Home News Icons Re/Outfitted – o expoziție alternativă elaborată de The Visionary Lab, Vitra și Levi’s

Icons Re/Outfitted – o expoziție alternativă elaborată de The Visionary Lab, Vitra și Levi’s

9 min read

O serie de designeri și artiști au oferit o nouă viață scaunelor Vitra pre-utilizate, cu ajutorul denimului reutilizat de la Levi’s. Rezultatele acestei inițiative The Visionary Lab au fost expuse în timpul Săptămânii Designului Olandez într-un depozit spațios, cu aspect „brut” – loc care inițial era un atelier de prelucrare a lemnului. Expoziția invită audiența să ia loc și să regândească efectul deșeurilor asupra mediului.

Vitra Levi's

Într-o perioadă în care deșeurile textile continuă să se adune, este esențial să ne îndreptăm atenția către viitor și să găsim modalități creative de a prelungi durata de viață a materialelor, oferindu-le o a doua șansă de a străluci. Icons Re/Outfitted, este o expoziție alternativă inițiată de studioul de creație The Visionary Lab, ce reunește recunoscuți designeri de modă și de mobilier. Aceștia au fost invitați să reamenajeze piese pre-utilizate de la producătorul de mobilier Vitra – inclusiv scaune Charles & Ray Eames, Verner Panton și George Nelson – cu noi look-uri îndrăznețe, realizate din denim Levi’s reutilizat. Această colaborare este parte din celebrarea celei de-a 150-a aniversare a blugilor emblematici 501.

Nkwo Onwuka, Hannah Brabon, Kelly Konings, Tim Dekkers, Sophie Cagniart, Barbara Polderman, Sarmite Polakova și Norman Monsanto sunt doar o parte din artiștii care au acceptat această provocare. Fiecare dintre ei a reușit să creeze tapiserii bogate prin tehnici inovatoare – inclusiv țesut digital 3D, biotextile și pâslă de denim reciclată – combinate cu tehnici tradiționale.

Astfel, scaunele primesc un twist care nu numai că captivează privirea, ci și declanșează conversații semnificative despre durabilitate și sustenabilitate. Fiecare creație este o dovadă a angajamentului brandurilor de a reduce risipa și de a găsi frumusețe în locuri neașteptate. În cele din urmă, expoziția Icons Re/Outfitted nu este doar o odă artistică către inovație, măiestrie și bunăstarea planetei noastre, ci exemplifică și potențialul nelimitat al denimului, atât pentru industria modei, cât și pentru industria de design interior.

Expoziția a fost disponibilă în cadrul Săptămânii Designului Olandez din Eindhoven, în perioada 21-29 octombrie, la Fuutlaan 12C. Aceasta a fost situată într-un atelier industrial de prelucrare a lemnului, decorul fiind o parte integrantă a narațiunii artistice – care a avut și rolul de a creat o experiență imersivă. Pe lângă Icons Re/Outfitted, au existat și trei spectacole realizate de Isola Design, Social Label și Jan Gerritsen.

Denimul este un material atemporal, care este prețuit în întreaga lume. Levi’s, pionier în inovarea denimului și brand dedicat schimbărilor pozitive, se alătură cu mândrie conceptului  Icons Re/Outfitted, cu scopul de a accentua potențialului vast de a reutiliza denimul. Acest proiect artistic este conform misiunii The Visionary Lab, care se concentrează pe schimbarea noțiunii de deșeu prin crearea unor piese unice din materiale aruncate la gunoi. Vitra sprijină acest efort creativ, fiind o declarație profundă, artistică și inovatoare în favoarea circularității.

În cele din urmă, acest proiect își propune să remodeleze percepția noastră asupra materialelor textile și designului și servește ca o dovadă a angajamentului brandurilor pentru un viitor mai durabil.

„Suntem încântați să facem parte din Icons Re/Outfitted, care nu numai că susține inovația și măiestria, dar demonstrează și modul în care durata de viață a textilelor noastre poate fi prelungită prin metode inovatoare de design”, a declarat Anit Van Eynde, VP North Europe Marketing & BX, la Levi Strauss & Co.

Despre The Visionary Lab

The Visionary Lab este un studio din Amsterdam, a cărui expertiză constă în crearea de soluții pentru deșeurile textile, dând o viață nouă materialelor aruncate prin folosirea unui design inovator și a modei circulare.

Despre Vitra

Vitra crede că mediile modelează gândurile și sentimentele oamenilor, fie că suntem acasă, la serviciu sau în deplasare. Astfel, scopul brandului este de a îmbunătăți mediul înconjurător prin puterea designului. Vitra este o afacere de familie aflată la a treia generație, care are o misiune ce îmbină mediul, cultura și comerțul.

Despre brandul Levi’s

Brandul Levi’s simbolizează stilul american clasic și cool fără efort. De la inventarea lor de către Levi Strauss & Co. în 1873, blugii Levi’s au devenit unele dintre cele mai recunoscute articole de îmbrăcăminte din lume, captând imaginația și loialitatea oamenilor de generații. Astăzi, portofoliul de mărci Levi’s continuă să evolueze printr-un spirit de pionierat și inovator neobosit, care este de neegalat în industria de îmbrăcăminte. Gama noastră de îmbrăcăminte de blugi și accesorii de top este disponibilă în peste 110 țări, permițând persoanelor din întreaga lume să-și exprime stilul propriu. Pentru mai multe informații despre marca Levi’s, produsele și magazinele sale, vă rugăm să vizitați levi.com.

Citește în continuare Alina Eremia îți citește gândurile cu voce tare într-o nouă inițiativă din social media.

Load More Related Articles
Load More By Echipa FPM
Load More In News

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Feeric Fashion Week 2024: prezentări de modă în buncăr, la Aeroport și pe circuit de karting

Festivalul ajunge la a 16-a ediție, consolidându-și poziția de eveniment de referință în l…