După 55 de ani in care Secuiana a produs articole bărbătești, discutăm astăzi despre o colecție adresată și femeilor. Cum s-a conturat apariția acestei colecții?
Colecția de damă Secuiana a apărut ca rezultat al unui proces atent de planificare și adaptare la cerințele pieței românești. După o istorie vastă și ani de zile de succes în producția de articole de înaltă calitate dedicate bărbaților, am decis să ne extindem producția și să oferim produse de calitate și versatile și femeilor, răspunzând astfel unui interes crescut din partea clienților noștri.
De ceva timp se resimte și am identificat o creștere a cererii înspre articole vestimentare dedicate femeilor, ce să atingă mai multe dorințe, precum versatilitatea produselor, calitatea țesăturilor din care sunt realizate și, nu în ultimul rând, unicitatea și noutatea ținutelor. Așadar, ne-am propus să atragem un nou segment de client și să consolidăm imaginea brandului nostru prin a oferi o gamă mai variată de produse. Am urmărit cu atenție tendințele actuale și preferințele clienților, dar și lipsa resimțită pe piața actuală și am conturat o colecție, o primă-colecție, ce oferă articole vestimentare moderne și relevante pentru femeile de astăzi. Valorificăm prin această colecție și experiența acumulată în decursul celor 55 de ani de activitate în producția produselor vestimentare care să respecte standardele noastre de calitate și design.
Bineînțeles, colecția nu ar fi fost o reușită fără să ascultăm sugestiile și cerințele clienților noștri, care de-a lungul timpului ne-au încurajat să introducem o linie de produse dedicată femeilor.
Toți factorii exemplificați mai sus au contribuit la conturarea și lansarea colecției de damă, o colecție ce combină eleganța versatilă, calitatea și confortul.
Câteva detalii din culisele celei mai recente colecții?
Noua colecție de damă Secuiana este rezultatul unui proces atent de creare, ce are la bază tendințele actuale împreună cu dorințele clienților.
Conceptul colecției are ca inspirație natura vibrantă și energia reînnoitoare a primăverii și a verii. Am căutat să surprindem sentimentul de libertate/confort și prospețime caracteristice acestor sezoane, combinând elemente clasice, ce ne caracterizează, cu influențe moderne, din dorința de a oferi noutate și versatilitate.
Procesul de design a început prin schițarea și integrarea culorilor, formelor și materialelor alese special pentru a reflecta tema colecției și sezonul în care este lansat. După vizitarea expoziției Premier Vision Paris , unde ne-am documentat și inspirat pentru tendințele actuale și viitoare, internaționale, ne-am asigurat că produsele din colecția noastră să întâlnească tendințele sezonului, de la cromatica vie până la croi și detalii. Fiecare produs în parte a fost creat în detaliu, de la schiță până la produsul finit, ajustate și perfecționate până am obținut rezultatul dorit.
Alături de designul și cromatica în tendințe, croielile produselor de damă Secuiana sunt concepute pentru a oferi, în primul rând, confort și libertate de mișcare, punând în același timp în valoare silueta feminină, iar finisajele de înaltă calitate pentru a asigura durabilitatea și estetica produsului. Țesăturile folosite au fost atent selectate pentru fiecare produs, această etapă fiind una din cea mai importantă pentru a crea un produs de înaltă calitate, confortabil și durabil, așadar colecția noastră este realizată din țesături din bumbac. Texturile variază de la țesături ușoare și aerisite la material mai structurate pentru o notă de eleganță.
Campania de promovare a colecției a fost gândită să reflecte spiritul liber și vibrant, în contraste cromatice. Mi-am dorit să surprindem mai multe laturi ale colecției, de la tradiție combinată cu inovație, moda actuală cu confortul și versatilitatea produselor. Datorită echipei am reușit să surprindem tot ce ne-am dorit, colaborând cu Dacian Foldi, fotograf din industria modei, atât national, cât și internațional, și cu modele cu o frumusețe și personalitate ce se potriveau perfect cu conceptul colecției noastre. Imaginile și videoclipurile realizate în campanie transmit energia pozitivă și frumusețea colecției, evidențiind versatilitatea și eleganța fiecărui articol vestimentar.
Care este profilul clientului care se regăsește în aceste propuneri?
