Home Editorials Romanian Designers Lana Dumitru, designerul care te face să te simți mândru că ești român

Lana Dumitru, designerul care te face să te simți mândru că ești român

6 min read

Cu ceva timp în urmă, am început o serie de interviuri cu designeri romani și pentru că am descoperit niște povești incredibile, a unor oameni extrem de talentați,  vrem să continuăm să vă prezentăm povestea lor. Așadar, în fiecare săptămână vă vom face cunostinta cu câte un designer roman, motiv pentru care,  astăzi ne oprim la Lana Dumitru. Un tânăr designer român care a cucerit piața românească și internațională prin creațiile ei atipice și inconfundabile, transformând motivele tradiționale în pattern-uri reinterpretate digital, extrem de cool. Este genul acela de om care te face să te simți mândru că ești român, iar în cele ce urmează te provoc să intri în lumea Lanei și să descoperi ce o inspiră și care este mesajul ei.

Cum începe povestea brandului Lana Dumitru?

Brandul a inceput de unul singur- eram in facultate si a trebuit sa fac o colectie pentru examenul de licenta. Colectia respectiva a aparut pe internet, oamenii m-au intrebat de unde o comanda si uite asa m-am vazut nevoita sa am o forma juridica, sa incep sa produc, sa vand si sa deschid un magazin online (www.lanadumitru.com/shop).

Ce te-a determinat sa urmezi această direcție inspirațională?

Nu cred ca eu am ales aceasta directie ci mai degraba ea m-a ales pe mine 🙂

De unde îți iei inspirația?

Intotdeauna am crezut ca ori pot spune ca sunt tot timpul inspirata, ori ca nu sunt deloc, pentru ca inspiratia poate sa vina din orice si oricand- la masa, pe strada, intr-un metrou aglomerat etc.

Cum arată femeia care poartă produsele Lana?

O femeie care indrazneste sa poarte culori si nu se incadreaza intr-un pattern 🙂 ci in mai multe…

Care este feedback-ul publicului la nișa aleasă?

Feedback-ul este magulitor si asta ma face intotdeauna sa continui ceea ce fac cu si mai multa pasiune si incurajare.

Care sunt greutățile pe care le intâmpini in reinterpretarea traditiilor in forme actuale pe care femeia contemporana sa le poata integra in garderoba sa?

Greutatile nu sunt neaparat in partea mea, ci mai degraba se afla la cei care poate au criticat “covorul bunicii”, “motivele taranesti” si altele. Pentru mine nu a fost insa un motiv de a renunta la a reinterpreta traditia.

Da-mi exemplu de un proiect, un produs sau un moment care reprezintă cea mai mare reușită pentru tine sau brand?

Cea mai mare reusita este intotdeauna prezentul, pentru ca insumeaza toate reusitele de pana acum ale brandului. Si ca sa ma refer, punctual, la ultimul proiect de care sunt mandra: colaborarea mea cu arhitectul Vlad Tenu, cu care am co-fondat brandul www.Foraeva.com si am inceput prin a crea o rochie pentru brandul Swarovski, cu 25000 de cristale ( mai putin conventionale 🙂 Bineinteles ca si jacheta mea T7 Etno Shake pentru Puma, in editie limitata, este considerata un alt succes si sunt mandra si de acesta.

Daca ar fi sa alegeti un simbol romanesc care sa te reprezinte care ar fi acesta?

Simbolul trandafirului pixelizat, poate- pentru ca se regaseste pe cateva dintre cele mai cunoscute creatii pe care le-am facut, inclusiv pe rochia “Etno Star Dress”.

Când vine vorba de procesul de creație, urmezii propria inspirație sau ții cont și de tendințele sezonului respectiv?

Colectiile mele nu au sezoane si nu tin cont de tendinte, ele pot fi purtate si anul acesta si peste 10 ani sau ( sa speram ) peste 100 de ani. Bineinteles, tehnologia ma incadreaza in anumite “tendinte”, totusi.

 

 

Load More Related Articles
Load More By Roxana Galescu
Load More In Romanian Designers

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Focus on Romanian Designers: prezentare de modă și lansarea ediției de vară Fashion Premium Magazine

Fashion Premium Magazine continuă promovarea designerilor români și a creativității autoht…