Home LifeStyle Record la cea de-a treia ediție a L’Étape Romania by Tour de France. 2.500 de concurenți au trăit magia celui mai mare festival de ciclism din România

Record la cea de-a treia ediție a L’Étape Romania by Tour de France. 2.500 de concurenți au trăit magia celui mai mare festival de ciclism din România

10 min read

Ce-a de-a treia ediție a competiției L’Étape România by Tour de France a avut loc pe 1 septembrie în Piața Constituției și a adunat un număr record de participanți-2.500 de cicliști amatori și profesioniști. Cu o atmosferă încărcată de bucurie, emoție și spirit competitiv, competiția de anul acesta se reconfirmă a fi cel mai mare eveniment de ciclism de șosea din România.

Au fost 500 de cicliști amatori și profesioniști care au luat parte la competiție. Aceștia au avut oportunitatea de a concura pe trei trasee, inclusiv unul special destinat copiilor de peste 8 ani.

Atmosfera festivalului s-a datorat sponsorilor evenimentului, prezenți în Race Village-ul din Piața Constituției, care au surprins atat cicliștii, cat și vizitatorii cu activări de poveste, concursuri cu premii și cadouri personalizate, contribuind astfel la o experiență memorabilă pentru totți cei prezenți.

L’Étape by Tour de France reprezintă o competiție destinată amatorilor și cicliștilor cu experiență, din țară sau de peste hotare, care vor să pedaleze pe bicicletă de șosea sau mountain bike.

Câștigători, cifre notabile, tradiție & legendă

L’Étape Romania a atras anul acesta în capitală cicliști din 20 țări, cei mai numeroși fiind veniți din Bulgaria. Au fost peste 350 de copii și adolescenți care au dat startul concursului, iar veteranul acestui eveniment a fost un domn în vârstă de 79 de ani.

În Race Village s-a organizat Muzeul Tour de France. Cei prezenți au putut descoperi proiecții dedicate istoriei Turului Franței și cicliștilor de top, dar și exponate simbolice care fac Turul Franței atât de special. Tricoul galben, simbol al victoriei, excelenței și determinării, a fost câștigat în acest an de Iryna Vasylieva și de Emanuele Scipione pe traseul de 85 km. Iar tricoul verde, marcă a îndrăznelii, vitezei și explozivității, a fost câștigat de Camelias Vele (23.2 secunde) și Kostadin Kostadinov (22 secunde). Tricoul alb a revenit celor mai rapizi tineri cu vârste sub 25 de ani. Câștigătorii tricoului alb au fost Andreea Manarca și Matei Teodorescu.

Câștigătorii invitațiilor L’Étape du Tour 2025 sunt: Iryna Vasylieva, Teodora Savic Popovic, Cecilia Dalvaru, Emanuele Scipione, Matei Teodorescu, Petrișor Rădoi.

Tudor Ștefan Mocuța, directorul general MPG, a spus că se bucură de noul record de participanți „la cea mai importantă cursă de șosea din Romania” și așteaptă cu nerăbdare ediția de anul viitor.

Împreună am pus Romania pe harta evenimentelor de top din Europa, L’Étape Romania fiind clasată în top 3 cele mai mari și mai bine organizate din seria internațională de 30 de evenimente din 25 de țări.”, a mai menționat Tudor.

L’Étape România by Tour de France este un eveniment cu o logistică foarte specială. Peste 8 luni de pregătire, mii de ore de muncă în echipă a peste 300 de tehnicieni, specialiști în comunicare și implementare din partea organizatorilor, autorităților, agențiilor partenere și sponsorilor, peste 400 de voluntari, peste 300 de polițiști și jandarmi, peste 100 de autovehicule de securitate și intervenție în ziua cursei, peste 5.000 de garduri de siguranță și multă determinare pentru a oferi tuturor pasionaților de ciclism o experiență memorabilă.

Numeroase companii de top din România s-au alăturat celui mai puternic brand de ciclism din lume. Presenting Partner este Decathlon, iar Sponsor Oficial este Skoda, alături de care s-au implicat, în calitate de sponsori, Dorna și RTPR.

Furnizorii oficiali ai evenimentului sunt: Powerbar, URSUS, Paste Băneasa, Lindab, Reciclad’Or, Remat Holding, Agriro Fresh & Oliveris, ESX, Black Cab, Terapie pentru mișcare, JW Marriott Bucharest Grand Hotel, De Coltesti-Torockoi, Gramofon, Lura, Herbalsana.

Partenerii evenimentului sunt: Primăria Municipiului București, Maya Textil, Farmacia de detergent, CPI Security, MTB Academy, Bălașa Percussion, SMURD și VESTA.

Europa FM susține evenimentul în calitate de Partener Media Principal, căruia i s-au alăturat TVR, Adevărul, Click!, G4Media, GSP.ro, Revista BIZ, Revista CARIERE, Ziarul BURSA, KLARMEDIA – Partener monitorizare presă, GabrielSolomon.ro, RIDERSCLUB.ro, SPORTYA.net și Biciclistul.ro.

Decathlon sprijină acest eveniment pentru al treilea an consecutiv. Anul acesta, pe lângă sponsorizarea tricourilor din kit-ul de participare, Decathlon a fost prezent cu un stand cu accesorii pentru cicliști și un atelier pentru reglaje de ultim moment. Decathlon, cunoscut pentru misiunea sa de a face sportul accesibil tuturor, continuă să promoveze un stil de viață activ și sănătos prin sprijinirea evenimentelor sportive de prestigiu.

Partenerii instituționali care au susținut evenimentul sunt Ambasada Franței, Institutul Cultural Francez, Federația Română de Ciclism și Primăria Capitalei.

L’Étape Romania by Tour de France presented by Decathlon este organizat de MPG România, lider de piață pe segmentul proiectelor sportive adresate participanților amatori, cu o experiență semnificativă, care include organizarea a peste 8.000 de evenimente sportive, pe parcursul a peste 27 de ani de activitate. Logistica complexă a evenimentului este implementată în parteneriat cu MTB Academy.

Conceptul evenimentului L’Étape by Tour de France aparține AMAURY SPORT ORGANISATION (A.S.O.), Franța, liderul mondial în organizarea curselor de ciclism și deținătorul legendarului brand Tour de France.

Mai multe detalii despre seria globală de evenimente și despre competiția locală se găsesc pe site-ul oficial romania.letapebytourdefrance.com, iar cei care doresc să intre în cursă se pot înscrie în secțiunea REGISTRATION.

Citește în continuare: Balerinii, din nou în trend toamna aceasta. Iată care este istoria lor.

Load More Related Articles
Load More By Micu Ana
Load More In LifeStyle

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Fascinația modei pentru vintage continuă și în 2025

Moda vintage nu este doar o tendință, ci devine o nișă tot mai competitivă. Se poate obser…