Home Fashion Accessories Tria Alfa – Bijuteria Fashion care impresionează – de la poveste la produsul finit

Tria Alfa – Bijuteria Fashion care impresionează – de la poveste la produsul finit

9 min read

Tria Alfa – sau cum mințile mari gândesc la fel. Un brand creat din dorința comună de a aduce în România know-how-ul creării și producerii bijuteriilor sezoniere de tip fashion. Altfel spus, la începuturile brandului au stat trei oameni cu viziune și înclinație spre frumos: soțul Feliciei, un bijutier român, un manufacturier și un specialist în marketing, ambii de origine greacă. Într-o lume în care singura constantă este schimbarea, să te menții pe piață timp de 19 ani, producător și distribuitor de bijuterii, nu este o treabă ușoară, semn că acest brand are valori puternice și produse de înaltă calitate.

tria alfa
Top: Bianca Pop, Accesorii Tria Alfa; Foto: Dan Niculescu.

 „Am crescut împreună cu piața românească și ne-am adaptat continuu schimbărilor; o condiție esențială de supraviețuire, dar și de evoluție.”

Felicia s-a alăturat business-ului care a reprezentat o afacere de familie pe vremea când România nu cunoștea acest concept.

„Un lanț de producție complex și costisitor (creație, grafică, prototipare, matrițare, turnare, manufacturare, galvanizare), iar noi suntem încă singurul brand românesc care dă viață unui produs, de la idee la produs finit, trecând prin toate aceste etape de producție.”

Felicia ne-a mărturisit că sursa ei de inspirație este mai întâi de toate clienta și „bagajul” cu care se prezintă aceasta la ea: ce își dorește, ce a visat, ce a avut nevoie? Dincolo de acest aspect, se inspiră din diverse culturi, flori, insecte, tot ce o înconjoară. Oya of Africa este o colecție inspirată din cultura Africii, la a cărei producție s-a jucat cu un nou element – un cristal Swarovski, în fel și chip.

Tria Alfa sunt parteneri oficiali Swarovski și au acces la toate inovațiile lor.

Au reușit tot timpul să se adapteze la schimbările vremii, atât în ceea ce privește tendințele modei, cât și tendințele social-economice. Dacă trasăm o evoluție a stilului Tria Alfa, putem observa că la început de drum au adoptat stilul vintage, urmat de cel handmade ca apoi să schimbe complet macazul și să producă bijuterii opulente, strălucitoare, dar ușor de purtat.

„Bijuteriile sunt la fel de importante cum sunt condimentele sau sarea pentru mâncare.”

Aflăm de la Felicia că povestea contează. Atât în procesul de comercializare, cât și în procesul de producție. Pentru a crea o bijuterie trebuie să te fi inspirat o poveste, ca mai apoi tu să duci povestea mai departe prin intermediul lucrării tale.

Și nu vorbim în mod întâmplător despre poveste. Întreg procesul de producție de aici pornește. Se ajunge ulterior la a schița povestea. Folosesc grafica digitală și apoi printează 3D un prototip pe care îl prelucrează în matriță și îl toarnă în serie pentru a-l introduce în design-ul propriu-zis al bijuteriei. Toate aceste procese au loc în atelierul lor, nu se externalizează nimic.

tria alfa
Top: Bianca Pop, Accesorii Tria Alfa; Foto: Dan Niculescu.

Sunt îndrăzneți și jonglează cu diverse materiale. Folosesc alama când lucrează manual și staniu când toarnă, cel din urmă fiind un metal de calitate specific producției de bijuterii fashion pentru că permite turnarea obiectelor în detalii fine și obținerea unei placări cu metal prețios (aur, rodiu și argint), perfect uniforme.

„Iar strălucirea o obții, desigur, cu cristalele Swarovski. Mai folosim și mărgele de Murano, coral și alte pietre semi-prețioase, dar într-o mai mică măsură.”

Am fi tentați să spunem că e simplu să faci bijuterii, însă nu ar fi deloc adevărat. E nevoie de multă muncă și pricepere până când obții produsul dorit.

„Nu poți fi designer de bijuterii dacă nu ești și un bun meseriaș, după cum nu poți crea o rochie dacă nu cunoști arta croitoriei. Este valabil cam în orice domeniu.”

Pe lângă bijuteriile create pentru publicul lor, Tria Alfa lucrează și la un alt proiect- recuzită de film.

Au creat bijuterii și accesorii pentru filmul The Nun, dar și pentru producții românești, precum Aferim.

Glamorous enough? Bijuteriile au devenit piese nelipsite din ținutele noastre. Fie că mergem la birou, fie că mergem la un eveniment, pentru ca ținuta să fie completă o accesorizăm cu una sau mai multe bijuterii, după caz. Astfel că, una din provocările căreia Tria Alfa trebuie să îi facă față este crearea de produse unice, dar care să se preteze la public și să poată fi vândute.

Deviza lor? Să fie mai buni ca ieri, să lucreze la cele mai înalte standarde și să își surprindă plăcut clientela, pentru că de acolo le vine puterea de merge mai departe. Tria Alfa pregătește un nou showroom, dar și o colecție de bijuterii de inspirație japoneză.

„Este o mare realizare să fim văzuți ca un brand care contează, în această parte a Europei.”

Citește în continuare Povestea genților Atribut, de la funcționalitate la design și inovație.

Load More Related Articles
Load More By Echipa FPM
Load More In Accessories

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Îngrijirea părului în sezonul rece

În anotimpul rece, părul devine uscat, fragil, deteriorat și greu de coafat,  de aceea est…