Home LifeStyle Vlad Timaru @Coffee2Go: Dacă amabalajul nu spune o poveste, cumpărătorul nu se va obosi să și-o imagineze

Vlad Timaru @Coffee2Go: Dacă amabalajul nu spune o poveste, cumpărătorul nu se va obosi să și-o imagineze

19 min read

Coffee 2 Go este de departe unul dintre cei mai importanți jucători pe piața cafelei din România. Inovația, calitatea premium și creativitatea sunt ingredientele speciale pe care inițiatorii proiectului le-au pus din belșug în afacerea lor. Am vrut să aflăm ce face Coffe 2 Go pentru a fi atât de ușor reconoscibilă printre iubitorii de cafea și cum au reușit o creștere atât de spectaculoasă într-un timp atât de scurt, chiar de la Vlad Timaru, unul dintre asociați. 

Vlad, povestește-mi puțin despre începuturile Coffee 2 Go, de la stadiul de idee la franciza îndrăgită de astăzi, prezentă în toată țara.

Odată cu trecerea anilor, am fost din ce în ce mai preocupat de dorința de eficientiza orice activitate, de a reduce consumul de resurse obținând (cel puțin) aceleași efecte. La Coffee 2 Go tocmai asta facem; minimizăm consumul (inutil) de timp și bani dedicat satisfacerii unei nevoi zilnice, și anume, nevoia unei cafele de calitate. Coffee 2 Go s-a născut atunci când am realizat faptul că a bea cafea este pentru foarte multă lume un ritual zilnic, o rutină, o obișnuință pentru care se alocă prea mult timp din puținul timp liber pe care îl avem dimineață. Pe scurt, m-a inspirat ideea de a putea economisi zilnic (cel puțin) 5 minute din timpul tău. Am putea spune că, în realitate, ceea ce facem noi este să “vindem timp la pahar”.

Apariția și dezvoltarea Francizei a fost o decizie de business. Știam încă de la început ca singura soluție pentru o extindere la nivel național este implementarea unui sistem de francizare. Am demarat franciza Coffee 2 Go atunci când am fost pregătiți, la doi ani după ce începusem, atunci când am putut dovedi cu cifre, și nu cu povești, că e o afacere profitabilă. Din punct de vedere etic, a fost momentul potrivit; poate din punct de vedere economic, ar fi trebuit s-o facem mai devreme, asumându-ne riscurile, atât noi cât și francizații. Cereri de franciză au fost încă din primul an dar la acel moment noi abia învățam ce și cum sa facem încât să obținem un profit stabil, pe temen mediu – lung n-am fi știut cum sa-i îndrumăm pe eventualii francizați de atunci.

De unde a venit ideea emblematicelelor coffee spot-uri în formă de pahar de cafea și care a fost impactul acestei prezentări în rândul consumatorilor?

Cum vinzi un produs cu o concurență atât de puternică? A trebuit să creem un impact atât de dramatic încât cumparatorul să se gândească cu adevarat la o decizie pe care în mod normal o ia din obișnuință, alegând pe autopilot un brand familiar. Indiferent de cât de convingator sau bine promovat este produsul, aveam nevoie de un ambalaj cu impact care să asigure succesul vânzării. Din păcate, nu avem luxul timpului. Dacă amabalajul nu spune o poveste, clar și convingator în câteva secunde, cumpărătorul nu se va obosi să și-o imagineze. Va merge către alternativele deja cunoscute. Cum este posibil ca un produs nou să comunice și să se diferentieze în decurs de doar 5-10 secunde? Raspunsul este prin a comunica vizual printr-un ambalaj unic și îndrăzneț. Cu alte cuvinte, cele mai de success produse, de obicei își prezintă atu-urile prin ambalaj și prezentare. A trebuit să încălcăm obiceiurile de vanzare a cafelei printr-o culoare șocantă și un mod de servire inedit.

Impactul apariției “peste noapte” a unor kiosk-uri cu forma unui pahar de cafea supradimensionat a fost cel așteptat. Însă, în cei cinci ani de la apariția primului modul Coffee 2 Go, noutatea s-a aplatizat, oamenii s-au obișnuit, mai ales odată cu apariția cât mai multor coffee spot-uri cu forme și concepte diverse. Ne adaptăm; am demarat deja colaborarea cu diverși artiști și până la sfârșitul anului toate modulele Coffee 2 Go vor avea purta design-ul acestora, transformându-le în mai mult decât un coffee spot – o piesă de street art. Primul modul astfel desenat îl putem observa la locația din Nicolae Caramfil.

Cine sunt clienții Coffee 2 Go și cum veniți în întâmpinarea lor?

Relația românului cu termenul generic de “cafea” este într-o continuuă îmbunătățire, daca ar fi să-i asculți pe cei mai optimiști dintre noi. Însă, din totalul populației, doar o foarte mică parte a înțeles importanța pe care o are acest produs în viața lor. Marea majoritate a ramas însă ancorată într-un trecut subcalitativ. Pe aceștia îi poți vedea la automatele de cafea sau cumpărând din magazine cafea de calitate mediocră, ambalată cu foarte mult timp înainte, victime ale unor campanii de marketing menite să mențină cultura cafelei la cel mai scăzut nivel din Europa. Poate fantezist, noi ne-am dorit încă de la început să oferim clienților alternativa sanatoasă, calitativă, la un preț corect, potrivit puterii medii de cumpărare, încercând să schimbam lumea. Aș spune că într-o oarecare masură, am reușit; clienții noștri, în număr din ce în ce mai mare de la an la an, sunt cei care au înțeles că pot avea acces la un produs de calitate, repede, la un preț adaptat puterii de cumpărare din România.

