Home Health & Sports Toamna se numără vitaminele

Toamna se numără vitaminele

4 min read

Toamna este un anotimp de tranzit, în care corpul se pregătește să treacă de la căldura excesivă la frig excesiv. Toamna este și anotimpul în care organismul nu operează la capacitate maximă, astfel încât poate fi ușor afectat de schimbările care se produc. Pe lângă acestea, stresul, melancolia și starea permanentă de oboseală și moleșeală sunt semne că am fost afectați de astenia de toamnă.

Chiar dacă ne bucurăm de temperaturile mai scăzute, după ce în lunile de vară ne-am ascuns la umbră, toamna nu aduce cu sine doar vești bune. Sistemul imunitar este pus la încercare, mai ales cel al copiilor. Pentru a face față cu brio și pentru a evita îmbolnăvirea, este bine să oferim organismului un complex de vitamine și minerale, care să îi întărească sistemul imunitar și să îl pregătească pentru iarnă.

Care sunt vitaminiele de care organismul are nevoie

Vitamina C
Vitamina C este esențială pentru sistemul imunitar, mai ales al copiilor. Poate fi găsită în alimente precum portocale, lămâi, grapefruit, mere, afine sau broccoli, dar uneori nu este suficientă pentru a fi asimilată în cantitățile de care organismul are nevoie. Vitamina C, alături de vitaminele B5, B9,  și PP, contribuie la reducerea oboselii și extenuării.

Complexul de vitamine B
Vitaminele B8, B1 si B2 contribuie la funcționarea normală a sistemului nervos, iar vitaminele B12 și B6 contribuie la funcționarea normală a sistemului imunitar. Acest complex este recomandat în deosebi în lunile de toamnă, pentru întărirea sistemului nervos care poate veni odată cu reintrarea în ritm după vacanța de vară. Produsele lactate, varza, morcovul, fulgii de porumb, bananele, cerealele integrale, fasolea boabe sunt câteva dintre alimentele din care putem asimila vitaminele B atât de necesare organismului.

Vitamina E

Vitamina E este esențială, mai ales în acest anotimp. Aceasta contribuie la protejarea celulelor împotriva stresului oxidativ. O putem găsi în nuci, măsline, spanac și alte legume verzi.

Este bine să incluzi în alimentația copiilor cât mai multe alimente ce pot spori aportul de vitamine, însă trebuie ținut cont că organismul nu asimilează uneori tot ceea ce are nevoie. Aici intervin suplimentele alimentare. Este bine ca acestea să fie administarate în funcție de vârstă și, pe cât posibil, în cazul copiilor să folosim siropuri, care oferă o complianță ridicată datorită gustului plăcut. Ce nu trebuie uitat este faptul că suplimentele vin în completarea unei alimentații variateși nu o înlocuiesc pe aceasta.

 

Load More Related Articles
Load More By Raluca Zdrobis
Load More In Health & Sports

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

HARD ROCK CAFE LANSEAZĂ CEA MAI AMPLĂ INOVARE A MENIULUI

Hard Rock International anunță cea mai amplă inovare a meniului din istoria companiei, cu …