Am realizat o colecție ce să fie potrivită unei vaste categorii de femei, unde să oferim ușurința de a realiza diverse ținute casual, dar și office, de zi cu zi și, de ce nu, elegante. Așadar, ne adresăm prin colecția noastră de damă femeilor moderne și active, orientate spre calitate și articole durabile în timp. Femeile ce preferă un stil clasic cu influențe moderne, ținute versatile și adaptabile, atât pentru birou și meetinguri, cât și pentru timpul liber și evenimentele de zi cu zi, cu dorința de a fi mereu în tendințe fără să renunțe la confort, care apreciază și sunt atente la detalii ce redau rafinamentul produselor.
Când va ajunge în magazine colecția Secuiana de damă?
Produsele sunt disponibile deja în magazine, începând cu mijlocul lunii Iunie. Dăm start și categoriei de damă online, pe www.secuiana.ro, unde colecția este disponibilă spre cumpărare de pe data de 26 iunie.
Cum a fost primit rebranding-ul pe care Secuiana l-a făcut?
Rebrandingul Secuiana a fost primit pozitiv, aducând o serie de beneficii și reacții favorabile, consolidând poziția noastră pe piață și oferindu-ne noi deschideri spre noi oportunități de creștere și dezvoltate. Însă, datorită istoriei vaste în producția produselor vestimentare Secuiana de-a lungul anilor și a vastei experienței de producție din spate, rebrandingul a avut succes și prin faptul că s-a reușit a crea o fuziune între noutate și clasic, păstrând preferințele clienților consacrați, dar și posibilitatea de a atrage și a mulțumi o serie mai mare de cerințe și clienți.
Cât de important este pentru voi să contribuiți la o industrie a modei sustenabilă?
Angajamentul nostru pentru o industrie a modei sustenabile este fundamental pentru modul în care operăm și ne dezvoltăm ca brand și ca producție. Ne dorim să fim o forță pozitivă în transformarea industriei spre un model mai sustenabil și responsabil. Așadar, ne orientăm către alegerea cu grijă a țesăturilor și a furnizorilor, o producție responsabilă, produse durabile, conștientizarea consumatorilor cu privire la importanța alegerii produselor cu baza sustenabilă, inovare și adaptabilitate spre tehnologii ce pot să contribuie la amprenta noastră ecologică.
Cum se manifestă mai exact sustenabilitatea în acest proces?
În proiectele și producția noastră, sustenabilitatea este integrate în fiecare etapă, de la design-material si producție. Designul trebuie să fie responsabil, prin cercetare și inovație, explorând constant materiale și tehnici noi ce să reducă impactul asupra mediului, precum fibre organice, materiale reciclate etc. Ne concentrăm pe realizarea produselor să fie durabile și versatile în utilizare de către client și promovăm constant aceste aspecte pentru a informa clientul importanța lor în ciclul sustenabilității. Un alt criteriu este o producție responsabilă ce să reducă consumul de energie și de apă în procesele necesare.
De ce avem nevoie de modă în viața noastră?
Din punctul meu de vedere, moda, arta, frumusețea în toate formele ei sunt ca un dans de elemente și culori în viața noastră, ce ne permit să avem o exprimare personală, să comunicăm cine suntem, atât prin creații vestimentare, prin poezii, arhitectură, picturi, muzică și prin toate formele sale. Definesc esențialul vieții, îmbogățesc și îmbunătățesc calitatea vieții, oferind conectare emoțională și dezvoltarea ei, învățare și mijloace multiple de exprimare liberă. Acestea nu sunt doar reflectări ale identității noastre, ci și ale experiențelor noastre interioare. Explorarea artei adaugă un plus personalității și culturii, este istorie, este viitor și actual.
Ce te definește ca designer?
