Știți genul de fraze care nu se găsesc decât în filme pentru că sună amuzant așa ca o ultima replică șmecheră, total ireal și care te scot din atmosferă.

Personajul negativ este slab, jucat de Riz Ahmed din Rogue One și Nightcrawler, nedezvoltat, deloc amenințător sau relevant, cliseic. Efectele au fost ok, Venom arată bine și apare destul de mult pe ecran, dar scenele de acțiune mi s-au părut slăbuțe, cliseice și ele. Da se putea mult mai rău, nu a fost atât de mult “shaky-cam” sau prea întunecat pentru a masca diferite chestii.

Dar sunt multe scene în care se vede că au fost făcute pe bucăți, sau a fost ciopârtit scenariul. De exemplu: “hai să filmăm scena când trece pe lângă mașinile de pe trotuar, care o să explodeze, apoi scena cu motocicleta când sare peste un deal” etc. Și deci nu curge fluent si nu au fost nici prea distractive. Nici editarea lor per total nu este grozavă, în plus tot ritmul filmului este ciudățel.

Singura bilă albă în afară de efecte ar fi cât de cât relația lui Hardy cu Venom, dar abia ce am văzut un film în care o astfel de relație a fost mult mai bine realizată și pusă pe ecran, de vină deci, din nou, dialogul, scenariul, prea multe chestii care mă făceau să realizez că urmăresc ceva fals. O pun totuși la bile albe spre gri pentru că are și momente bune, te obișnuiești oarecum la un moment dat.

Chiar și Tom Hardy mi s-a părut că a avut ceva probleme din punct de vedere actoricesc câteodată, parcă exagera, parcă nu lua în serios. Prima parte în care vedem povestea lui Eddie este incredibil de grăbită, mai ales relația lui cu Michelle Williams, Doamne ferește! Și cât de irosită este, nici nu știu de ce este actrița nominalizată la Oscar, Michelle Williams, în acest rol!? Și oricum puteam să trăiesc și fără personajul ei.

S-ar putea să fie atât de haotic ritmul, performanțele, scenariul și atmosfera din cauză că au tăiat 30-50 de minute din versiunea finală pentru a-l face family friendly și funny, pentru că LE-A MERS PERFECT ASTA ÎN TRECUT !!

Trilogia The Dark Knight este PG-13 și este o capodoperă, deci se poate. Da aici ar fi mers mai bine ratingul R, dar oricum, dacă faci un film și după-aceea tai un sfert din el, cred și eu că se duce în cap. Când o să învețe ?

Da este mai bun Venom aici decât cel din Spider-Man 3, nici nu avea cum să nu fie. Da Tom Hardy ajută filmul destul de mult. Nu, nu este chiar de nivelul Suicide Squad sau Batman vs Superman sau Predator, dar nu este departe.

Regizorul a mai făcut Zombieland care sincer, după ce l-am revăzut de curând, mi s-a părut aproape o parodie, nu am putut să îl iau în serios deloc. Se vede lucrul acesta, mult mai puțin, dar se vede și în Venom. După mine și-au cam bătut joc de personaj, nu în sensul că l-au schimbat foarte mult (deși în final este mai mult spre erou decât anti-erou), dar au distrus un film care putea fi de 5 ori, sau poate chiar de 10 ori mai bun.

În concluzie scenele de acțiune au fost ok, dar cliseice, nu distractive, nu prea bine coregrafiate, nici editate, efectele sunt bune, scenariul este un gunoi, dialogul este slab și jenant, umor unde nu trebuie să fie, câteodată nici nu cred că au vrut să fie amuzant dar așa le-a ieșit, mulț prea mult și foarte rar amuzant sau potrivit.

Tom Hardy este ok, restul sunt dispensabili. Regia e meh. Totul se putea mult mai bine. Sunt două scene destul de mișto după distribuție. Nota mea personală, de om care este sătul de dezamăgiri, este – 6.

Pentru mai multe informații despre simbioti și Venom, va rog să aruncați un ochi pe recenzia video și să va abonați pe Youtube dacă va plac. Mulțumesc frumos! Până data viitoare va urez vizionare plăcută!