Home Events INTERVIU | Mirela Bucovicean: „La RDW pregătim o surpriză marca Molecule F, în ediție limitată. Foarte limitată.”

INTERVIU | Mirela Bucovicean: „La RDW pregătim o surpriză marca Molecule F, în ediție limitată. Foarte limitată.”

17 min read

În anticiparea Romanian Design Week 2022, care va avea loc între 13 și 22 mai sub conceptul #FORWARD, am fost curioși să aflăm de la Mirela Bucovicean informații din culisele evenimentului ajuns la ediția aniversară de 10 ani. Având ca principală destinație Combinatul Fondului Plastic. RDW vine în acest an cu o premieră, și anume deschiderea, pe perioada festivalului, a celui mai mare concept store de design românesc din țară. Acesta se va întinde pe o suprafață de 500 de metri pătrați, de unde vizitatorii vor putea achiziționa produsele a peste 100 de designeri și de artiști care creează bijuterii, mobilier, articole vestimentare, ilustrații și ceramică. De asemenea, am vorbit despre Molecule F, la 12 ani de când oferă modă românească curatoriată și reușește să se mențină o referință în conștiința socială.

Ce ne poți spune despre RDW în calitate de ambasador al acestui eveniment? 

RDW este o inițiativă absolut necesară pentru societatea românească. Chiar dacă implică eforturi și o alocare mare de resurse umane, acest eveniment din industria creativă este cel care aduce în atenția publicului ce mai e nou, evidențiază artiștii și designerii de interes la momentul actual, oferă o recunoaștere a acestora și, de ce nu, este un loc de întâlnire a celor care activează în industria creativă.

La ce să ne așteptăm de la ediția din acest an? 

Anul acesta am pus mai mult accent pe interacțiunea dintre oameni, pe schimbul de idei, am creat zone în care creativii pot sta mai mult timp și pot socializa între ei. Practic este o bulă, un etalon a ceea ce înțelegem prin „lumea creativă”. În plus, spre deosebire de alți ani, am adus designul și mai aproape de consumator, având pentru prima oară un spațiu extins de vânzare a creațiilor designerilor și artiștilor români, de la design de obiect la cel vestimentar, accesorii și produse de lifestyle.

Ce designeri români se numără printre cei care își vor expune produsele în cadrul evenimentului? 

Capitolul pe care îl deschide tema Romanian Design Week 2022, #FORWARD, este acela al încurajării consumului produselor și al serviciilor generate de disciplinele designului și arhitecturii. Astfel RDW, aflat la ediție aniversară de 10 ani, va găzdui cel mai mare Concept Store de design din București și din țară, unde publicul va putea să descopere și să achiziționeze din produsele semnate de peste 100 de designeri și de artiști care, de mai bine de 10 ani, creează bijuterii, mobilier, articole vestimentare, ilustrații și ceramică. Spațiul de 500 mp al concept store-ului de design românesc va reuni 7 entități, cei care au încurajat în mod activ în ultimii 10 ani consumul de produse românești: ASKIA Furniture, Dizainăr, E-Pretext cu Art Editions, Patzaikin, Molecule F și ROOM21. Molecule F va prezența 20 de designeri și branduri românești ce vor expune o selecție de piese de referință pentru stilul lor: pentru articole vestimentare am selectat creații semnate de Andra Handaric, Bol – Fashion of Nature by Oana Lupaș, Lucian Arsene, Silvia Șerban, pentru accesorii am selectat piese create de Atelierul de Porțelan, Claudia Florentina, Katerini, Lady Magpie, La Vie En Dore, Madeleine, Moogu, Skin Deep și, nu în ultimul rând, partea de Lifestyle este reprezentată de Aer Wear, Lunete, Maestoso, Noemi Meilman, Poemi, Wild Olive Artizans.

Care sunt criteriile pe care te axezi atunci când faci selecția designerilor?

Pentru mine întotdeauna a fost importantă autenticitatea creativă, acea amprentă a designerului care te face să-i recunoști creațiile dintr-o mie. Acolo văd eu diferența dintre un pasionat de modă, un executant sau chiar o persoană de business și un designer în adevăratul sens al cuvântului. Am ținut să fac această precizare pentru că în ultimii ani au apărut o multitudine de mici business-uri în domeniul vestimentar ale căror proprietari se intitulează „designeri”. Este important să facem diferența între un designer și un alt tip de participant în zona modei.

De peste zece ani susții designerii români tineri, cat și pe cei consacrați, prin intermediul platformei Molecule F. Reușesc aceștia să te mai surprindă?

În fiecare an fac parte din diverse jurii în care rolul meu este să analizez, să evaluez și să apreciez manifestarea creativă a tinerilor designeri. Recunosc că în fiecare an găsesc câte ceva nou care să-mi placă. Sunt extrem de recunoscătoare pentru aceste ocazii care mi se oferă, un portal către noutate, creație și evoluție. Cât despre cei consacrați, surpriza plăcută pe care mi-o oferă este creșterea cifrei lor de afaceri, dezvoltarea, transformarea unor branduri românești în branduri internaționale. Este un privilegiu să asiști la istoria contemporană a modei.

