Home Interviews Armina Popeanu: Despre Lyria și povești pictate cu suflet

Armina Popeanu: Despre Lyria și povești pictate cu suflet

11 min read

Armina Popeanu este designerul din spatele brandului Lyria, iar gențile și pantofii realizați de artistă sunt de-a dreptul spectaculoase. Poate datorita faptului ca fiecare accesoriu este personalizat sau  a poveștii pictate cu suflet de către Arrmina. Cum a ajuns să îşi urmeze visul de a fi creatoare de genţi și încălțăminte, care sunt sursele ei de inspiraţie și cum arată întregul proces de creație, puteți afla din interviul de mai jos.

Cum arată omul din spatele brandului Lyria?

Dacă ar fi să vorbesc despre Armina Letiția Popeanu aș spune că este arhitect, designer de accesorii. Concepe și creează cu emoție povești și experiențe unice. Aș spune că este creativă, iubește călătoriile, muntele, schiul, dar și marea, apa și înotul. În călătoriile ei caută mereu aventuri și experiențe noi, locuri autentice și oameni interesanți, elemente de la care cel mai adesea se inspiră în poveștile pe care le crează.

 Începuturile sunt mereu cele mai grele, dar și cele mai frumoase. Când și cum a început

povestea acestor genți?

Povestea a început acum 4 ani, pe când terminam Facultatea de Arhitectură. Nu mă vedeam într-un birou de arhitectură, dar în același timp știam că arhitectura m-a format pentru multe domenii creative. Am cochetat cu designul interior, cel vestimentar și cu scenografia. Dar întotdeauna am fost atrasă de modă, trenduri și în special accesorii și mă specializasem cu câteva cursuri in domeniu (design vestimentar, stilism, design de pantofi, ulterior și design de genți). Povestea Lyria a început ca o extensie a pasiunii mele, pictam accesorii deja de câțiva ani, pentru mine și pentru prietene. Am avut suportul tehnic al soțului meu, mi-am vândut motocicleta, am cumpărat 35 de genți, am creat pe fiecare dinte ele povești pictate și, câteva luni mai târziu, în septembrie 2014 eram gata să primesc comenzi online. Comenzile nu au venit așa repede cum mă așteptam, dar feedback-ul a fost unul foarte bun, doamnele încântate, așa că povestea a continuat, s-a extins și a luat o amploare pe care nu o prevăzusem atunci când am început. Acum, lansăm deja cea de-a două colecție de încălțăminte, după pantofii din vară, accesoriile cele mai așteptate, acum urmează botinele, ghetele, cizmele și gențile complementare acestora.

 Cărui public se adresează creațiile tale și mai ales, ce vrei să transmiți prin ele?

Lyria se adresează femeilor care au un stil propriu bine definit, unic, care se remarcă în mulțime și sunt sigure pe ele. Dar ne adresăm și domnilor care vor să facă un cadou inspirat, pentru care să fie apreciați, avem chiar câțiva clienți fideli pe acest segment. Dincolo de aceste caracteristici generale, cred că esențial în povestea Lyria este că fiecare accesoriu transmite emoție, trezește amintiri și crează experiențe.

Unde îți găsești inspirația?

În orice 😊. În toate lucrurile care mă înconjoară, în peisajul urban, în discuțiile cu prietenii, dar mai ales în experiențele de care am parte în călătoriile mele. De multe ori inspirația vine și din discuțiile cu clientele mai vechi sau mai noi Lyria, practic se înfăptuiesc dorințe ale lor.

 Pentru a ajunge la produsul final este o cale lungă. Ne poți împărtăși care sunt aceste

etape?

Idee iluminatoare – moodboard – documentare – schițe/crochiuri – o machetă a viitorului produs – revizuit ideea – revizuit schițele – revizuit macheta – tipare – prototip – refăcut tipare (de cele mai multe ori) – manufactura produsului – pictat povestea – tratat cu lacuri anti intemperii – împachetat frumos (întotdeauna) – parcursul pentru a-și găsi aleasa.

 În procesul de creație iei în calcul tendințele actuale sau te bazezi doar pe viziunea ta?

Întotdeauna mă bazez pe viziunea mea. Nu mă ghidez după trenduri, dar sunt la curent cu ele, dacă vreunul se potrivește poveștii mele din sezonul respectiv, îl adaptez la produsele Lyria.

 Care sunt obstacolele pe care trebuie să le depășească un designer în România?

Un designer în România trebuie să se lupte cu educarea pieței. Designul românesc este încă foarte la început, sunt sigură că va avea un parcurs ascendent în următorii ani, sunt multe minți creative în țară, dar drumul pe care îl au de parcurs, se poticnește în lipsa de educație și reticența clienților. Există un nucleu de oameni care susțin și încurajează creațile românești de calitate, nucleu care este în permanentă creștere. Cred că în câțiva ani vom asista la o expansiune semnificativă a întregii piețe de design.

Trecând într-o notă mai pozitivă… cum au arătat momentele de împlinire în cariera ta?

Împlinirile cele mai mari sunt feedback-ul pozitiv și satisfacția clientelor Lyria. Desigur că mă bucur și când închei un contract mare, dar sclipirea pe care doamnele o au când poartă accesoriul care le pune în valoare, nu se compară cu nimic altceva. De aceea îmi place să mă întâlnesc sau măcar să vorbesc cu toate clientele.


Care este continuarea poveștii Lyria?

Lyria a lansat colecția cea mai așteptată: de pantofi. Sunt pantofi cu o linie smart-casual și eleganți, asortați cu poveștile pictate și gențile create. În plus, vara aceasta am conceput o linie de borsete versatile în culori pastelate sau vii, texturi metalizate sau pictate povești pline de viață, așa cum ne dorim să fie aventurile din timpul verii pentru fiecare dintre clientele noastre. Acum am lansat colecția aniversară, de 4 ani Lyria, în culori metalice, electrizante, cu povești speciale, pe care vă invit să le descoperiți. Acesteia i se adaugă colecția de toamnă iarnă, unde se împletesc texturi, forme, culori în cele mai neașteptate feluri.

Load More Related Articles
Load More By Cristina Anti
Load More In Interviews

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Check Also

Puritate Pandora – Noi bijuterii cu modele clasice reinterpretate

Inspirate de puritatea formelor și a culorilor regăsite iarna în natură, noile bijuterii a…