Home Fashion Un nou val de reduceri în magazinele H&M

Un nou val de reduceri în magazinele H&M

7 min read

În ciuda colaborărilor cu designerul Erdem și cântăreața Nicki Minaj, în toamna anului trecut, H&M a recunoscut că în depozitele magazinelor se găsesc rochii, accesorii și alte articole de îmbrăcăminte nevândute, în valoare de 4,3 miliarde de dolari (aproximativ 3 miliarde de lire sterline). Acest aspect a dus la înregistrarea unei scăderi de 62 de procente a profitului, în ultimile trei luni, până în luna februarie a acestui an (New York Times).

Deși vestea este tristă pentru retailerul suedez, totuși această declarație este o veste excelentă pentru noi toți ceilalți, deoarece H & M intenționează să reducă prețurile în următoarele luni pentru a scăpa de stocul de haine nevândut și pentru a soluționa problema. Pe lista produselor care au fost inventariate, apar și costume de Halloween, vechi de câteva luni dar și pulovere de Crăciun.

Toate aceste cifre au dus la o imagine de declin a brandului, iar acţiunile brandului au scăzut cu 4,1 procente până la o valoarea nominală de 122,10 coroane suedeze în Stockholm. Profitul înregistrat anul acesta fiind la cel mai mic nivel din ultimii 16 ani. Previziunea declinului vânzărilor H&M de la începutul anului 2018 s-a bazat şi pe faptul că vremea a fost neobişnuit de caldă, apoi în februarie vremea s-a schimbat brusc, fiind foarte rece, fapt care a determinat ca unele produse din noua colecție să nu stârnească interes din partea cumpărătorilor.

” A fost o greşeală a companiei să limiteze varietatea produselor anul trecut, deşi se aşteapă ca vânzările să crească în a doua jumătate a anului acesta” – Karl-Johan Persson, director executiv.

Imensitatea de îmbrăcăminte nevândută ( cu o creștere de 8% în ultimul an) este doar un exemplu a modului în care H&M nu a reușit să țină pasul cu tehnologia și să ofere posibilitatea de a cumpăra mult mai ușor prin intermediul magazinelor online.

„Nu ne-am îmbunătăţit destul de repede. Lucrăm din greu să reparăm asta” – Karl-Johan Persson.

Pe lângă reducerea prețurilor, H&M intenționează să reducă deschiderea de noi magazine și să-și concentreze eforturile asupra extinderii afacerii online cu 25% în acest an.

Compania plănuieşte să închidă 170 de locaţii în timp ce doreşte să deschidă un nou format de magazin, denumit Afound, care se va alătura lanţului de magazine H&M şi formatelor inaugurate recent precum Arket. Retailerul a transmis că va investi mai mult în vânzările online şi va îmbunătăţi tehnologia de gestiune a inventarului, în timp ce va deschide magazine în anumite pieţe care încă funcţionează.

Cu toate acestea, s-ar putea să nu fie suficient pentru a rezolva problema, iar analiștii financiari nu sunt optimiști în privința companiei. După ce au fost publicate rezultatele primului trimestru al companiei, conform The New York Times, au fost facute remaci de genul: H&M este “o epavă în modul slow – motion”.

Deși reprezentantți companiei prevăd o revenire și o creștere sănatoasă atât a vânzărilor dar și a profitului, există destule guri rele care vin și argumentează declinul giganticului brand de modă. Acest moment dificil al brandului se poate datora și faptului că există din ce în ce mai mulți cumpărători care opeteză pentru haine mai bine fabricate și mult mai interesați de “clasic și de calitate”, ceea ce H&M, din perspectiva specialiștilor în domeniu, nu a reușit să livreze.

Cei care sunt încă loiali brandului H&M, își pot îndrepta atenția și să se pregătească pentru reducerile care vor urma în următoarele luni.

Load More Related Articles
Load More By Raluca Zdrobis
Load More In Fashion

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Împrietenește-te cu soarele pe plaja Sensiblu

Soare, nisip fierbinte, briza sărată a mării, sunetul valurilor care se sparg la mal. Toat…