Numește câțiva designeri pe care i-ai descoperit relativ recent și a căror activitate merită urmărită. 

I-aș nominaliza pe Lucian Arsene pentru eleganță deconstruită, pe Ecaterina Colasiz de la Katerini pentru evoluția businessului și virarea în zona sustenabilității și, nu în ultimul rând, aș menționa Vilegiatura pentru designul arhitectural și pentru calitatea produselor.

RDW molecule f

Care ai spune că este cea mai mare provocare când vine vorba de Molecule F? 

Provocări sunt mereu, mai ales dacă vrei să te menții în front line. De la a alege cu ce designeri să lucrezi, la a găsi echilibrul între artă și comerț, între hobby și business, între imagine și cifre.

Ce ar mai trebui sa afle în 2022 lumea despre Molecule F, un brand deja consacrat? Care a fost evoluția din ultimii ani?

Ca o concluzie a celor 12 ani de când am înființat Molecule F, cred că spune multe despre noi faptul că, în ochii companiilor multinaționale, avem un singur competitor valid, și acela este un business internațional. Prin acțiunile pe care le-am făcut de-a lungul timpului am rămas, chiar și după 12 ani, top of mind și referință în conștiința socială. Dar, chiar și așa, în fiecare an ne întrebăm ce să facem ca să ne menținem. Când mai toți designerii au propriile site-uri și există platforme similare apărute după noi, ceea ce cred că ne diferențiază este selecția de designeri și colecții pe care o facem. La Molecule F ai deja modă românească curatoriată. Noi facem selecție, nu prezentăm clientului orice ne este adus în atenție. În plus, la RDW vă pregătim o surpriză marca Molecule F, în ediție limitată. Foarte limitată.

Dacă în 2019 proiectul reprezenta aproximativ 150 de designeri români, care este în prezent numărul acestora?

Prioritatea noastră a fost și rămâne calitatea, nu cantitatea. De aceea, ne păstrăm sub 100 de designeri pe site, acolo unde facem selecția colecțiilor. În schimb, atunci când activăm în evenimente care au ca scop prezentarea designerilor sau chiar a unor business-uri din domeniul modei, prezentăm cât mai mulți și mai diferiți designeri, dar care totuși să aibă o direcție creativă acordată cu viziunea Molecule F.

Sustenabilitatea este un subiect din ce în ce mai prezent printre temele designerilor români. Ce înseamnă conceptul de sustenabilitate în fashion, în opinia ta? 

Cred că pentru societatea noastră cel mai la îndemână e să percepem sustenabilitatea în fashion ca pe modă circulară. Există un mare trend, devenit deja comun, recircularea hainelor. Cum nu mai avem trenduri must, așa cum erau acum 10 ani, la modă este de fapt ce-ți vine bine, ce-ți place și ce știi să porți. De aceea pre-loved fashion este atât de acceptat și de încurajat. În plus, refolosirea materialelor prinde din ce în ce mai mult teren, materialele tehnologice și inovația. Și aici văd o asimilare de sustenabilitate.

Cum putem contribui noi pentru a exista un viitor mai bun în fashion, în special în România? 

Prin educație, în primul rând. Prin înțelegerea faptului că un logo la vedere nu mai reprezintă nici măcar o aspirație socială, prin aprecierea autenticității, a diversității și a calității. Am pledat mereu pentru modă durabilă în pofida consumatorismului și în continuare cred în haine de bună calitate, cu design deosebit, al căror rol este să mă facă să mă simt bine și să arăt bine în ele, ca o expresie a propriei personalități.

Ce proiecte de care nu știm încă mai ai în derulare?

Cursurile de business coach îmi dau o satisfacție foarte mare și acum clasele one to one îmi ocupă timpul. Este o provocare constantă pentru mine, pentru că trebuie să învăț domenii noi, să le înțeleg și  să conduc antreprenorul către soluții. Pe lângă acestea, mai sunt și proiectele de la Molecule PR – boutique-ul nostru de strategie și comunicare creativă, unde am reușit să avem clienți mari care să aleagă să lucreze cu noi de-a lungul anilor, deși nu suntem o agenție impusă de rețeaua internațională. Și mai sunt câteva, mai mult în zona de conținut video, televiziuni, internet, dar acolo voi reveni cu informații când vor fi on air.

Citește în continuare RDW aniversează 10 ani cu o ediție specială ce va avea loc între 13 și 22 mai.

Load More Related Articles
Load More By Cristina Anti
Load More In Events

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Odă pentru ,,Bădiță” – Irina Rimes

Cea mai nouă piesă a Irinei Rimes, ,,Bădiță” face parte din EP-ul ,,Origini”, materi…