Când am început să lucrăm la noul număr, lucrurile păreau destul de clare, plănuiam să facem o ediție complet „Green”. Pe parcurs, am realizat că nu avem nevoie de o ediție specială pe care să o intitulăm așa, pentru că „Green” nu este o tendință pe care să o rezumăm într-un număr limitat de pagini. Pentru noi a devenit un stil de viață, iar cu fiecare lansare Fashion Premium Magazine ne străduim să aducem în fața voastră diverse povești și subiecte de interes care să aibă în prim-plan acțiuni pe care le poate face oricine pentru mediul înconjurător și pentru un viitor mai bun, mai curat, mai onest.
Cred că raportarea la sustenabilitate nu ar trebui să vină cu niște reguli clare pentru a nu deveni o povară și mai cred că nu ar trebui să ne punem niciodată problema că suntem prea mici pentru a putea schimba ceva.
Fiecare dintre noi poate contribui la o lume mai sustenabilă, fiecare gest mic lasă urme și dacă am fi mai atenți la ce se întâmplă cu deșeurile, dacă am colecta selectiv, am folosi mai puțin plastic, am cumpăra mai puțin și mai înțelept, am recicla și am alege produse de calitate care să reziste în timp, atunci am putea spune că ne pasă. Iar eu chiar cred că sunt din ce în ce mai mulți oameni cărora le pasă, care sunt responsabili, educați și aleg prevenția, dovadă stau poveștile designerilor români care pun bazele în modă pentru un viitor mai verde și cu care îți vom face cunoștință în paginile ce urmează. Acești tineri care creează colecții sustenabile (sau tind cu fiecare etapă să realizeze colecții ce corespund acestor valori) sunt atenți la alegerea țesăturilor, preocupați de proveniența acestora și încearcă să nu facă risipă, ci să utilizeze fiecare rest de material în mod creativ. În acest sens, vă indicăm și articolul despre show-ul live al celor de la Concepto, care au reușit să adune creativii din industrie pentru a ne prezenta o colecție 100% sustenabilă.
Un material de neratat este și cel al Silviei Șerban, care ne face o scurtă prezentare a ceea ce înseamnă stiluri atemporale și piese timeless. Vom vedea că a face alegeri sustenabile nu înseamnă doar să purtăm haine din materiale naturale, ci și să calibrăm mai bine consumul de haine, să reciclăm și să alegem întotdeauna piese care „rezistă testului timpului”.
Tot în acest număr, vei vedea că alegerile sustenabile sunt mai la îndemână decât credeai, dacă are cine să te îndrume în direcția potrivită, de aceea îți prezentăm 11 inițiative românești care mizează pe sustenabilitate și se adresează părinților și celor mici. Din fericire, există tot mai multe alternative pentru distracția, confortul și siguranța copiilor, iar acești producători sunt interesați de crearea unor produse utile și creative, dar și de impactul pe care îl au acestea asupra mediului.
În altă ordine de idei, îți recomand să citești materialul realizat de Anamaria Hâncu. Vei vedea astfel că, de cele mai multe ori, este mai important să vorbim despre prevenție decât despre reciclare pentru a crea schimbările necesare pe termen lung. Cum scăpăm de plasticul din natură? Știm cum se face o colectare corectă a deșeurilor? Ce soluții avem la îndemână și cum putem noi contribui? Răspunsul la toate aceste întrebări le aveți detaliate în articolul scris la pagina 72.
Dacă am reușit să vă stârnesc curiozitatea, vă invit să fiți în continuare alături de noi, inclusiv în mediul online și pe conturile noastre de social media, unde suntem prezenți constant cu știri, noutăți și subiecte care pun accentul pe acțiunile cu un impact pozitiv asupra mediului și asupra societății în care trăim!
Descoperă noul Fashion Premium Magazine, nr.11, vară 2021, disponibil în toată țara în rețeaua Inmedio și pe www.fpm.ro/shop/.
Citește în continuare Lansarea noului număr Fashion Premium Magazine. „Fashion and Sustainability Lunch” powered by Image Skincare.