Home Interviews Stephan Pelger – Despre viață și modă

Stephan Pelger – Despre viață și modă

19 min read

O apariție tot mai prezentă în peisajul fashion românesc, designerul Stephan Pelger este un artist în adevăratul sens al cuvântului. Ideile sale iau întâi forma unor desene elaborate, pentru ca apoi să se transforme în spectaculoase creații vestimentare. Nici nu ne mai miră să auzim că prima doamna a tării, sau vedete precum Andreea Raicu, Elena Badiu și Laura Cosoi, îi calcă cu încredere pragul acestuia. Succesul său din Germania nu mai este un secret după ce a câștigat emisiunea Best Designers of Germany și  nici în România, pare că succesul nu îl ocolește, fiind numit  „Cel mai bun designer al anului” de către Revista VIP.

Asadar, cu ce ne mai surprinde de aceasta data?

Interviu cu designerul Stephan PelgerCum arată o zi din viaţa ta?

 Câinele îmi dă trezirea pe la 6 jumătate, îmi fac un ceai, iau un iaurt și vitamine. Doza de vitamine pe zi e necesară la vârsta mea și la ritmul vieții mele, îmi dau energie pentru 14 sau 16 ore de lucru. Ajung la 8 jumătate, cel târziu 9 la birou, iar pe la 10 încep să vină clientele. Răspund mail-urilor din seara anterioară și răspund fiecărui fan de pe facebook, request-urilor; mi se pare că e foarte important să ții legătura personală cu publicul. Apoi, facem o ședință și fiecare merge la propriul birou și începe programul, se ia în vedere ce proiecte avem, ce livrări trebuie efectuate. Eventual, urmează un lunch, dacă nu-l uit, așa cum am făcut ieri, pentru că am avut o zi și mai agitată, deoarece pregătesc prezentarea toamnă-iarnă 2016-2017.

 Ce te motivează să faci toate aceste lucruri?

Eu sunt în business de 20 de ani și mă mir și eu în fiecare zi de unde am atâta energie și pasiune, dar trebuie să recunosc că există câțiva oameni pe lumea asta care s-au născut cu o dăruire pentru ceva. Eu de la 2 ani nu fac altceva decât să desenez, să pictez, iar de la bunica am învățat să cos. Părinții mei au recunoscut acest lucru, mama fiind artistă, muzician, mai exact, iar tata, episcop la Biserica Neagră, m-au susținut și m-au promovat în acest domeniu. De la 14 ani lucrez în branșă, pentru că mătușa mea avea magazinul Benetton în Brașov și eu făceam vitrinele, ajutând și la vânzare. Când se alegea marfa pentru magazin, mătușa mea mă lua cu ea la buy-ing pentru a face comanda pentru sezonul următor. După bacalaureat, la 18 ani, am plecat direct la Viena la facultate, am dat admiterea și din 400 de elevi am intrat doar 11 și astfel mi-am început cariera la 18 ani. În unele zile, nu îmi face foarte mare plăcere să vin la birou, dar în altele sunt foarte motivat de proiectele la care lucrez.

Te-ai gândit vreodată că vei avea un succes atât de mare?

Când am terminat facultatea, am avut o percepție complet greșită asupra modului în care funcționează lucrurile în modă, mai ales în afară, pentru că acolo am început, acolo am făcut practica și am lucrat. Eu am fost de părere că termin facultatea și că devin chief-designer la Chanel (haha). Ei bine, nu a fost așa. Ani de zile nu am făcut altceva decât să stau să desenez, să trag tivuri, să conturez figuri, să cos nasturi. O lună de zile am lucrat la o rochie pentru Ana Netrebko, pentru Salzburger Festspiele, am cusut pene de marabou, una câte una, de la galben intens, la alb imaculat, în jur de 30000 de pene. Ca să înveți meseria asta, trebuie să ai o educație în acest sens şi este nevoie de foarte multă muncă.

interviu cu designerul sptephan pelger

Dacă ar fi să punctezi  5 momente oficiale din evoluția brandului tău,  care ar fi acelea?

Deschiderea primului showroom într-un apartament de pe strada Regina Elisabeta: bucătăria era showroom și mai exista o cameră în care eram eu, o fată la cusut şi una la croit. Apoi, prima prezentare din cadrul Festivalului de Modă de la Iași, organizat de Irina Schrotter. A fost pentru prima dată când lumea s-a ridicat în picioare la o prezentare și a aplaudat. Îmi amintesc că înainte de prezentare am leșinat. Al treilea moment ar fi mutarea în primul atelier adevărat și deschiderea oficială a showroom-ului. Punctul patru ar fi prima ieșire din țară cu o colecție de modă  la Mercedes-Benz Fashion Week, cu o sală plină de 800 de oameni. Un designer lucrează efectiv pentru acele 3 secunde când iese pe podium, iar lumea îi apreciază munca. Când 800 de oameni încep să aplaude, mai ales într-un show internațional, unde sunt toate revistele internaționale, de la Vogue până la Harper’s Bazaar, e un moment unic. Al cincilea moment fantastic pentru mine a fost prima apariție a unui obiect vestimentar într-un shooting din revista Vogue UK.

 Cât de mult ți-a influențat cariera câștigarea concursului Best Designers of Germany?