Ca designer mă definesc prin abilitatea de a combina funcționalitatea cu estetica și de a crea soluții prin a îmbina inovația cu practicabilitatea. În general, îmi stimulează creativitatea provocările ce necesită gandire creativă și rezolvarea inventivă a problemelor, explorarea țesăturilor și a materialelor, realizarea imposibilului posibil prin găsirea celor mai bune metode. Sunt o fire visătoare și ambițioasă, care merge pe premiza că orice este realizabil și posibil și că există soluții în orice situații, ceea ce îmi conturează și traseul meu ca designer vestimentar, unde ideile creative se îmbină cu practicabilitatea produsului creat. Fiecare proiect reprezintă o oportunitate de a avea creații unice, de a-mi depăși limitele și de a transmite o poveste sau un mesaj prin intermediul designului. Stilul meu de creație este caracterizat din linii și forme curate, proporții echilibrare și detalii ce aduc un plus produsului/colecției, îmi place să colaborez strâns cu echipa și clienții pentru a înțelege nevoile și dorințele lor, apoi să aduc acele idei la viață prin produsele create care să le îndeplinească necesitățile și așteptările.
Cum ai descrie felul în care te exprimi din punct de vedere creativ?
Ceea ce fac mă definește, așadar îmi doresc ca de fiecare dată activitatea mea să reflecte principiile mele și estetica mea în orice creație. Îmi doresc să comunic o poveste de eleganță, inovație și responsabilitate, creând produse care să le aducă o stare de bine, confort și satisfacție clienților nostri, să adauge un plus iubirii de sine și de a te ajuta să te simti confortabil în pielea ta. Știm cu toți cât de important este să te simți bine, confortabil, aparte în cea ce porți, chiar de este la un eveniment sau de zi cu zi. Îmi doresc să ajut oamenii să își dezvolte mai mult iubirea de sine, să poarte hainele cu încredere. Scopul primar în creațiile mele este de a ajuta clientul să își conștientizeze și să își valorifice calitățile. Există un echilibru între iubirea de sine fizică și psihică. Iar produsele vestimentare create de mine îmi doresc să reprezinte un pas mai aproape pentru fiecare să dobândească această iubire. Nu în ultimul rând, crearea produselor vestimentare calitative. Alegerea calității în produsele create este o formă de respect, atât față de client cât și de mine.
Care este susținerea de care au nevoie creatorii români ca să își continue povestea?
Creatorii români au nevoie de susținere în mai multe planuri, pentru a reuși pe piața noastră si pentru a-și continua povestea. Au nevoie de susținere financiară, atât pentru investiții în materie primă, cât și technologic, iar primordial să resimtă un sprijin din partea statului român. Apoi, susținerea din partea consumatorului, care prin cumpărarea și alegerea unui produs românesc susțin direct designerul. Din păcate, mulți ce sunt la începutul carierei sau chiar mai sus nu reușesc să-și continue visul din cauza costurilor, taxelor și așa mai departe. Iar de aici povestea devine mai complicată, deoarece nu mai au posibilitatea de a investi în vizibilitatea lor, în dezvoltarea lor, în colaborări, acestea fiind puncte importante pentru dezvoltarea lor în domeniu.
Să ne aducem aminte de istoria vestimentară a țării noastre și calitatea țesăturilor de odinioară. Spiritul artistic românesc se regăsește în fiecare creator, indiferent de nișa sa de creație. Sunt produse originale, ce îmbină modernitatea cu moștenirea culturală. Sunt calitative și recunoscute pentru atenția la detalii. Sunt responsabil create. Și nu în ultimul rând, sunt o contribuție la economia locală/națională.
Așadar, avem parte de multiple atuuri alegând să susținem designerii și brandurile românești. Nu doar că adaugi diversitate și autenticitate garderobei tale, dar și sprijini o comunitate de creatori talentați și pasionați, contribuind totodată și la creșterea și afirmarea industriei modei românești.
Ce vă doriți pentru viitorul brandului Secuiana și al tău, ca designer?
Această poveste o plănuim să o construim și să o continuăm frumos, cu pași mici dar siguri. Ne dorim să continuăm povestea Secuiana, păstrând cea ce ne-a consacrat de-a lungul timpului: calitatea și stilul clasic, dar ne dorim totodată să ne și extindem colecțiile prin diversificare ce să răspundă la nevoile și preferințele clienților noștri, mai precis prin modele noi, culori și texturi, inovatoare și versatile cu același confort recunoscut. Ne dorim să extindem prezența Secuiana pe piața națională și, de ce nu, internațională.
Citește în continuare Focus on Romanian Designers: prezentare de modă și lansarea ediției de vară Fashion Premium Magazine.