Home Movies Recenzie – Sicario 2: Day of the Soldado

Recenzie – Sicario 2: Day of the Soldado

7 min read

Wow deci acesta este al 3-lea film foarte popular în care Josh Brolin a apărut anul acesta, dintre care celelalte 2, știți care au fost presupun, ambele de peste nota 9 pentru mine. DAR, a reușit să facă 3 din 3 ? Hai să vorbim, fără spoilere.

Sicario 2 : Day of the Soldado este acum la noi în cinema, distribuit de Vertical Entertainment. A fost în top 10 cele mai așteptate de către mine anul acesta, CHIAR DACĂ nu mai este regizat de Denis Villeneuve, care a făcut prima parte + Arrival, Blade Runner 2049, Enemy, Prisoners – pe toate le recomand cu siguranță.

Este totuși scris de același scenarist din spatele primului Sicario + Wind River și Hell or High Water – toate fiind în topul meu 10 cele mai bune filme din anii respectivi, deci este ceva. Plus că au revenit să joace Benicio Del Toro și Josh Brolin, din păcate personajul principal din primul, Emily Blunt, lipsește. Probabil a avut multă treaba să învețe limbajul semnelor, dacă mă înțelegeți (A Quiet Place).

Cum am zis, primul Sicario a fost în top 10 ale lui 2015 pt mine, foarte interesant, super tensionat, foarte bine regizat și jucat, iar toate acestea fără prea multă acțiune, dacă stau bine să mă gândesc. Este și această parte a 2-a la fel de bună ? Nu prea, după părerea mea, ceva nu a mers… și tind să dau vina pe regizor. Din simplul motiv că este singurul schimbat, mă rog plus Roger Deakins la imagine, dar nu acolo a fost problema.

Poate aveam și așteptări cam mari, poate aveam și alte idei despre subiect. Poate cu un accent mai mare pe personajul lui Del Toro, care în primul este un absolut badass. ȘI CULMEA, a fost personajul principal! Și culmea, a fost mai multă acțiune decât în primul. Ba chiar și Josh Brolin își murdărește mâinile în acesta. Dar ceva a lipsit. Probabil suspansul și construcția pe care le oferea maestrul Villeneuve. Nici scenariul nu este la fel de bun parcă. Este simplist, dar nu asta este problema.

Pentru că, dacă stăm să analizăm scenariile lui Wind River, Hell or High Water și chiar al primului Sicario, nu sunt prea încurcate. Sunt complexe da ! Dar magia venea de la regizor. N-am nimic cu Stefano Solima, care nu are prea multe lungmetraje la activ, Sicario 2 a avut câteva scene de acțiune mișto și 1 twist sau două care m-au ținut în suspans. La tensiune a contribuit foarte bine și coloana sonoră destul de eficientă.

Adică nu este un film slab, doar că nu s-a ridicat la așteptări. Oricât de simplist ar fi scenariul, au introdus 3 planuri narative care se întrepătrund și care au afectat un pic cursivitatea și ritmul, chiar dacă au copiat parcă prima parte. De la ton la execuție, au mers pe același tipar, același sistem, dar fără să ajungă la nivelul primului. Indiferent că au continuat și evoluat povestea. Nu m-a prins, a fost doar… ok.

Nu prea mi-a plăcut nici de personajul unei fetițe, în jurul căreia ajunge să se învârtă acțiunea. Mi s-a părut enervantă și antipatică. N-am nimic cu actrița, a jucat binișor, dar n-aș fi vrut ca filmul să o ia în direcția în care a luat-o, să se concentreze pe ea de la un punct. Deci nu pot să pun chiar totul pe regizor.

În concluzie nota mea este + + 7, durează 2 h și 2 minute, primul a avut 2 h și 1 minut, încă o bilă neagră. Haha nu, glumesc, bilă neagră este că a părut mai lung decât primul, când nu este defapt deloc. Nu este un film slab, are momentele lui, dar este “uitabil”.

Vouă v-a plăcut prima parte ? Și care este filmul vostru preferat al regizorului Villeneuve ? Puteți să faceți chiar un top în comentarii pe Youtube, link mai jos. Mulțumesc și până data viitoare, ca de obicei, vizionare plăcută!