Eu până atunci făceam mai mult couture, iar aici trebuia să mă adresez mass market-ului. Ce-am învățat din concursul acesta și ce-am făcut ulterior, au fost colecțiile pentru mass market. Colecțiile pe care le-am făcut pentru Gold Cut au fost distribuite în peste 7 milioane de cataloage și contractul a fost pe două sezoane, deci a fost realmente o provocare pentru mine. De acolo am învățat că masa e mult mai mare decât clientele care vin și își fac rochii de seară. În prezent, se cere mass market-ul și, de aceea, am trecut la lansarea shop-ului online Stephan Pelger, un alt punct important, iar prin acesta încerc să satisfac gusturile a zeci de mii, poate sute de mii de oameni și nu a unei singure cliente.

Ce te-a determinat să te întorci în ţară?

În urmă cu treisprezece ani, o prietenă m-a determinat să deschidem această firmă în România. Aveam un buget foarte mic și aici ne puteam permite o locație şi personal, ceea ce afară ar fi fost greu. Acum nu mai este o problemă locaţia designer-ului. Să fim serioși, brand-urile mari au sediile de producție în India, Bangladesh. Îmi place aici, îmi place mentalitatea generației mele de antreprenori care își doresc să schimbe ceva. S-a văzut și prin tragedia de la Colectiv ce unitate poate aduce o generație nouă. Sunt oameni creativi, care muncesc, au firme, sunt realizați şi se zbat pentru a face ceva.

interviu cu designerul stephan pelger

Cum este perceput brand-ul tău în străinătate?

Din invitațiile la diverse evenimente internaționale, din cererile vedetelor pentru apariții pe covorul roșu, cred că sunt foarte bine primit. Eu m-am axat foarte mult pe Germania, pentru că acolo am câștigat acel show tv, vorbesc și germana. Piețele mele importante sunt Germania, Austria, Elveția și Belgia. Am primit chiar şi un request de la Kanye West pentru o colaborare de colecție, dar care din păcate nu s-a mai realizat, din cauza unor proiecte de-ale sale în muzică. Ne-am întâlnit de câteva ori la Paris, unde am cunoscut-o și pe Kim. Astfel de aspecte sunt un fel de validări ale propriei munci, dacă îşi doresc să colaboreze cu tine oameni ca el, sau ca Angela Gheorghiu, care au o valoare internațională.

Dintre vedetele de la noi din țară, pe cine îmbraci?

Pe Ileana Badiu, pe care o consider muza mea, Laura Cosoi, Andreea Raicu, Andreea Bănică, Principesa Margareta, Angela Gheorghiu, Sonia Argint Ionescu, Rodica Lazăr, Jojo, Adina Buzatu etc.

stephan pelger

Ce ne poţi spune despre colaborarea cu doamna Carmen Iohannis?

 Este o femeie extraordinar de drăguță, dar ca stil, nu ne intersectăm. Ne mai potrivim din când în când.

Care sunt atributele care definesc brandul Stephan Pelger?

Stilul meu e relativ clasic, dar cu tente modern, cu combinații de materiale moderne, cu croiuri pe care le adaptez după fiecare sezon. Clientela mea e destul de bine definită, undeva între 25 și 60 de ani. Nu mă adresez neapărat noii generații, nu mă reprezintă, acest lucru se vede și la alegerea modelelor pentru prezentările naționale sau internationale, aleg în general femei care au forme. Mie nu îmi place stilul heroin chic. O femeie are bust, talie, șolduri si asa sunt 90%. Când creezi haine pentru fete de 40 de kg și 1,90 cm, evident că arată bine pe acestea, dar ideea este să creezi lucruri pentru o femeie care are 80 de kg și să arate la fel de bine.

Ce părere ai despre cum se îmbracă românii?

În general, româncele sunt femei foarte cochete. Le compar cu nemțoaicele, care sunt terne. Româncele sunt femei aranjate, care își dau silința, dar sunt și femei care overdo it. Eu am învățat de la Ovidiu Buta un lucru care se aplică și la femei, și la bărbați: te îmbraci dimineața, după care dai jos 20% din accesorii și din ce ai pus pe tine și ești bine îmbrăcat. Româncele au uneori tendința să exagereze cu prea mult bijou, prea mult toc, prea scurt pentru ocazia cerută, prea decoltat. Văd însă,  în localurile pe care le frecventez din ce în ce mai multe domnișoare și doamne foarte cool îmbrăcate, după sloganul Less is more, care merg pe calitate și nu pe cantitate. Se observă o dezvoltare bună, zic eu.

 Dacă ar fi să ne dai un sfat, ce nu ar trebui să îmbrăcăm niciodată pe stradă?

În cazul bărbaţilor, sandalele cu șosete. Cât despre femei, un look prea provocator la locul de muncă nu este indicat, sau să poarte ziua un toc de seară. Un alt no go absolut la femei e un tricou fără buric. Orice abdomen frumos și lucrat ai avea, nu e ok. La fel ca și string-ul ieșit în mod voit dintr-un pantalon cu talia joasă.

 

.

 

 

 

Load More Related Articles
Load More By Cristina Anti
Load More In Interviews

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Being different is a form of art | Ce veți descoperi în paginile noului număr Fashion Premium Magazine

Fiecare individ este unic și deosebit în propriul său mod. A fi diferit nu reprezintă un a…