Dacă ar exista o dezbatere care dintre cele cinci simțuri de bază este mai important pentru OM și mirosul ar avea nevoie de o apologie față de celelalte simțuri, atunci acel text de apărare ar include și esența parfumului creat de Denis Radu. Cum a apărut povestea acestui parfum, de la identitatea sa vizuală până la alegerea notelor, vom afla de la Denis care a creat parfumul Take me to Church.
Parfumul – O capsulă peste Timp creată pentru atemporalitate
Indiferent de parfumul ales, indiferent de notele sale, atunci când o persoană alege un parfum și îl folosește, în momentul în care intră în contact cu mediul înconjurător lasă o amprentă aparte, ca un tatuaj olfactiv pe care ceilalți și-l imprimă în memoria lor, în subconștientul lor și la următoarea interacțiune cu acea persoană vor identifica parfumul și vor știi cine se află în apropiere.
Pentru că până la urmă mirosul este un canal de comunicare, este un mod de a transmite dorințe, idei, imagini, impulsuri. În următoarele rânduri, îl vom descoperi pe Denis Radu, dincolo de lucrurile pe care deja le știm sau le putem afla din social media sau internet, astăzi o să-l cunoaștem pe Denis dincolo de notele unui parfum, parfum creat de el – Take me to Church.
„Nu știu cum e la alții, dar pentru mine mirosul este unul dintre cele mai importante simțuri. De multe ori, când intru într-un restaurant, înainte de a vedea o persoană pe care o cunosc, o identific după parfum, asta dacă îi cunosc preferințele și am mai interacționat înainte. Ce vreau să spun este faptul că mirosul are o memorie aparte și pentru mine este deasupra celorlalte simțuri de bază (vederea, auzul, gustul și simțul tactil)”, a povestit Denis.
Într-adevăr, s-a demonstrat științific că primul lucru pe care îl identifică copilul este mirosul mamei, reușește mult mai târziu să o vadă clar, pentru că vederea se stabilizează mult mai târziu, la început copilul vede lumea răsturnată.
În plus, sunt studii de specialitate care arată că avem tendința de a asocia unele mirosuri cu un anumit loc, moment, sau ocazie din viața noastră, sau să identificăm pe baza mirosului, așa cum am spus anterior, o persoană dragă nouă, o cunoștință, o rudă.
Memoria olfactivă este primul tip de memorie care se dezvoltă și asta nu doar la oameni, avem acest simț încă din ADN-ul primelor mamifere. Dacă privim în natură și alte animale își recunosc puii după mirosul lor specific.
Take me to Church – O călătorie eclectică peste Timp și Spațiu
Denis Radu ne-a povestit că a descoperit parfumurile de nișă în urmă cu 12 ani, parfumuri care la acea vreme erau inaccesibile pentru el. Dar asta nu l-a descurajat, din contră, l-a motivat și determinat să își construiască un mindset puternic, un mindset unde el a devenit un om care să trăiască și să își permită un stil de viață unde astfel de parfumuri I se potrivesc ca o mânușă.
,,Trebuie să mărturisesc ceva. Pentru mine, parfumul nu e doar o combinație de note, este ca oricare alt accesoriu pe care îl asortezi la o ținută, precum un ceas sau o bijuterie. Și m-am bucurat că atunci când am avut ideea de crea primul parfum am întâlnit un om care gândește exact ca mine, David de la Toskovat. El m-a ghidat cu designul grafic al sticlei, apoi restul elementelor au curs de la sine și sunt creația mea 100%”, ne-a mărturisit Denis.
Take me to Church, capsula peste timp plină de arome creată de Denis este o experiență eclectică de la numele parfumului până la prima notă.
Cutia parfumului include un playlist cu melodiile lui preferate sub forma unui QR code, câteva cartoline desenate de Dragoș Macavei, iar acele imagini ca și motto-ul de pe sticlă, se regăsesc tatuate pe pielea lui Denis, tatuaje realizate tot de Dragoș.
