Aflat în vizită anul trecut la Altaroma Fashion Week, Cornel Crișan, jurnalist de modă, a stat de vorbă cu celebra Sara Sozzani Maino, creative director Fundația Sozzani & Brands Ambassador Milano Fashion Week despre sustenabilitate și viitorul tinerilor designeri.
Dacă ar fi să ne raportăm la tinerii designeri vestimentari, de ce are nevoie un designer emergent pentru a rezista trecerii timpului și a rămâne pe piață?
În zilele noastre, toate s-au schimbat și evident că este importantă partea responsabilă a unui astfel de demers în modă. Cred că este important ca designerii să aibă o viziune clară a ceea ce doresc să realizeze. Nu mai este despre cantitate, ci despre calitate! Așadar, cred că este important ca de fiecare dată să explici povestea din spatele colecției și mai ales să o explici oamenilor, să le spui ce se află în spatele brandului, scopul pentru care faci acest lucru. Cred că la aceste aspecte, care sunt foarte importante, se adaugă și valorile tale.
Sunt toate aceste aspecte necesare pentru a avea succes sau e nevoie de altceva?
Cred că parametrii succesului s-au schimbat, iar designerii își pot crea propriul brand și nu se mai pune problema de a avea un succes global, ci mai degrabă de a avea succes la clienți. E important să le transmiți clienților un mesaj de schimbare și să existe etapa aceasta.
Care sunt noile trenduri pentru designerii tineri, dacă e să vorbim de eco-friendly sau de sustenabilitate?
Râd acum pentru că nu îmi plac trendurile. Cred că designerii din ziua de azi se întorc la ceea ce am zis mai devreme. Trebuie să aibă valori puternice și personalitate și să creadă în ceea ce fac. Cred că și de aici poate să vină succesul, dacă o să facă, cu adevărat, o schimbare în sistemul modei. Este vorba despre idei și despre valori!
Ce cauți la un designer emergent? Talent? Atitudine? Povestea din spatele colecției?
Talentul poate fi exprimat în multe feluri. Caracterul designerului este important, produsul care vorbește de la sine și ideea acestuia. Așadar, talentul se poate exprima în multe feluri, nu neapărat în haine.
Ai un sfat pentru un tânăr designer care dorește să își lanseze propriul brand?
Sfatul meu este să rămână fidel ideilor lui și să se concentreze pe crearea unui brand care aduce o perspectivă nouă în industrie.
Citește mai departe și POIESIS 2 – poezie, muzică, expoziție, performance, de pe 1 pe 9 martie, la Casa Kerim