Home Movies Recenzie: Fantastic Beasts -The Crimes of Grindelwald

Recenzie: Fantastic Beasts -The Crimes of Grindelwald

11 min read

Nu pot  sa vorbesc despre ceva din universul Harry Potter, fara sa fac repede un clasament al tuturor filmelor.  De aceasta data voi incepe in ordinea descrescatoare, de la filmele care mi-au placut cel mai mult, pana  la cele  care mi-au placut cel mai putin. Trebuie sa mentionez ca am fost foarte influentat de faptul ca citisem cartile la momentul in care am vazut filmele, deci o comparatie carte-film a fost inevitabila, cel putin in subconstientul meu si care a avut un impact negativ, in principal, asupra experientei mele la momentul respectiv.

Desi le-am vazut de mai multe ori pe toate de-a lungul timpului, acum mai mult ca sigur le-as vedea pe unele cu alti ochi, avand in vedere ca au trecut poate 7-8 ani de cand le-am vazut ultima data pe toate in afara de 7 si 8. Asa ca, lunad in calcul gusturile mele de atunci ordinea este  urmatoarea: 8, 2, 1, 3, 5, 7, 4, 6. Total amestecate, dar asa tin minte, cred ca e vremea de un maraton.

Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald este adus in Romania de Vertical Entertainment si Ranevents, ca de obicei o placere de mers la avanpremiere, mai ales cand e vorba de urmarit un film in Imax.

Spoiler Alert, i-am dat nota  – – 8, a fost ok! Nici incredibil sau nemaivazut, dar nici slab. Nu prea pot sa fac o comparatie cu celelalte filme Harry Potter, pentru ca daca l-as compara cu cel care mi-a placut cel mai putin, tot n-as putea sa zic ca mi-a placut Fantastic Beasts mai mult, nu se poate pur si simplu. Inca, sper!

Pentru ca nici aceasta parte a 2-a nu a reusit performanta din pacate, ba chiar mi s-a parut mai slab decat primul si asta se datoreaza in cea mai mare parte povestii. Da stiu, scenariul este scris chiar de J.K Rowling, autoarea cartilor Harry Potter, ceea ce este un soc deoarece cartile au fost geniale si tot ele au fost motivul pentru care nu mi-au placut atat de mult unele filme Harry Potter.

Deci ce s-a intamplat? Eu cred ca WB sunt de vina, in aceeasi maniera prin care au distrus Batman vs Superman si Justice League. Sunt atat de multe fire narative, adica personaje, fiecare cu propria poveste care trebuie sa aiba un punct culminant si un deznodamant, incat sunt obligati sa te loveasca cu foarte multa expozitie, adica monologuri din partea personajelor care ne explica diferite momente cheie din trecut.

Ei bine, si ce vina au producatorii in cazul asta? Ca asta tine de scenariul scris de Rowling. Pai daca sunteti atenti, au introdus absolut toate elementele care au avut impact pozitiv in prima parte. Doar ca, de aceasta data parca sunt bagate pe gat. Si cred ca ea stie mai bine de atat. Si nici nu cred ca ea ar fi vrut sa imbuibe filmul cu asa o incurcatura de fire narative… si twisturi si referinte la seria Harry Potter.

Din aceasta cauza, tot filmul se simte ca un episod de umplutura dintr-un sezon al unui serial. Si avand in vedere ca mai urmeaza inca 3 parti, exact asa o sa ne amintim de Fantastic Beasts 2. Sau chiar un episod dintr-o telenovela, o sa intelegeti de ce spun asta,  dupa ce il veti vedea.

Apropo de animale fantastice, ma intrebam inainte de film de ce se mai cheama asa, in afara ca se bazeaza pe popularitatea numelui. Au gasit un mod de a introduce si animale fantastice, deci inca un subcapitol indesat acolo. Dar partea asta macar este facuta cum trebuie. Sunt cateva creaturi magice si sunt superbe, la fel cum sunt locatiile si scenografia, deci efectele sunt in continuare de nivel maxim. Chiar daca strazile Londrei specifice anilor 20 sunt extreme de curate.

Nostalgia de care am zis mai devreme, este poate cea mai mare bila alba a filmului, de fiecare data cand era o referinta si aratau ceva sau pe cineva din vechile filme, parca isi prindea ritmul, atmosfera se incalzea dintr-o data. Este o scena cand camera se ridica din spatele unui deal si ne dezvaluie scoala Hogwarts si incepe muzica faimoasa, deci nu ai cum sa nu zambesti sau sa ti se faca pielea de gaina.

Actorii sunt perfecti in roluri, Jude Law ca un tanar Dumbledore, voiam sa-l vad mult mai mult, inca o data Eddie Redmayne foarte talentat. Chiar si Johnny Depp n-a mai jucat un rol de nebun excentric si ciudat, pacat ca personajul lui negativ are un plan misto si pe care il intelegi intr-o oarecare masura, dar se pierde printre celelalte povesti amestecate. Una peste alta, n-a fost construit la potentialul maxim.

Alta chestie care mi-a sarit in evidenta este ca totul in acest univers are legatura cu doar cateva familii. Imposibil sa nu fie introdus un personaj nou, sau sa existe un twist despre un personaj foarte important pentru viitor, prezent sau trecut si sa nu aiba numele de familie super cunoscut. Cateodata e misto chestia asta, dar parca deja s-a exagerat putin.

Twisturile, dezvaluirile si expozitia de care spuneam, plus toate firele narative incurcate nu au facut decat sa ma faca sa ies foarte confuz si sa vreau sa verific toata istoria Harry Potter pentru a intelege exact ce s-a intamplat sau ce vor sa zica in filmul asta. Cred ca am inteles, dar nu pot sa zic ca sunt 100 % sigur, sau ca nu am iesit iritat si dezamagit. Banuiesc ca o sa aflam in urmatorul nu-i asa!?

Asadar, ideea nu este sa nu il vedeti in cinema, pentru ca este in lumea magica a lui Harry  Potter si nu puteti sa ratati asta.  Filmul arata super din pinct de vedere tehnic, chiar daca iti baga cam multa magie pe gat, de parca nu am vazut 9 filme inainte de asta, dar e interesant per total oricum de vazut partea aia.

Ideea este ca a fost un scenariu foarte aglomerat cu elemente de telenovela, a parut ca un episod de umplutura pana la urmatorul film. S-a bazat prea mult pe referinte la filmele vechi, dar in acelasi timp aia a fost partea cea mai misto. Nota mea este – – 7 si cred ca sunt indulgent. O sa vedeti ca incepe bine, dar se pierde din magie, nu pot sa inteleg…!