În plus, în interiorul sticlei se vor găsi 7 boabe de piper, piperul fiind una dintre aromele parfumului, iar 7 este o cifră cu o puternică încărcătură în numerologie.
Eticheta de pe parfum imită pielea, o alta notă principală a parfumului, iar denumirea lui este scrisă în interiorul sticlei. Variantele disponibile vor fi 30 ml și 60 ml.
,,Trebuie să fac o precizare legată de dozajul acestui parfum. În primul rând vorbim de extract de parfum, nu apă de parfum, un detaliu la care am ținut foarte mult, pentru că mi-am dorit ceva foarte bun la un preț accesibil pentru cei care știu ce înseamnă un parfum de nișă în ediție limitată’”, ne-a spus Denis Radu, creatorul parfumului.
Colecția va avea doar 150 de sticle și deja pot fi admirate pe site-ul https://urbanstoryteller.eu/.
Denis este foarte entuziasmat de acest proiect și speră ca parfumul să fie disponibil pentru publicul larg în jurul datei de Valentine’s Day. Lansarea parfumului va avea asociat și un eveniment minimalist, centrat pe esența parfumului, pe ambianță, pe misticismul inclus în notele parfumului.
Totodată vor exista comunicate de presă și articole în reviste și publicații de specialitate, zona de copywriting fiind acoperită de Bogdan Daradan, vor exista machete grafice care vor fi distribuite în online de mai mulți influenceri din anturajul lui Denis Radu, vor fi reels-uri pentru Instagram și Tiktok realizate de Alexandru Boldișor, plus inserturi video realizate de Adrian Robert.
Fotografiile pentru Campania de promovare si comunicare au fost realizate de Cosmin Lăutar și Maverick Whythe.
Un parfum cu nume mistic și note…mistice
Parfumul creat de Denis Radu, pe lângă notele de piper și piele va avea o notă aparte, o notă pe care el a îndrăgit-o în urmă cu zece ani și pe care o adoră și o prefer și azi – tămâia.
,,De ce am ales tămâia? Știu că poate părea un ingredient ,,șocant” pentru unii cititori, dar tămâia nu trebuie legată la nivel de memorie colectivă doar de slujbele bisericești. Tămâia are un parfum mistic și a fost asociată mii de ani cu diferite culturi, civilizații și religii. Ca să înțelegeți cât de complex este parfumul de tămâie, are diferite denumiri în multe culturi din lumea întreagă.
Numele ebraic este lebona, iar cel grecesc este ladanon. În India, se numește salai gugga, iar în Somalia este cunoscută sub numele de boido. Ce vreau să spun este că aroma de tămâie are un misticism și o universalitate aparte.”, a motivat Denis alegerea făcută.
Într-adevăr, folosirea mirosului de tămâie e la fel de vechi pentru omenire precum coacerea primei pâini sau construirea primei locuințe din istoria antică. În anumite culturi din Orientul Mijlociu din țări precum Oman și Yemen, tămâia este predominantă în diferite locuri și restaurante și azi , la diferite evenimente sociale moderne precum petreceri onomastice sau alte sărbători locale.
Vechii romani, egiptenii și grecii cunoșteau proprietățile vindecătoare ale tămâiei. Rutele comerciale ale tămâiei au fost stabilite cu peste cinci mii de ani în urmă, când transportau tămâie din sudul Peninsulei Arabe, în principal din Dhofar (în sudul Omanului) și Hadhramaut (Yemenul modern), către capitalele lumii occidentale.
La final, Denis a vrut să lase un mesaj pentru cititori:
„Dacă vă doriți un parfum aparte și vreți ca ceilalți să întoarcă capul după voi, sau să auziți expresii de genul – Ți-am simțit parfumul de cum ai intrat în restaurant, un parfum care să rămână fresh până la 14 ore, atunci parfumul meu este cadoul perfect pentru voi sau pentru cineva special din viața voastră.”
Citește în continuare Wally 1925 – O lume a esențelor culese din natură.