Home Make-up Masculin la Feminin

Masculin la Feminin

10 min read

De la an la an, de la un sezon la altul asistăm la un fenomen care se petrece sub ochii noștri: diversificarea imaginii bărbatului, accesarea garderobei feminine de către aceștia și o nouă formă de couture a fizionomiei masculine. Despre evoluția bărbatului și cum a ajuns publicul masculin să aprecieze produsele de make-up, aflăm de la Mirela Vescan, unul dintre cei mai mari make-up artiști din România.

masculin
Hermes

Dacă declinăm substantivul „manechin”, constatăm că este neutru din punct de vedere gramatical − un manechin, două manechine. Iată un punct de plecare pentru o temă modernă, în lumea modei care nu are nevoie să fie controversată, pur și simplu asistăm la o schimbare și o diversificare de stil.

New York, Londra, Milano și Parisul sunt capitalele modei, fascinante și aspiraționale, acestea reprezintă principalul motor al tendințelor propuse de cei mai mari creatori din industria de fashion. În ultimii 100 de ani, de la Paul Poiret încoace, fiecare designer a venit cu ceva nou, a mai pus o cărămidă pe zidul civilizației și uite așa noi astăzi suntem într-un punct în care avem la îndemână multe moduri de exprimare. Și cum magia ține de detalii, ar fi bine să privim cu atenție fenomenul care se petrece sub ochii noștri de cel puțin 10 ani încoace: diversificarea imaginii bărbatului, accesarea garderobei feminine de către aceștia și o nouă formă de couture a fizionomiei masculine.

Christian Dior

A început cu o barbă timidă, după aceea această barbă a primit formă, amploare, o îngrijire atentă, multe variante de accesorizare și a devenit ceva normal pentru ceea ce numim moda străzii. Pielea umană devine fotogenică și telegenică doar ajutată de machiaj și iată că pentru un selfie reușit, publicul masculin a început să aprecieze și să înțeleagă valoarea unui fond de ten sau a unor creme BB, CC, DD și către acest public, cu mare potențial de cumpărare, s-au aplecat marii designeri cu noi propuneri vestimentare, deocamdată atipice, dar cu un viitor deja scris. Pe marile rețele de socializare, bărbații fardați frumos/spectaculos, primesc sute de mii de like-uri, iar concluzia este simplă: acest trend prinde la public. Iar ca un demers firesc, cei de la Chanel au lansat luna trecută  prima gamă de make-up dedicată exclusiv bărbaților.

Louis Vouitton, Christian Dior, Hermes, Celine, Marc Jacobs, Maison Margiela, Vivienne Westwood, Elie Saab sunt doar câteva din marile case de modă care au prezentat colecții feminine cu modele masculine și colecții masculine împinse vizibil spre zona feminină cu fuste, rochii, bluze, accesorii, machiaj, coafuri etc.

Betsey Johnson

Daca analizăm practic ceea ce putem vedea pe catwalk, un model feminin poate avea o înălțime de peste 190 de centimetri, cu tot cu tocuri și poate cu o coafură extravagantă, chiar și mai mult de atât. Altfel discutăm dacă luăm în calcul înălțimea modelelor masculine care pot depăși lejer 2 metri înălțime. Un model masculin, frumos, longilin, bine fardat și coafat se integrează perfect într-o prezentare de modă, spectaculos, elegant, vizibil. Uneori această substituire este atât de bine realizată încât majoritatea privitorilor nu își dau seama de ea decât după o analiză atentă în urma căreia se poate observa că modelele au musculatura dezvoltată, „mărul lui Adam” prezent, brațe cu vene vizibile, palme mari, manichiura specifică etc. Atunci când te afli lângă un catwalk, ca spectator, trăiești senzații unice, un show de modă este cea mai rară formă de spectacol, acolo ești proiectat în viitorul apropiat și surprizele de orice fel se traduc în trend.

Maison Margiela

Mi-a atras atenția show-ul lui Betsey Johnson, din septembrie 2015, de la New York, colorat, tonic, vesel și asumat, modelele masculine sunt atât de bine camuflate încât privitorul neavizat nu își dă seama cine prezintă acele ținute.

Colecțiile woman pret à porter ale casei Maison Margiela sunt fascinante, deja știm că vom vedea manechine masculine, într-o demonstrație de imaginație creativă semnată John Galliano, plus nebunia lui unică și consacrată. Colecția Resort 2019 a luxoasei case Hermes debutează cu un băiat superb într-o ținută feminină, albă, gândită în jurul literei H. Colecția pret à porter a casei Hugo Boss este mixtă, dar hainele băieților sunt împinse mult într-o zonă feminină. Colecția 2019 Badgley Mischka este minunată, delicată, cu accente botanice și printre modelele fardate clasic, în nuanțe reci și cu un ruj lucios, distingem și niște băieți frumoși. În octombrie 2018, Louis Vuitton a prezentat o colecție inspirată de regii Franței, fabuloasă și cu modele mixte, cele masculine predomină. Merită văzută și colecția lor pentru 2019, pentru bărbați, vor avea un sezon foarte colorat.

Louis Vuitton

Unii ar considera că alegerea designerilor alimentează nevoia de schimbare firească într-o societate, dorința de spectacol, goana după like și, desigur, vânzări, dar nu este doar atât. Dacă privim în urmă putem doar să apreciem designerii care au făcut istorie și care au schimbat percepția despre haine, flexibilitate, confort și frumos. Să ne gândim că acum 100 de ani părea imposibil ca o femeie să poarte pantaloni, dar a apărut Coco Chanel cu idei revoluționare și astăzi sunt femei care poartă foarte rar o rochie. Păstrând proporțiile, la nivel de număr de populație și de designeri, comparăm impactul și vor mai trece 10 ani până când, într-o familie standard, garderoba va fi folosită în comun.

 

Citește în continuare 5 sfaturi ușor de urmat pentru o frumusețe naturală.

Load More Related Articles
Load More By Galescu Roxana
Load More In Make-up

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Feeric Fashion Week – Cea mai importantă săptămână a modei începe la Sibiu

Miercuri începe cea de-a 12-a ediție a celei mai creative săptămâni de modă din lume, Feer…