Home Movies Recenzie: Avengers Infinity War

Recenzie: Avengers Infinity War

11 min read

Înainte să încep recenzia Avengers Infinity War FĂRĂ SPOILERE da? Trebuie să zic un mulțumesc imens celor de la Ranevents și Cinema City pentru experiența din Imax a acestui film, mulțumim că l-ați adus în România pentru că este foarte mișto, nu se poate mai epic de atât ! Dar nu lipsit de problemuțe după gusturile mele. O să ajung și la ele.

În primul rând cei de la Marvel/Disney dau lovitură după lovitură cel puțin cu aceste filme de grup: Avengers, Avengers Age of Ultron, Guardians of the galaxy 1 ( 2-ul a fost meh), Civil War și acum Avengers Infinity War part 1. Pentru cine vrea mici recapitulări ale seriei și explicații despre “pietrele infinitului” și
Thanos, adică personajul negativ principal pentru noii veniți la franciză, găsiți pe canalul de Youtube link-uri către analizele mele ale celor 2 trailere ale acestui film, unde am vorbit un pic pe subiect.

Deci cum e Avengers Infinity War? Regizat de frații Russo, care au mai făcut și Civil War, foarte foarte mișto și acela. Este și acesta la fel de distractiv și bine echilibrat și în același timp cu un scenariu bine pus la punct? Are un ton mai serios decât cu ce ne-au obișnuit până acum?

Da, după gusturile mele, Avengers Infinity War este la fel de distractiv, în sensul de plin de acțiune de calitate superioară din toate punctele de vedere, precum și în sensul de plin de umor pe gustul meu, bine echilibrat. Cu toate acestea, per total a avut un ton mai serios, având în vedere ce se întâmplă! (găsiți și discuția cu spoilere tot acolo pe canal)

Acestea fiind zise, încă un film care nu m-a lovit la sentimente așa cum am vrut, deși am observat că pe mulți alții a reușit să-i atingă. A fost să zicem… interesantă direcția pe care au ales-o, în care au mers cu această poveste. Și foarte curios modul în care o vor continua, are potențialul să fie foarte original, dar și riscul să aibă un deznodământ cliseic sau generic în cea de-a doua parte.

Cum au reușit să jongleze cu atât de multe personaje în Avengers Infinity War, și vechi și noi, nu știu, dar este impresionant că au avut timp pentru toți, încât să ofere fiecăruia un rol cheie într-oanumită măsură, mai mică sau mai mare. Voiam să văd mai mult la unii, dar mă mulțumesc și cu atât.

Cei care ies în evidență sunt clar Thanos, Dr. Strange, Thor, Iron Man și culmea sau nu, Gardienii Galaxiei. Pe locul 2 să zicem, Spider-man, Captain America și apoi restul. Dialogul este la fel de genial cum mă așteptam să fie când vorbim de conflicte de personalități cum ar fi Stark vs Strange (Sherlock on Sherlock action), sau Stark –StarLord sau Star Lord –Thor sau Rocket cu everybody else sau Spider-man la fel,
deci Avengers Infinity War merită cel puțin pentru aceste interacțiuni. Efecte de ultima ora nu cred că mai e cazul să menționez, personaje și dialoguri geniale, chestiile bune cu care ne-au obișnuit până acum sunt prezente și în acest film.

Hai să vorbim un pic despre Thanos.

Motivația lui este foarte interesantă, un pic exagerată poate, un pic cartoony, dar mi-a plăcut, nu este doar un nebun generic care vrea să omoare chestii (looking at you Steppenwolf). Josh Brolin a făcut o treaba extraordinară, care, împreună cu scenariul și regia celor doi, au creat un personaj negativ pe cât de original, pe atât de amenințător și puternic, cu care poți să relaționezi în același timp. ( da ciudat, știu)

Un pic overpowered, adică un pic prea puternic, cel puțin la un moment dat, ceea ce a născut o serie de întrebări, în capul meu cel puțin, pe parcursul filmului. Întrebări pe care și le pun și personajele în film! Adică și regizorii și-au dat seama și fac referință la ele, de exemplu: “De ce nu ai făcut asta de la început !?“ sau “Dar de ce nu folosește chestia aia??”

Ok pentru unele aș găsi explicații, pentru altele mai trase de par, dar pentru unele nu prea…  Apropo de tras de par și explicații, încă o dată direcția în care au ales să ducă povestea este cel puțin interesantă, chiar original mod de a încheia, dar în același timp și un mare deget mjlociu pentru audiență, chiar te lasă un pic uimit și nervos în același timp.

Marea mea frică este cum vor continua, asta este întrebarea. Riscant, după părereamea, foarte riscant.  Abia aștept!  Deci, dacă e să facem o comparație cu celelalte 2 filme Avengers de până acum, ce aș avea de raportat este că scenele de acțiune din Avengers Infinity War, de luptă mai bine zis, au avut mai multe
close-up- uri, mai puține cadre largi cu coregrafii șmechere. Nu, nu toate sunt așa, doar zic că au fost clar mai multe artificii folosite aici. Da a fost și mai multă acțiune în acesta decât în celelalte și da au avut și mult mai multe personaje de gestionat, deci se poate înțelege. În concluzie nu este în niciun caz un film de văzut acasă, mergeți la cel mai mare ecran posibil și luați cea mai mare pungă de
floricele și duceți-vă la toaletă înainte, pentru că nu vreți să ratați ceva, sau așa ceva, va garantez.

Durează 2 h jumătate, puteau să îl facă de 3 jumate și nu mă supăram, nu este scenă imediat după primul generic, este la sfârșit de tot după 10 minute de generic complet și nu vreți să o ratați. Eu am țipat poate mai tare decât trebuia dar… ce să zic, a avut efect. Nota mea personală este 9 ++. Până la următoarea recenzie scrisă, va invit să aruncați un ochi și pe cele video, linkul de mai jos. Ca de obicei va urez vizionare plăcută la Avengers Infinity War!