Când am început, vindeam doar cafea la filtru; atât. În timp, plecând de la feedback-urile și nevoile clienților, am mărit portofoliul pâna la cele 24 de băuturi preparate astazi. Așa venim în “întâmpinarea” clienților – cu produse întotdeauna adaptate nevoilor lor. Inclusiv cafeua, ca materie primă, cu a cărei rețetă am fost foarte conservatori, am ales să o diversificăm. Deocamdată în câteva locații, urmând ca în următoarele câteva luni să poata fi găsită în toate, avem varianta, pentru cei mai pretențioși, unei cafele de origine singulară, de specialitate. Pentru doar 1 leu în plus, poți opta să bei același cappuccino cu care te-am obișnuit, preparat însa dintr-o Colombia Supremă.

Care este locația cea mai îndrăgită de către consumatorii licorii magice a dimineții?

Dacă ar fi să definesc acest atribut prin prisma numărului de clienți zilnici, aș spune că locația din Gara de Nord este “câștigătoare”. Dacă însă aș calcula numărul de clienți care revin zilnic, de placere și nu de nevoie sau în trece, aș acorda “premiul” de cea mai îndragită locație cafenelei STAY, unde consumatorii au acces atât la produsele servite 2Go, dar și la experiența unui space-sharing.

Ați prezentat de curând un nou produs marca Coffee 2 Go, extrem de inovativ. Ce este Frappe-ul proteic și care este scopul lui?

Așa cum spuneam mai devreme, suntem întotdeauna în căutarea inovației – ingredient esențial al unui business ce se dorește a fi de succes. Frappe-ul proteic, pe care l-am denumit comercial Power2Go este un produs de noutate absolută în România, îmbinând utilitatea cu plăcerea, aducând un preparat din domeniul limitat al produselor pentru sportivi, în domeniul atât de extins al HORECA. Modul de preparare (și servire) inovator a făcut ca toți cei care aleg un supliment proteic să îl poată consuma nu doar în vestiar sau sala de antrenament, ci și la cafenea sau 2Go. Mai mult, odată cu cele 29 grame de proteină concentrată, frappe-ul proteic îți oferă și o gamă largă de alte vitamine, minerale și aminoacizi, considerând-ul astfel un înlocuitor de masă, deci potrivit și celor care poate nu merg la sală, dar aleg o dietă echilibrată. Este disponibil și în variantele fără cofeină, sau cu lapte vegetal, de migdale sau fără lactoză, pentru cei a caror dietă este ceva mai restrictivă.

Știu că imaginea Power 2 Go este Roxana Vancea. Îmi poți spune mai multe despre această colaborare?

Roxana are toate calitățile necesare unui ambasador de brand, fiind o sportivă foarte apreciată, cu o personalitate magnetică. Am avut ceva emoții, neștiind dacă va accepta sau nu să devină imaginea unui produs despre care nu auzise nimeni nimic. Spre mulțumirea noastră, Roxanei i-a placut foarte mult ideea, alegând chiar să recomande frappe-ul atât sportivilor ce caută perfomanța cât și celor care au un stil de viata activ, împletind armonios sportul cu o dietă echilibrată. Carisma și entuziasmul Roxanei au facut ca evenimentul de lansare a produsului Power2Go sa fie unul cu un real succes.

Pregătiți și alte surprize anul acesta, produse noi, locații noi sau evenimente, pentru consumatorii Coffee 2 Go?

Ne dorim ca pe masură ce produsele Coffee 2 Go intră în rutina zilincă a cât mai multor consumatori, fiecare oprire la una dintre cafenelele noastre să reprezinte pentru ei un “eveniment”, de câteva minute sau chiar ore (la locațiile de tip Inside). Atât eu cât și Mircea, colegul și asociatul meu, suntem firi foarte creative; stă în natura noastră să dezvoltam idei noi, deci da, surprizele vor continua. Ca idee, ca să nu stric însă surpriza de atunci, pot să-ți spun (doar) că pregătim un nou “produs”, un tip de franciză, atât de inovator încât va revoluționa toată piața francizelor din România, atât prin accesibilitate cât și prin simplitatea operării.

Unde pot găsi Coffee 2 Go, atât fizic cât și online, pentru a rămânela curent cu toate noutățile, iubitorii de cafea?

Ideea de livrare online o avem încă de la început. Nu am pus-o în practică până acum din mai multe considerente, dar cel mai important, din teamă ca produsul astfel livrat n-ar putea ajunge cu toate calitățile (aspect comercial, temperatură, consistență…etc) la clientul destinatar. Acum însă am ales să ne asumăm aceste riscuri și vom colabora cu unul dintre cei mai mari operatori de servicii de livrare la domiciliu, sperând astfel să venim cât mai aproape de toți consumatorii care și-ar dori un produs Coffee 2 Go dar pe care timpul, distanța, starea vremii…etc îi impiedică să se deplaseze la una dintre locațiile noastre. Cu alte cuvinte, daca tu nu poți veni la noi, venim noi la tine.

Load More Related Articles
Load More By Raluca Zdrobis
Load More In LifeStyle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Efectele lipsei somnului asupra tenului

În timpul zilei, pielea asigură funcția de barieră și protejează organismul împotriva agre…